Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam od pewnego czasu ciągnik stracił moc i kopci. Rzeczy które już zrobiłem to wymieniona uszczelka pod głowicą, zregenerowana turbosprężarka, zmienione i wyregulowane wtryski i nadal jest to samo. Pan który regenerował mi turbosprężarkę powiedział że jest dziurawa membrana w gruszce i zawór upustowy nie działa więc mi zaślepił wężyk idący z turbosprężarki do gruszki. Czy jest taka możliwość że kopci i jest słaby przez to że nie działa zawór upustowy ?
Opublikowano

Skoro zaślepił Ci przewód to nie działa zawór upustowy, tzn. że sprężarka doładowuje pełną mocą bez ograniczania ciśnienia doładowania. Od tego mocy nie stracił. Widzę, że zacząłeś z grubej rury - uszczelka, turbo, wtryski; a takie sprawy jak filtr powietrza, szczelność przewodu dolotowego, regulacja luzów zaworowych, pomiar kompresji sprężania - robiłeś ?

Opublikowano

Filtr powietrza też wymieniłem na nowy, przewód dolotowy jest sczelny, luzy zaworowe też sprawdzałem a pomiaru kompresji nie muszę robić bo silnik miał 2 lata temu robiony remont kapitalny


Spróbuję dzisiaj jeszcze podać mu paliwo bezpośrednio z bańki bo może jest coś nie tak z paliwem

Opublikowano

Jesli regenerujący turbospreżarke nie miał nowego mieszka/gruszki tylko zaślepij przewód, to turbospreżarke w najlepszym razie oddał poprostu umytą, a jak tam robił coś wiecej to może juz nie nadaje sie do naprawy w normalnym warsztacie.....

Opublikowano

Gruszkę tą jest ciężko kupić a zamiast gruszki gdy po podłączeniu ciągnik będzie słaby kazał kupić zawór blow off i podłączyć pod turbosprężarkę


Dzisiaj wziąłem go do koszenia łąk bo odzyskał moc ale nie na długo bo pochodził z 15minut i spowrotem osłabł i zaczął kopcić na biały kolor

Opublikowano (edytowane)

Blow off służy do upuszczenia ciśnienia w momencie zamkniecia przpustnicy....   Tą chyba będzie ciężko znaleźć w tym ciagniku i większości diesli. Gruszkę zawsze można podebrać od czegoś innego, albo założyć uniwersalną. Takie rzeczy ogarniają czesto mechanicy, a serwis turbospreżarek który tego nie robi to chyba żart. Dobranie "gruszki" to  z porównaniu z regeneracją i porządnym sprawdzeniem jak  wymiana  oleju, w porownaniu do remontu kapitalnego silnika....

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Z tym turbo to bez przesady, należałoby sprawdzić ciśnienie doładowania bo może okazać się, że ten zawór nigdy się nie otwiera ( są na rynku turbosprężarki do tych silników bez zaworu upustowego - wiem, wiem, mogą być mniejsze ). Taką gruszkę możesz założyć od innej, trzeba tylko szukać z podobnej wielkości i zasada działania ma być identyczna ( podciśnienie lub ciśnienie ) 

"Gruszkę tą jest ciężko kupić a zamiast gruszki gdy po podłączeniu ciągnik będzie słaby kazał kupić zawór blow off i podłączyć pod turbosprężarkę"  - tu akurat nagadał Ci głupot, zawór upustowy nie służy do podnoszenia mocy a wręcz przeciwnie. 

Opublikowano

Jeśli sie mylę niech ktoś mnie poprawi. Siedzi tam TAO315 Gruszka jest wyregulowana w tej turbospreżarce na 0,97–1,03 bara. 

W wersji bez siedział garrett TA3107

Różnią sie one trochę: 

TAO315:

Kompresor:

65/45,7mm trim 50,11

Turbo:

65/40,5mm trim 45

TA3107

Kompresor:

60/40,5mm  trim 45,6

Turbo:

65/48,5mm trim 56

Jak widać są one zupełnie inne. Inne proporcje wirnikow jak i same wirniki. 

Ciśnienie wypada pomierzyć. Co do jazdy bez gruszki, mi szkoda byłoby pieniedzy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v