Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Potrzebuje pomocy w naprawie fendta farmera 309 96 rok.
Gdy wracałem z pola raptem wszystko przestało działać.
Nie działa rewers, półbiegi, tylni wałek WOM, blokada mechanizmu różnicowego, nie da się wyłączyć napędu.
Sprawdzone zostały bezpieczniki oraz płytka bezpieczników(ta która znajduje się pod półką z prawej strony). W ciagniku rok temu została wymieniona cała wiązka tylnia. Brak jakichkolwiek błędów na wyświetlaczu. Część elektrozaworów została sprawdzona. 
Usterka mechaniczna przynajmniej rewersu wykluczam bo działa przełączanie ręczne.
Opublikowano
2 godziny temu, waldac napisał:

a główny bezpiecznik sprawdziłeś i połączenia wtyczek

Wtyczki są dobrze połączone. Jeżeli chodzi ci o bezpiecznik koło szyby bocznej to sprawne wszystkie.

Opublikowano (edytowane)

Zerwany łacznik napędzający pompe magistrali skrzyni lub pompa umarła? Bardzo prawdopodobne jeśli ni jest to usterka elektryczna/elektroniczna. Można to łatwo zdiagnozować-czy kropka od półbiegów się przełącza i miga bez wciskania sprzęgła? Rewers tak samo?

Edytowane przez JD1052
Opublikowano (edytowane)

Z podbiegami dzieje się tak jak opisałeś a rewers jak się przełącza blokuje sprzęgło i też miga kontrolka.

 

A co do tego głównego bezpiecznika nie mogę go zlokalizować.

Edytowane przez Kuba284
Dodatkowe informacje
Opublikowano
8 minut temu, JD1052 napisał:

Elektryke masz raczej sprawną, zmierz jeszcze ciśnienie przy filtrze od skrzyni i będziesz miał odpowiedź czy to na 100% brak ciśnienia.

Wykombinuje coś żeby zmierzyć te ciśnienie. Wiesz jakie powinno być te ciśnienie? 

Opublikowano
6 godzin temu, Kuba284 napisał:

Zamówie manometr i dam znać.

 

witam mam to samo w ciagniku fendt farmer 310  99r i jeszcze jak zwiększam obroty silnika na ekraniku pokazuje sie tryb z kropelką .oby to nie pompa ani ten łącznik

Opublikowano (edytowane)

Dlaczego nie oby? łącznik to groszowa sprawa tyle, że rozjazd, pompa to już pare tysi.. a jakbyś miał naprawiac główny sterownik lub kupować to byś pewnie i tak więcej zapłacił... A ikonka zapala się przy wyższych obrotach bo ona jest aktywna dopiero powyżej chyba 1300 obrotów, jeśli jest mniej a nie ma ciśnienia i tak się nie pokaże.

Edytowane przez JD1052
Opublikowano
9 godzin temu, andrzej760516 napisał:

 

witam mam to samo w ciagniku fendt farmer 310  99r i jeszcze jak zwiększam obroty silnika na ekraniku pokazuje sie tryb z kropelką .oby to nie pompa ani ten łącznik

Działa u ciebie wałek WOM?

Opublikowano

Sprawdziłem ciśnienie przed filtrem. Manometr nic nie wskazuje i powyżej 1300 obrotów pali się kontrolka od smarowania skrzyni biegów. 

Ta pompa odpowiada również za włączanie womu i blokady dyf.?

Opublikowano

Czyli trzeba rozpoławiac.

A poradzicie coś na to że cały czas kręci się WOM na zimnym oleju pokazuje prędkość 10 a na rozgrzanym dochodzi do 100 przez co nie da przełączyć prędkości bo zgrzyty.

Opublikowano

Skleiły si tarczki sprzęgła WOM. Może kawałek jednej wpadł między tarczki a przekładki . Dekiel z prawej strony zajrzeć do sprzęgła i sprawdzić czy nie leżą kawałki a tarczki są lużno w koszu.

Opublikowano
Dnia 26.03.2020 o 10:57, mirro napisał:

Skleiły si tarczki sprzęgła WOM. Może kawałek jednej wpadł między tarczki a przekładki . Dekiel z prawej strony zajrzeć do sprzęgła i sprawdzić czy nie leżą kawałki a tarczki są lużno w koszu.

Dekiel odkręciłem tarczki są luźno oprócz jednej. Pierwsza od skrzyni nie rusza się jakby przyklejona do kosza. 

Tak to wygląda.

DSC_0053.JPG

DSC_0052.JPG

Opublikowano (edytowane)

Witam po krótkiej przerwie.

Tulejke wymieniliśmy praktycznie w nie cały dzień. Pompa wydaje się w porządku, ciągnik pracuje jak należy, a nawet lepiej jak przed usterką. Rewers zaczą szybciej się przełączać. Przy okazji zmierzylismy ciśnienie z tyłu na filtrze, jest prawidłowe ok 15 bar.

Uważam że nie warto jest prowadzić ciągnik do serwisu i bulić za naprawę. Wszystko wydawało się straszne do póki nie rozebralismy. 

Za parę lat trzeba będzie wymienić wałek główny i frez na turbosprzegle.

Potrzebuję jeszcze informacji cxy aby wymienić tarczki womu trzeba rozpoławiac czy da się to zrobić przez dekiel? Dodam jeszcze że docisk tych tarczek ma bicie.

Dzięki chłopaki po raz kolejny za pomoc w naprawie. Pozdrawiam.

Poniżej zamieszczam zdjęcie starej tulejki:

DSC_0057.JPG

Edytowane przez Kuba284

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v