Skocz do zawartości

1025 - pomiar mocy hamownią na WOM - jak interpretować wyniki?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czołem, 

miałem dzisiaj badanie mocy ciągnika. Od początku coś mi się za słaby ten 1025 zdawał, bo mam starszego i słabszego 82 i ten nowszy (2011r., 2500 mth) szału nie robi. 

No ale do rzeczy, hamownia pokazała 81KM, i teraz, czy to jest powód do zmartwień, czy nie powinno być przynajmniej 100KM???

Oleju nie bierze, może troszkę,  ale kopci i na niebiesko i na czarno pod obciążeniem, no i słaby...

pomiar mocy.jpg

Edytowane przez panmino
Opublikowano

Na womie nie ślizga, tarczowy. Wtryski nowe, ale z tą pompą coś może być na rzeczy, bo membranę od dawki paliwa wymieniałem i tam było znać, że było dłubane. Dałem pompę do pompiarza, ale wydaje mi się, że sprawdził wszystko oprócz tego...

Opublikowano (edytowane)

A co mówił  fachowiec od hamowni? Jesli to nie tylko obsługa, a też "stroiciel" to na oko pewnie coś juz widział i może coś podpowiadał. Widok na żywo daje zawsze wiecej niż nawet szczegółowy opis.

 

Pytanie też  czy to jest moc na WOM, czy jest to moc przeliczona na moc na wale silnika uwzględniająca straty na skrzyni w drodze na wałek WOM?

Wedlug tractordata dla silnika 100konnego na WOM mamy 92konie

 

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano (edytowane)

Nie uwzględnia strat w skrzyni, mówił o tym. Straty w skrzyni w każdym ciągniku inne. Mówił, żeby sprawdzić kąt wtrysku, podać większą dawkę paliwa, sprawdzić turbinę...Turbina była akurat sprawdzana, ale dawkę paliwa nie wiem, czy dobrze kręcę...

Pompa jest motorpal z ciśnieniowym korektorem dawki paliwa w zależności od doładowania. Tam było grzebane, pompiarz mówił, że pompa jest ok, ale jak mu powiedziałem, że w dalszym ciągu jest słabo, to kazał traktor przyprowadzić. Tak ostatecznie zrobię, ale teraz mam pilne prace i muszę jakoś funkcjonować. 

Edytowane przez panmino
Opublikowano

Sam silnik w tej wersji powinien mieć 110koni/2200obrotow i 435Nm/1400 ?

Jak pompa będzie pewna, to można sprawdzić ciśnienie doładowania turbosprężarki, drożność przewodu do korektora ciśnienia, czy na pompe paliwo jest podawane jak trzeba, czy filtr, albo  coś w dolocie nie blokuje przepływu powietrza. Więcej pracy, ale dobrze byłoby sprawdzić oprócz kąta wtrysku również, czy rozrząd jest dobrze złożony.

Opublikowano

Akurat tak się składa, że rozrząd sprawdzałem, bo miałem tam rozebrane z innych powodów (przeróbka na Wom z koła pasowego silnika) i jest złożony poprawnie. Sprężarka była w warsztacie i jest ok. Sam też mierzyłem doładowanie manometrem na silniku i było przy dużym obciążeniu ok 8,5 bara, więc raczej dobrze.

Sprawdzę dzisiaj drożność przewodu korektora.

Wie ktoś, jak tą pompę Motorpal regulować? (dawkę paliwa znaczy).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v