Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam
Problem ze skrzynią biegów w Zetor Proxima POWER 105, (rocznik 2011, przebieg 4280 mth) rozpoczął się już na gwarancji, kiedy to na skutek złego skalibrowania skrzyni biegów na tej manualnej centralce kalibracyjnej zostały spalone tarcze sprzęgłowe. Podczas naprawy gwarancyjnej centralka została wymieniona na automatyczną.  Później przy około 2 tyś mth wysiadła taśma od półbiegów, wiec kolejne prucie skrzyni. W miedzy czasie padł elektrozawór P2 i został wymieniony na nowy bo jeszcze wtedy nikt nie potrafił go regenerować (wyjąć, rozkręcić, wyczyścić, skręcić założyć) Przy okazji około 3200 mth kolejna poważna awaria. Rozleciało się łożysko 6211 w skrzyni biegów, kolejne prucie i ubytek kilku tysięcy. W tej chwili ciągnik znowu wybiera się do serwisu na tą sama usterkę, Prawdopodobnie rozleciało się to samo łożysko, tylko że teraz narobiło dużo więcej  szkód, ponieważ kulki trafiły na zęby w przystawce przedniego napędu i rozwaliło ją całą, łącznie z obudową. Zaznaczam, że wszystkie wymiany filtrów i olei są robione na czas, a ciągnik współpracuje tylko ze "swoimi maszynami", wiec nie ma możliwości mieszania oleju hydraulicznego. Zamieszczę kilka zdjęć przystawki. Pisze tego posta po to abyście się podzielili swoimi problemami z tym oto łożyskiem w skrzyni. Bo podobne lubią często siadać. Dajcie znać czy tylko ja mam takiego pecha.

Resized_20200817_191932_43504002584305.jpeg

20200817_185154.jpg

20200817_185132.jpg

Opublikowano
Nie ty jedyny masz takiego pecha rozmawiałem z serwisantem z zetora to powiedział że po Prostu w tych ciągnikach jest zła konstrukcja i problemy z rewersorem hydraulicznym to chyba w każdym od najmniejszego modelu po crystal. Te ciągniki tylko fajnie wyglądają jak są nowe, ja osobiście mam forterre 130 co prawda na mechanicznym rewersorze ale też jest to źle zrobione już przy 1500mth było robione sprzęgło obecnie dochodzi 4700 i znów trzeba będzie to naprawić.
Opublikowano

To nie wina łożysk tylko konstrukcji. Zetor nie wprowadza prawie w ogóle nowych rozwiązań tylko modernizuje jedno i to samo od kilkudziesięciu lat i tak to się kończy. Problemy z tymi ciągnikami są zawsze.

Opublikowano

Witam. Skrzynia naprawiona?? u mnie w Proximie plus 95 właśnie siadło to smo łożysko. I faktycznie problem leży w konstrukcji, a mianowicie prawie pół łożyska wychodzi poza obudowę i dlatego rozrywa pierścień zewnetrzny. Może ktoś na własną rękę modernizował tak aby ta usterka się nie powtarzała??? Bo inaczej po założeniu nowego łożyska to prędzej czy później tak problem powróci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v