Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wie ktoś, jak ustawić zapłon w zetorze 9540? Mam pompę wtryskową po regeneracji nowe wtryski, a ciągnik strasznie mułowaty, jeśli ktoś wie jak sprawdzić i dobrze ustawić zapłon, proszę o jakiś instrukcje, czy na rozrządzie też może być źle ustawiony?
Opublikowano

Instrukcje mam po czesku , zapłon jest 23+1 stopni .Pompa jest na fasolkach to możesz ją obracać .Skala stopni (tego nie mogę doczytać) jest pewnie na kole zamachowym sprzęgła okienko z prawej strony . To że mułowaty to nie koniecznie zapłon , może pompa źle zregenerowana . Przed regeneracją dobrze chodził?

Opublikowano

Darus możesz mi to wytłumaczyć dokładniej co to znaczy 23+1? I prostym językiem wytłumacz jak to zrobić 😉 Ciężko mi jest powiedzieć teraz czy przed regeneracja było lepiej bo mało używałem ten ciągnik, poprostu gdy zimny wyjeżdżam z garażu jadę w pole asfaltem i ciągnik ma ciężko się zebrać na obroty, jakbym mu zapiol załadowana przyczepę to chyba bym nie ujechał, gdy się rozgrzeje to jakby lepiej, pozatym gdy zimny ciężko zapala brak świec żarowych ma tylko płomieniówke, ciepły pali od strzała, gdy pracuje w polu dymku nie puszcza, to chyba silnik i sprężanie ok, może pompa ma mała dawkę paliwa, brak mi pomysłów, kazałem mechanikowi sprawdzić zapłon, początek tłoczenia i zajrzeć do rozrządu. (może jest źle ustawiony?) , ciśnienie doładowania i ciśnienie sprężania, ale mechanik twierdzi że doładowanie i sprężanie raczej jest dobrze bo turbina gwizda i ciągnik nie dymi, 🤔 jakby ciężko mu było sprawdzic brak słów.

Opublikowano

Robiłem test przestawiając pompę w skrajne nastawy na fasolkach pompy i nie było znaczącej różnicy w mocy jedynie odgłos silnika był inny . Czyli jeśli ktoś nie przestawił rozrządu na trybach to ustawienie zapłonu można wykluczyć. Ważna jest turbina i membrana która steruje dawką paliwa na pompie na podstawie ciśnienia doładowania,ale w tym Ci nie pomogę bo nie znam parametrów. Ciężko palą prawie wszystkie te modele grzałka w bloku rozwiązuje problem. Na początku użytkowania tych modeli Zetora miałem taką wpadkę że zablokowała mi się dźwignia wywrotu i ciśnienie szło na sekcję, obiawem był to że był mułowaty i strasznie grzałka się główna pompa oleju. Długo posiadasz ten ciągnik?

Opublikowano

Kupiłem na jesień 2019 rok


Tą membranę się jakoś ustawia? Czy poprostu ciśnienie z turbo nią steruje, i nie ma innej możliwości? To może ciśnienie doładowania jest za niskie da się to jakoś ustawić czy tylko regeneracja turbo jak niskie jest?

Opublikowano

koło rozrządu napędzające pompę wtryskową  jest zamocowane na wałku tej pompy . Podejrzewam,że mogłeś podczas demontażu albo montażu obrócić koło bo nie było niczym podparte jak wyciągałeś pompę  . Ustawienia kół znajdziesz w mojej galerii

Opublikowano

Nie będzie się różnił na fasoli masz regulację 4 albo 5 stopni. Korektor LDA na pompie sprawdza się bardzo prosto odłącz go kolektora dolotowego i dmuchnij pompką rowerową albo coś w ten deseń tak żeby wytworzyć ciśnienie około 1bara ma być szczelny a po dodaniu gazu będzie chmura czarnego dymu. Ciśnienie doładowania trzeba sprawdzić ale na obciążonym silniku na postoju będzie ch... nie doładowanie. 

Opublikowano

Jeśli chodzi o zapłon to wyliczyłem że w tych modelach 23 stopnie odpowiada około 8 mm suwu tłoka. Załóż kapilarne na pompę wykręć wtrysk i zobacz ile mm przed GMP paliwo ruszy się w kapilarze . Zmierz to np. suwmiarką przez otwór po wtrysku. Wtedy upewnisz się że niczego nie skopałeś przy montażu pompy . Jeśli nie to, to poszukamy dalej 😀.Regulacja na fasolkach (jak Hubertb pisze) jest za mała żeby miała duży wpływ na takie mocne zamulenie,prędzej przestawienie na trybie jak pisze Darekd.

Opublikowano

sprawdzałem ,kiedyś  z ciekawości w 7211, różnicę pracy silnika przy różnych ustawieniach  pompy na fasolkach i nie było odczuwalnej róznicy w mocy silnika jedynie spalanie stukowe przy większym wyprzedzeniu wtrysku . Sprawdź kąt wtrysku

Opublikowano

Prędzej będzie różnica w spalaniu ropy niż w mocy. Na zbyt wczesnym będzie kop większy nawet ale jak "spadnie z obrotów" to będzie się zbyt mocno grzał. Na zbyt późnym cześć paliwa na wysokich obrotach stworzy piękne iskry z rury wydechowej. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v