Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Pewnie chodzi mu o te zabieraki na pomoście co wajcha po środku jest . Ja w tym roku wymontowałem je zawiozłem do tokarza dorobił nowe tulejki w otwory i pod wymiar wałka. Teraz jest elegancko i zapadki nie uciekają

Opublikowano

Tak będę musiał zrobić. Zdemontuje i zawiozę do tokarza. A chodzi mi dokładnie o te wodziki na pomoście co pośrdoku jest dzwignia zmainy biegów.

 

Dzisiaj poprostu zgupiałem już całkiem. A mianowicie chciałem sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów. I teraz pytanie gdzie jest korek kontrolny. Sprawdziłem w instrukcji i jest on po prawej stronie skrzyni tuż pod hamulcem. Więc wykręciłem tą śrubę a ona jest jakaś dziwna. Jest długa z 15cm i na końcu jest przytarta bo dochodzi do łożyska w skrzyni biegów. I teraz mam problem czy wymienić to jak się należy na korek kontrolny czy coś jest nie tak??? Też odkręciłem śrubę po drugiej stronie skrzyni na 19 klucz i ta już bardziej mi spasowała. Pytanie do czego ona jest potrzebna mam nadzieję że nic nie przestawiłem. Jeśli macie jakiś pomysł to proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

To długie pod hamulcem to korek kontrolny!!! jakiś kołek-mechaniur pewnie sobie taką śrubę dobrał bo gwint pasował, ale żeby uciąć to już nie przyszło do głowy, a z drugiej strony śruba 19mm taka krótka trzymający mały dekielek .... ten dekielek trzyma wałek wsteczny, dokręć to z powrotem bo jak wysunie się wałek wsteczny w lewo i spadnie tulejka na dół skrzyni z wałka to będziesz miał zabawę.

Opublikowano (edytowane)

Tak będę musiał zrobić. Zdemontuje i zawiozę do tokarza. A chodzi mi dokładnie o te wodziki na pomoście co pośrdoku jest dzwignia zmainy biegów.

 

Dzisiaj poprostu zgupiałem już całkiem. A mianowicie chciałem sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów. I teraz pytanie gdzie jest korek kontrolny. Sprawdziłem w instrukcji i jest on po prawej stronie skrzyni tuż pod hamulcem. Więc wykręciłem tą śrubę a ona jest jakaś dziwna. Jest długa z 15cm i na końcu jest przytarta bo dochodzi do łożyska w skrzyni biegów. I teraz mam problem czy wymienić to jak się należy na korek kontrolny czy coś jest nie tak??? Też odkręciłem śrubę po drugiej stronie skrzyni na 19 klucz i ta już bardziej mi spasowała. Pytanie do czego ona jest potrzebna mam nadzieję że nic nie przestawiłem. Jeśli macie jakiś pomysł to proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

 

Witam.

Zadaniem korka (w Twoim przypadku długiego) jest podparcie wałka usytuowanego prosto w ten korek. Pewnie po lewej stronie skrzyni biegów uszkodzone zostało zabezpieczenie wspomnianego wałka i ktoś rozwiązał to w wyżej opisany sposób.

Sam kilka lat temu zrobiłem podobnie, tyle tylko, że przez oryginalny korek przewierciłem otwór i nagwintowałem go gwintem M 12 i wkręciłem tam gwintowany pręt zakończony kulką, która zabezpiecza własnie wałek przed przesunięciem w prawą stronę.

 

U mnie wygląda to tak jak na fotce z linku http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/391808-skrzynia-biegow-bizon/

Edytowane przez martinezo
Opublikowano (edytowane)

Witam posiadam bizonaZ056

Mam pytanie dotyczące skrzyni biegów.

Czy muszę wyjmować koła i zwolnice żeby dostać sie do biegu wstecznego, ponieważ bieg wsteczny wyskakuje. Jaki tryb zastosować żeby nie było awarii we żniwa i czy są może też jakieś rodzaje trybów...

Edytowane przez Marcin91
oznaczenia
Opublikowano

Koła i półosie to raczej do mechanizmu różnicowego sie ściąga a nie do trybów od biegu .

Musisz odkrecic hamulec reczny i wyciągać caly główny wal . Tylko uwaga na wodziki widełki i wszystko co znajduje sie w srodku

A co do wstecznego to u mnie nowe tryby i tez głupieje z rana a później juz śmiga

Opublikowano

Ja na początek przestawił bym wodzik, nie pamiętam w którą stronę, cięgna i sworznie zużywają się i tryby nie zazębiają się tak jak trzeba, jutro napisze w którą stronę bo niepamiętam musze luknąć, lub któryś z kolegów napisze, a najlepiej pogrzeb troche w tym temacie napewno pisałem ja o tym i inni też.

Dopiero gdy przestawisz wodzik i dalej będzie wyskakiwać to zdjął bym dekiel i zobaczył co jest, po co na darmo się urabiać?

Opublikowano

Skrzynia biegów... taaa... nobel dla konstruktora.

Najlepiej Panowie jac coś robicie w skrzyni przy biegach to:

Myjemy skrzynię najlepiej myjką i podsiewacz by syf do środka się nie sypał i przy okazji łbem szorować będziesz po czystym przy zaglądaniu do skrzyni. Dekiel z góry trza zdjąć - inaczej nie odkręcisz widełek wodzika ni i zawsze z góry łapę wsadzisz i coś przytrzymasz.

Czyli zdejmujemy pokrywę skrzyni i demontujemy ręczny - z nim nie ma większego problemu - cały przykręcony jest do boku skrzyni. Składa się z kilku elementów - ważne by nie pogubić sprężynek. Po zdjęciu ręcznego ze skrzyni będzie wychodził wałek ok 10-15 cm nafrezowany tak jak wałek wom w ciągniku. no i rozbieramy dalej.

Wodziki biegów - czyli takie pręty sterowane cięgłami z pomostu do zmiany biegów - odpinamy cięgna przy "kątowniku" - tak że przy wodziku zostawiamy pierwszy element cięgna.W skrzyni odkręcamy widełki - u mnie śruba 13. I teraz tak - WAŻNE!!! - wodzik możemy teraz przekręcić wokł własnej osi (teraz ni pamiętam czy ten wodzik misi być na luzie czy biegu) i wysuwamy wodzik z widełek. Wodzika rnie wyciągać całkowicie ze skrzyni gdyż tam są takie kulki co nie pozwalają wodzikowi od biegu II i III sie przesunąć gdy załączony jest bieg I lub wsteczny - takie zabezpieczenie by nie roziwanić skrzyni.

 

Wyskakujące biegi - zużyte tryby - to raczej tryby się podrobiły i ząbki są lekko skośne

Opublikowano

Z tego co wiem z tymi skrzyniami szły raczej na import, ale ileś egzemplarzy w Polsce zostało. Ponoć dobrze spisująca się w terenach górzystych, ale w jakich latach wychodziły... ??? nie wiem

Opublikowano

Z moich jakby to powiedzieć obserwacji wynika że rok 90 był okresem przejściowym kiedy zaprzestano kłaść skrzynię 3biegową a zaczęto 4ro od Rekorda. Taki koleś ma Supera z 90 i ma skrzynię 3biegową, a kolega z tego samego roku ale późniejszy nr seryjny i już jest na skrzyni 4ro biegowej. Różnica jest taka że mamy większy zakres prędkości od minimalnej do maksymalnej.

Opublikowano

Wodzik się pewnie przestawił lub skrzywił, trzeba go wkręcić lub wykręcić nie pamiętam, koledzy podpowiedzą, a jak nie to rano zerknę na skrzynię i mi się przypomni czy wkręcić czy wykręcić i napiszę o tej porze jutro.

Opublikowano

kolego , te nity na dyfrze to zanituj nowe i zaspawaj koło zębare do mechanizmu różnicowego , spawa sie po obu stronach odpowiednio długie spawy i przerwy pomiedzy spawami i juz nie zetnie nigdy tych nitów na dyfrze , ja tak robie od 20 lat jak naprawiam bizony i jak do tej pory nie było reklamacji , odpowiednio dobrane elektrody i dobra mocna spawareczka i temat zamkniety na zawsze

Opublikowano

Witam,

Problem polega na tym, że czasem odpali a czasem nie. Jeżeli nie odpala to przygasają kontrolki i robi się zwarcie na kablach przy włączniku (tym na kokpicie). Bendix nowy, podmieniony kompletny rozrusznik (na 100% sprawny), sprawdzony przycisk startu (na kokpicie) a nadal mam problem. Na krótko zawsze odpali.

 

Z III biegiem chodzi o to, że ciężko go wbić a czasem potrafi zablokować go na tym biegu. Tryb nowy i na wałku chodzi luźno. Reszta biegów jest ok.

 

Proszę o pomoc zwłaszcza z elektryką.

Opublikowano

nie chce cie martwic ale doswiadczenie podpowiada mi ze wina jest od strony lozyskana walku sprzeglowym . mialem tak juz a malo kto wymienia te lozysko jest ono od strony skrzyni biegow i sa to wlasnie takie obiawy. co do elektryki na wszelki wypadek sprawdzil bym stan izolacji na wiazce pzrewodow byc moze jest gdzies jakies przetarcie

jesli pomoglem prosze o zielona strzalke

Opublikowano

Jak pamiętam to łożysko jest igiełkowe i w ubiegłym sezonie wymieniałem. Elektrykę przeglądałem i nic takiego nie zauważyłem. Najwyżej rozpruję całą wiązkę. Po schemacie elektrycznym widzę, że instalacja była przerabiana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v