Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, jestem tu nowy a potrzbuję pomocy jak zrobić wolny spływ oleju w ciągniku MTZ 82 z 1997r. Gdzie się wpiąć i jak to wykonać. Posiadam pług obrotowy z siłownikiem na dwa węże i potrzebny jest wolny spływ a nie wiem jak się do tego zabrać. Może ma ktoś jakieś gotowe rozwiązanie, prosiłbym o jakieś zdjęcia ewentualnie. 

Opublikowano

żeby dużo nie kombinować to możesz pociągnąć węża od gniazda hydrauliki zewnętrznej które jest z przodu kabiny tylko nie od tej samej sekcji od której jest jednocześnie tyl wyprowadzony. Wtedy dajesz na tej sekcji pozycję pływającą i olej będzie sobie wracał swobodnie do zbiornika. Tylko po co Ci wolny spływ jak masz obrót na dwa węże?

Opublikowano

Jak są dwa węże to chyba musi najpierw podać ciśnienie na jeden wąż który wciąga tłok a w chwili gdy pług przeskoczy przez martwy punkt trzeba podać ciśnienie na drugi przewód żeby wypchnąć tłok. W drugą stronę obraca dokładnie tak samo. Dlatego według mnie musi podpiąć pod dwa wyjścia tej samej sekcji.

Opublikowano
ma123 napisał:

no to o tym mówię że w jedną stronę obruci a w drugą już nie

Dlaczego w drugą stronę nie obróci skoro sposób jest ten sam w obie strony przy obrocie na dwa węże. Kostka jest przy obrocie na jeden wąż i to ona załatwia przełączenie ciśnienia najpierw wciągając tłok a później go wypychając.

  • Like 1
Opublikowano

ja myslałem że jest jak np c360 że na jednym  gnieździe jest ciśnienie cały czas a na drugim tylko spływ i tak jest zawsze niezaleznie od ruszania dzwignią

Opublikowano

W C-360 wolny spływ  to nowość jakaś chyba 🤣 nigdy nie miałem takiego ciągnika , ale  wydaje mi się że rozdzielacz działa jak w ciężkiej serii Ursusa w tył na jedno wyjście do przodu na drugie  . Przy załączeniu na stałe , na przykład pod hydromotor olej wraca drugim wyjsciem ale to nadal nie jest wolny spływ .
Zgodzę się tutaj z wypowiedzią @mani51 działamy ciśnieniem w jednym kierunku a kostka (sprawna) robi resztę 

Opublikowano

W każdym ciągniku para złączy hydraulicznych czy to mtz czy ursus czy inny zachodni ciągnik ma takie same funkcje czyli ciągnąc za dźwignię do tyłu pojawi się ciśnienie na przewodzie nr.1 a na przewodzie nr.2 będzie wolny swobodny spływ. Dając do przodu dźwignię ciśnienie pojawia się na przewodzie nr.2 natomiast przewód nr.1 ma teraz wolny spływ. Gdy dasz dzwignię na maksa do przodu masz wtedy wolny spływ na obu wężach, taka kolejność jest na pewno w mtz.

W ursusie c360 też masz takie same funkcje hydrauliki

Opublikowano

Ja mam wyprowadzony przewód do tyłu ciągnika - od korka wlewu oleju hydraulicznego (trzeba go przewiercić i odpowiednią złączke dać). Potrzebne to mi do prasy pasowej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v