Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, MF 6150 dynashift. Ostatnio pojawił się problem tego typu, że w piątek po odpaleniu i próbie jazdy nagle szarpnął  pomieszał kontrolkami od półbiegów i wróciło do normy. Zdarzyło się to dwa razy po pierwszym uruchomieniu traktora, więc wtedy za dużo nie można było wywnioskować bo stało się to na tyle szybko i sporadycznie że ciężko było coś uchwycić. Później było ok przez cały dzień. Ogólnie był dużo razy odpalany i gaszony - transport, jednak problemu nie było. W sobotę już niestety albo stety problem się pogłębił i sprawa wygląda tak :

- zwiększając obroty silnika przerzuca na C i D równocześnie wraz z szarpnięciem, wraz ze wzrostem obrotów zaczyna migać CD, zając i lampka od rewersu

- dzieje się to bez względu na to czy ciągnik stoi czy jedzie ( aby nie rozwalić dynashiftu zostały odpięte elektrozawory i jest cały czas na D )

- nagrałem filmik gdy traktor jest zimny - gdy jest rozgrzany problem pojawia się ale od wyższych obrotów. Od ok 1300 zapala się CD, od ok 1500 zaczyna migać CD, zając i rewers, a kiedy się wyłącza to nie wiem bo nie chciałem aż tak go katować

- gdy gasną wszystkie kontrolki to wybierak się unieruchamia w jednej pozycji i mam wtedy np 1 i 2 bieg - jednak z tego co pamiętam tak dzieje się gdy zgasimy traktor

- wczoraj musiałem nim pracować więc na szybko podmieniłem czujnik od ciśnienia 17 bar jednak robiłem to bez przekonania i tak jak myślałem nic to nie dało gdyż żadna kontrolka od niskiego ciśnienia się nie paliła, a z tego co wiem to wtedy by wywaliło na D ale bez żadnej choinki

- no i teraz najlepsze, po włączeniu WOMu  problem nagle znika, można pracować z podpiętymi półbiegami używając pełnego zakresu obrotów silnika ( miałem do sprasowania kilka ha więc jestem pewien, że to nie przypadek ).  Wystarczy wyłączyć WOM i problemy nagle się pojawiają.

- nie jestem pewien w 100% bo wracając do domu z odpiętymi półbiegami i wyłączonym WOMem, widziałem, że zaczyna migać CD i zając z rewersem - włączyłem światła i przestało. Jednak nie jestem tego w 100% pewny.

 

Żeby nie było, że czekam z założonymi rękami to nie, nie czekam :) Rozpruta została instalacja od przodu po sterownik i przeglądam wszystkie masy, czyszczę wtyczki, sprawdzam kable.

Dziwne, że to się dzieje gdy zwiększają się obroty silnika - i tu tak się zastanawiam jakie objawy by dawał walnięty czujnik chyba od obrotów silnika - ten na deklu pompy ?

Dziwne, również jest to, że wzrost obrotów powoduje wyłączenie autotronica - akurat wiązkę od bezpieczników po sam sterownik mam na wierzchu i nic, kompletnie do niczego nie można się przyczepić.

Póki co to tyle co wiem, jakby ktoś miał kiedyś podobny przypadek to czekam na wskazówkę.

 

 

 

IMG_20200627_203638.jpg

 

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Sprwadz alternator a konkretnie napięcie, bo wygląda na uszkodzenie regulatora napięcia. Przy zwiększaniu obr. napięcie rośnie i może autotronic sam się odcina, na światłach gdy jest większe obciążenie alternatora problem maleje-ustaje.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Dzięki, jutro poskładam i pomierzę. Ile ma wynosić poprawne ładowanie ?

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Złożony, odpalony. Ladowanie masakryczne duże. 16.8v na wolnych i rośnie do 17. Zamówiłem regulator. Dzięki i pozdrawiam

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v