Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Wzmacniacz momentu to taki "Power Shift dla ubogich" w Zetorach tej serii odbywa się to w ten sposób że jadąc np. na jedynce wciskasz pedał wzmacniacza bez wyciskania sprzęgła i ciągnik zwalnia o 30% i tym samym jego moc wzrasta. Jeżeli zwiększony opór ustąpi puszczasz pedał i ciągnik powraca do normalnego biegu.

 
Opublikowano

Zależy co ci nie działa. Przy sprzęgle masz jeden siłownik pneumatyczny, w skrzyni biegów jest drugi. Do tego sterowanie pneumatyką oraz możliwe mechaniczne uszkodzenia w skrzyni. Czy jest jakaś reakcja gdy próbujesz użyć wzmacniacza?

Opublikowano

gdy naciskam pedał wzmacniacza to siłownik próbuje pociągnąć sprzęgło, ale powietrze cieknie. gdy nacisnę sprzęgło i pedał wzmacniacza to działa i zwalnia, ale po chwili zatrzymuje się.

Opublikowano

Stawiam na wyciek powietrza z siłownika przy sprzęgle. Wg mnie nie ma on odpowiedniej mocy żeby wycisnąć sprzęgło skoro po naciśnięciu noga wszystko działa a późniejsze zaprzestanie działania związane jest ze zbyt dużym spadkiem ciśnienia w układzie. Nad butla jest zawór który umożliwia działanie wzmacniacza wyłącznie po osiągnięciu określonego ciśnienia i przy spadku odcina całkowicie dopływ na dodatkowe akcesoria pneumatyczne.

Opublikowano

Tylko do tego siłownika żeby dojść to chyba trzeba rozpoławiac. W skrzyni też jest siłownik który takie sprzęgło kłowe przesuwa więc kilka elementów może się zepsuc. U mnie na razie wszystko jako tako działa więc konkretnie się nie wypowiem na temat co się psuje. Po objawach w twoim ciągniku stwierdzam jak wyżej ale to tylko przypuszczenie więc musisz po kolei dochodzić gdzie tkwi problem. Zasadę działania znasz więc do dzieła 😉

  • Like 1
Opublikowano

Po uszczelnieniu siłownik nie cieknie, a wzmacniacz działa, aby się do niego dostać wystarczyło odkręcić pedał sprzęgła i pokrywę z przodu kabiny mocowaną na 4 śruby. 

Opublikowano

To ten siłownik jest nad obudowa sprzęgła a nie wewnątrz? Nigdy się nie przyglądałem gdzie on dokładnie jest. Jak go uszczelniles? Są jakieś zestawy do tego?

Opublikowano
17 minut temu, koper88 napisał:

To ten siłownik jest nad obudowa sprzęgła a nie wewnątrz? Nigdy się nie przyglądałem gdzie on dokładnie jest. Jak go uszczelniles? Są jakieś zestawy do tego?

Do wzmacniacza tak jak wiesz są 2 siłowniki podłączone jednym przewodem jeden jest w skrzyni a drugi przy pedale sprzęgła. Sprzęgło przykręcone jest z kabiny 4 śrubami właśnie do tego siłownika, pręt który wciskasz pedałem sprzęgła idący do pompy sprzęgła przechodzi przez niego luźno. A z kolei pompa przykręcona jest do tego siłownika. A te kołnierze uszczelniające kosztowały 9,50 w mizarze. 

Opublikowano

A to już rozumiem. Ty masz hydrauliczne sprzęgło i pewnie stąd wynika różnica umiejscowienia siłownika. Ja mam zetora 7045, mam sprzęgło na linkę i wydaje mi się że siłownik od wzmacniacza mam wewnątrz obudowy ale nie jestem w tym momencie w stanie tego sprawdzic.

Opublikowano

Siłownik wzmacniacza jest w środku skrzyni w każdym modelu. Szkoda tego rozbierać tylko do wzmacniacza tym bardziej że jego żywotność i charakterystyka jest znikoma.

Opublikowano

Czyli sugerujesz że przedmówca uroił sobie ze wymienił jakieś uszczelnienia i że wcześniej nie działało a potem działa, tak? Siłownik od sprzęgła klowego jest wewnątrz ale siłownik od wysprzeglania może być na wierzchu. A jeśli chodzi o żywotność i charakterystykę to u mnie na ten przykład wszystko książkowo działa i używam go dosyć często w ciężkich pracach bo mając koła 34 z tyłu zetorek jest dosyć szybki i brakuje niekiedy przełożeń w kryzysowych sytuacjach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v