Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam MF255 co około 8000mth od jakiegoś czasu zaczęło mi stukać gdzieś na wysokości skrzyni/pompy jak podnoszę jakąś maszynę. Głównie podnoszę siewnik lub widlak. To nie jest zwykłe stukanie, ja wiem, że te ciągniku stukają przy pracy podnośnika i to jest od nowości, ale teraz to jest jak "walenie". Prześledziłem prawie wszystkie wątki i nie ma tam podobnej sytuacji, małe stukanie tak ale takie duże nikt nie opisał takiego problemu, jedynie ktoś się o to pytał, ale nie dał odpowiedzi.

Praca na stałym wydatku przy przełączeniu na hydraulikę zewnętrzną jest cicho, hydraulika zewnętrzna obsługuje mi opryskiwacz, rozsiewacz i wszystko jest OK cicho pracuje. Gdy przełączę na pracę podnośnika i trochę olej się rozgrzeje to zaczyna walić, ten dźwięk słychać jakby na wysokości łączenia mostu ze skrzynią naprawdę jest głośno. Jak podniosę siewnik to już od niskiego podniesienia słychać głos, tak więc to nie jest przeciążenie w skrajnym położeniu ramion najwyżej. Podnośnik po zgaszeniu ciągnika trzyma siewnik ok 15 min i wydaje mi się, że stuknięcie jest przy sytuacji jak podnośnik drga tzn przy siewniku w górze przy zapalonym ciągniku ramiona delikatnie opadają i podnoszą się i wtedy jest ten stukot. Sprawdziłem ciśnienie na złączu hydrauliki zewnętrznej mam 150 przez sekundę potem się normuje na 140 atm. Filtr jest czysty, olej ma ok 250 godzin, był dwa lata temu wymieniony. Spuściłem obecnie olej, zaglądałem przez filtr nic nie widać, jak ktoś miał może taki problem, zasugeruje co jest nie tak, czy wina pompy czy jakiegoś napędu pompy (wałek, łożysko) Nie chcę całego ciągnika rozkręcać, bo może ktoś miał podobny problem i mi podpowie.

Pozdrawiam

Arek

  • Like 1
Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie. Użytkuje ten ciągnik ponad 30 lat a od około dwóch ten dźwięk drastycznie się wzmocnił i uważam, że to nie jest normalne i nie chciałbym czego rozwalić przez ignorowanie tych dźwięków.

Opublikowano

U mnie ten stukot przenosił się z łożyskowania wałka womu tuż za sprzęgłem. To jest tak zrobione że w tym korpusie co jest sprzęgło, za łożyskiem wyciskowym jest taka przekładnia przekazująca napęd na wał, który leci dołem przez wszystkie następne korpusy i napędza pompę i wom. Naprawdę niewielki luz wybity w obudowie jednego z łożysk, u mnie było 0.05 do 0.1 mm powodował hałas stuki w tylnym moście....

Opublikowano

Dzięki Sawin698

Też tak mocno już stukało, ja ten dźwięk słyszę  na wysokości gdzieś skrzyni, ciężko to określić.

Z tego co kojarzę to za łożyskiem ślizgowym jest taka pokrywka i za nim jest te łożysko? Wymiana od strony sprzęgła?

Jak bardzo się to wyciszyło? 

Opublikowano

Tak w tej obudowie jest łożyskowanie. Wymienia się od sprzęgła. Cicho było z 1000 mth, teraz od nowa zaczyna być powoli głośniej. W sklepie jak kupowałem mówili że jakość dzisiejszych części jest o kant d... i na długo nie pomoże. Przy kolejnej rozbiórce spróbowałbym w starą obudowę wkleić łożysko. 

Opublikowano

Witam

Tak więc zacząłem rozbierać ciągnik. Obecnie jest rozpołowiony na wysokości sprzęgła. Łożysko na wałku WOM od sprzęgła OK. Ale jak mam rozjechany ciągnik kręcąc wałkiem WOM od sprzęgła przy wyłączony tylnym wałku WOM jest słyszalny stuk co pewien fragment obrotu i przycięcie się wałka. Wyczuwa się to kręcąc. Stuk słychać na wysokości łączenia skrzyni z tylnym mostem. Mam odkręconą dolną pokrywę od filtra hydrauliki i tam nie dostrzegam nic,  ale dźwięk ewidentnie gdzieś się generuje na łączeniu skrzyni z tyłem.  Rozpołowienie pozwoliło mi trochę lepiej zlokalizować ten dźwięk, może to jakieś tam łożysko lub koło zębate. Obecnie robię sprzęgło, przednie uszczelnienia przy okazji i chyba przed żniwami już nie będę rozpoławiał dalej ciągnika. Przełożę to raczej po żniwach. W dalszym ciągu będę wdzięczny za wasze sugestie, może coś jest jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Rozwiązał Pan ten problem? 
mam identyczny kropka w kropkę.

zamontowałem indyjską pompę za 1000 zł i było znośnie ale po tygodniu się zacięła, mechanik zamiast ją naprawić wolał zregenerować starą oryginalną. 
jak ją zamontowałem to tłucze jeszcze gorzej.

wymienilem łożyska i obudowy na wałkach sprzeglowych ale to nic nie dało. Na pompie zmieniony zawór na nowego typu, też to nic nie pomogło.

 

Edytowane przez natec87
Korekta

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v