Marek2022

MTZ 82 wolny spływ oleju

Polecane posty

Marek2022    0

Witam wszystkich, jestem tu nowy a potrzbuję pomocy jak zrobić wolny spływ oleju w ciągniku MTZ 82 z 1997r. Gdzie się wpiąć i jak to wykonać. Posiadam pług obrotowy z siłownikiem na dwa węże i potrzebny jest wolny spływ a nie wiem jak się do tego zabrać. Może ma ktoś jakieś gotowe rozwiązanie, prosiłbym o jakieś zdjęcia ewentualnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

żeby dużo nie kombinować to możesz pociągnąć węża od gniazda hydrauliki zewnętrznej które jest z przodu kabiny tylko nie od tej samej sekcji od której jest jednocześnie tyl wyprowadzony. Wtedy dajesz na tej sekcji pozycję pływającą i olej będzie sobie wracał swobodnie do zbiornika. Tylko po co Ci wolny spływ jak masz obrót na dwa węże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

To przecież jak podepnie pod dwa wyjścia jednej sekcji z tyłu będzie miał na jednym wyjściu ciśnienie a drugim olej swobodnie spływa.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    28

tak tylko chodzi o to że w jedną strone obruci a w drugą już nie dobrze myślę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jak są dwa węże to chyba musi najpierw podać ciśnienie na jeden wąż który wciąga tłok a w chwili gdy pług przeskoczy przez martwy punkt trzeba podać ciśnienie na drugi przewód żeby wypchnąć tłok. W drugą stronę obraca dokładnie tak samo. Dlatego według mnie musi podpiąć pod dwa wyjścia tej samej sekcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2358

po to sa kostki przy plugu żeby nie wajchowac a i w mtz na kazdym wyjściu może byc cisnienie wolny spływ chyba tylko na jednym


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
ma123 napisał:

no to o tym mówię że w jedną stronę obruci a w drugą już nie

Dlaczego w drugą stronę nie obróci skoro sposób jest ten sam w obie strony przy obrocie na dwa węże. Kostka jest przy obrocie na jeden wąż i to ona załatwia przełączenie ciśnienia najpierw wciągając tłok a później go wypychając.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    28

ja myslałem że jest jak np c360 że na jednym  gnieździe jest ciśnienie cały czas a na drugim tylko spływ i tak jest zawsze niezaleznie od ruszania dzwignią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrz_    432

W C-360 wolny spływ  to nowość jakaś chyba 🤣 nigdy nie miałem takiego ciągnika , ale  wydaje mi się że rozdzielacz działa jak w ciężkiej serii Ursusa w tył na jedno wyjście do przodu na drugie  . Przy załączeniu na stałe , na przykład pod hydromotor olej wraca drugim wyjsciem ale to nadal nie jest wolny spływ .
Zgodzę się tutaj z wypowiedzią @mani51 działamy ciśnieniem w jednym kierunku a kostka (sprawna) robi resztę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

MTZ kręci owijarką w obie strony, więc pługiem też powinien kręcić.

Moja 360 również.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W każdym ciągniku para złączy hydraulicznych czy to mtz czy ursus czy inny zachodni ciągnik ma takie same funkcje czyli ciągnąc za dźwignię do tyłu pojawi się ciśnienie na przewodzie nr.1 a na przewodzie nr.2 będzie wolny swobodny spływ. Dając do przodu dźwignię ciśnienie pojawia się na przewodzie nr.2 natomiast przewód nr.1 ma teraz wolny spływ. Gdy dasz dzwignię na maksa do przodu masz wtedy wolny spływ na obu wężach, taka kolejność jest na pewno w mtz.

W ursusie c360 też masz takie same funkcje hydrauliki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Możliwe. A w 330?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toperz    4

wolny spływ przede wszystkim omija rozdzielacz  , spływ bezpośrednio do zbiornika!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4pakplus    23

Ja mam wyprowadzony przewód do tyłu ciągnika - od korka wlewu oleju hydraulicznego (trzeba go przewiercić i odpowiednią złączke dać). Potrzebne to mi do prasy pasowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj