Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ursus_mf    0

Witam planuje odnowić ciągnik. Czym najlepiej wyczyścić starą farbę, jak przygotować go do malowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szlifierka oscylacyjna i papier ścierny dobierz o odpowiedniej gradacji, tam gdzie purchle korozji czy więcej do szlifowania to możesz użyć tarczy listkowej na szlifierke kątową. Farbe,rozcieńczalnik,utwardzacz możesz kupić np. w Grene z firmy kramp, oferują odcienie lakierów dedykowane do np. zetor,ursus itd. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    7

Na rdze listkiem tylko kaszany sobie  narobi. Kup szczote druciana na szlifierke kątowa. Tam gdzie jest lakier zmatuj papierem, dziurki I wgnioty trzeba przeszpachlowac. Przed malowaniem dobrze odtłuść benzyną ekstrakcyjna, albo rozpuszczalnikiem (tylko nie nitro). Jeśli chodzi o farby to kramp jest  najlepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Napisano (edytowany)

Jakiej kaszany? Ja na " chropy" "purchle" tylko i wyłącznie listkową stosuje, luksus robota , drucianka na małą rdze dobra 😊 Ale to co kto woli i jak komu podpasuje 

Edytowano przez arturwojtowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    7

Druciana zachowa kształt elementu np. Maski nie powodując rys w materiale. Jak ktoś nie ma wprawy to listkiem może narobić dołków które później będzie trzeba szpachlowac żeby wyrównać powierzchnię 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

A no jak bedzie szlifował mocno na pałe jak tarczą do szlifowania metalu no to ta, ja najgorsze kawałki listkiem robię bo po drucianej więcej do szlifowania papierem, może wystarczy mu tylko zmatowić elementy. Tylko skoro pyta o przygotowanie to obawiam się o finał czyli malowanie pistoletem, bo chyba nie myśli o pędzelku 😀

Edytowano przez arturwojtowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrz_    90
Napisano (edytowany)

Drucianką rdzę ,to można wypolerować , zacznie się świecić , stukniesz młotkiem to odpadnie  :) 

Edytowano przez Andrz_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mizerek    1

Zależy jak chce malować. Ja osobiście używam tarczy z papierem ściernym na diaksa, dobrze jak ma możliwość regulacji obrotów, to wtedy na mniejszych obrotach szlifujesz. W miejscach gdzie jest rdza to szczotka druciana na diaksa, gdzie nie ma dojścia to szczotka druciana ręczna. Jak jest gdzieś tyle rdzy, że odpadają całe kawałki blachy no to element albo wymienić albo wyciąć rdze i wspawać nową blachę. Po wyczyszczeniu szczotką lub papierem ściernym czyścisz szmatką i rozpuszczalnikiem wszystkie elementy. Ja używam ropownicy i nitro potem przecieram szmatą. Jeśli tylko odświeżasz lakier to nie musisz zdzierać blachy do gołego metalu, i nie musisz malować podkładem, chyba że gdzieś była rdza to wycierasz do gołego metalu, potem podkład i lakier. Jak malujesz ursusa to dobre są farby z Agtechu, rozcieńczasz je tylko z rozpuszczalnikeim, jak malowałem claas-a to miałem niemieckie lakiery, i tam jeszcze był utwardzacz. Jak masz w sprężarce odolejacz to go wyczyść przed malowaniem, Nie maluj wałkiem ani pędzlem, nie wygląda to estetycznie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    359

Takie porady to udzielaj pod sklepem :D. Nitro nie nadaje się do odtłuszczania, farby z Agtech to badziew jakiego ciężko już spotkać. Co do podkładu na stara powłokę to jasne ze nie trzeba ale tylko do takich farb jakie stosujesz. Niemieckie lakiery nopolux - może one i niemieckie ale jakość nie wydaje się niemiecka, choć zdecydowanie lepsze jak te z agtechu. Chcesz ładnie to maskę i inne elementy oddaj do jakiegoś garażowego lakiernika i niech poleci najtańszym akrylem, oszczędzisz czas i kasę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mizerek    1
Napisano (edytowany)

Lakiernik bierze od 100 zł do 500 zł  za element. Może naprawdę jak tańsze lakiery to by wyszło taniej.  Napisałem na początku, że zależy jak chce malować. Mnie odmalowanie Ursusa 912 (błotniki, maska, dach i kabina)  kosztowało niecałe sto złotych.

A co do niemieckich farb, farby miałem naprawdę z Niemiec, Oryginał Claas tylko były bez nazw, po prostu w puszkach przywiezione.   nopolux -nie używałem, więc nie wiem. Kiedyś kumpel też mi coś niby niemieckie przywoził, jak znajdę puszki to napiszę nazwę ale chyba coś na S.  Ciężko się wypowiedzieć dokładniej nie znając stanu traktora.  Jest różnica jak malujesz maskę bo wyblakła, a jak malujesz bo rdza ją zjada.  Na pewno ważne jest dobre przygotowanie do malowania. Do czyszczenia używasz papieru ściernego, szczotek drucianych lub piaskarki.  

A dlaczego nitro się ma nie nadawać?

Edytowano przez mizerek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    7

Nitro służy do czyszczenia pistoletu lakierniczego, a nie do odtluszczania, ani rozcienczania farb jak większość ludzi uważa.  Nitro jest zbyt żrące I stare powłoki lakiernicze potrafią się po nim podnosić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mizerek    1

Dzięki za informację. Jeszcze nie miałem problemu po nitro, ale skoro tak mówicie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    359

Oczywiście że zależy od budżetu ale taki coś jak proponujesz to paćkanie a nie lakierowanie. Nitro nie zauważyłeś bo nie stosujesz dobrych lakierów. Na maskę i błotniki nie potrzeba wielkich ilości lakieru, ktoś ogarnięty da radę i nie musi być to lakiernik za 500 zł element.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    359

Co się stało, że w dwa dni zmieniłeś zdanie odnośnie tej farby :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mizerek    1

Ponieważ miałem rozebrany traktor, natchnięty tematem postanowiłem odświeżyć kolor. No i Ponieważ twierdziłem, że te farby są dobre to takie kupiłem. Kolor nawet spoko, ale musiałem malować trzy, cztery warstwy, żeby jakoś to wyglądało. Jakby blachy były w lepszym stanie to może by ta farba wystarczyła. I obawiam się jak długo ta farba się utrzyma. Natomiast farba podkładowa nawet spoko jak dla mnie. 

Po tej robocie mogę powiedzieć jedno, ciężko jest doradzić jak się nie zna stanu blach. Do czyszczenia niektórych elementów wystarczy papier ścierny, czy ręczny cz na maszynie jak jest dostęp. Niestety wiele elementów wymaga czyszczenie szczotką drucianą. Dodatkowo dochodzi to ile raz było już malowane i czym. W moim przypadku najlepiej byłoby po prostu wymienić niektóre elementy. Ja jakoś to wyklepałem, pospawałem, ponitowałem. Doradzaliście pomalować akrylem u lakiernika. Jeśli blachy są dobre, niepordzewiałe i mocno nie pogięte to jest nawet dobra opcja, ale w innym przypadku to już nie jestem taki pewny jaki byłby efekt ,a  nie jestem zwolennikiem szpachlowania elementów w traktorze. Ale to wszystko jest tylko moje zdanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mati555
      Witam mam pytanie czy ursus 1224 da sobie radę z brona talerzową zawieszaną 3,5m na glebach średnich i lekkich bez dużych górek waga takiej brony to 1300kg z góry dziękuję za odpowiedź
    • Przez Heniekii
      Witam 
       
      Jak w temacie ciezko skreca sie na rozgrzanym oleju na zimnym jest prawie ok
       
      Wymienilem pompe orbitrol i uszczelniacze w silowniku chodz byly dobre i dalej jak bylo tak jest
       
      podlanczalem pod zegar pompe pokazuje wiecej niz pisze na pompie a jak podlaczylem pod silownik to pokazuje niewiele niepamietam teraz ile ale cos w okolicach 5-10 dopiero jak kola dojda do konca i dalej sie kreci to 160
       
      w obie strony skreca sie tak samo ciezko i z ta sama liczba obrotow uklad zalalem nowym olejem hl i filtr jest czysty oraz schemat podlanczenia wezy byl sprawdzany i jest wszystko dobrze a skreca sie ciezko
    • Przez Daniel113390
      Witam Mam problem z Ursusem C-385.Słychać zgrzyt ze skrzyni pośredniej oraz przestał działać podnośnik.Nie działa także wałek WOM.Miał kiedyś ktoś coś takiego ? Proszę o pomoc
    • Przez RolnikADŚ
      Witam mam problem z moim ursusem 1044 o tuż dziwnie działa mi sprzęgło. Gdy jest zgaszony co kilka naciśnięć blokuje się w połowie i trzeba popuścić nogę aby go wcisnąć dalej. Gdy jest zapalony i gdy wrzucę bieg czasami jedzie na wciśniętym. Wcześniej wykryłem że cylinderek się zablokował i odblokowałem go. I teraz to się dzieje. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez mnht
      Witam was AF mam pytanie na temat regeneracji pompy wtryskowej w Ursusie C385 .
      Jaki może być koszt regeneracji  pompy wtryskowej w c385 ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj