Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale po kupnie Ty wymieniałeś te części czy może ktoś inny?, bo chodzi mi o to czy idzie gdzieś dostać części zamienne typu szczęki hamulcowe bądż cylinder powietrzny i takie tam podobne duperele, możę pasują od zwykłych przyczep rolniczych. Nie chcę się wkopać jak kupię i nie będzie gdzie nabyć części zamiennych, a może będą sporo kosztować bo to samochodówka?

 

Dziś rozmawiałem z diagnostą to powiedział abym najlepiej pojechał na szrot, znalazł całą tylną belkę i ją se wspawał w domu to on wyśle w teren pracownika przyjedzie obejrzy i popatrzy czy tam porobi fotki czy coś, już dobrze nie pamiętam, i póżniej trzeba pojechać na stację i powypełnia trochę papierów i da jakiś świstek i z tym do WK i rejestrować jako rolnicza.

 

Tato akurat to robił bo ja byłem za granicami ;)

Siłowniki zostały tylko nowy zawór sterujący itp.

Części dostaniesz wszędzie bo dopasujesz od każdej przyczepy.

Co do zaczepu i belki z jakiejś innej - pomysł dobry tylko aby nie było na tej belce nr ramy ze starej przyczepy bo np w D47 właśnie na tej belce jest nr ramy ;)

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi, byłem dzisiaj też na okolicznym złomie i nawet stała cała bodajże d 44, maiła wszystko to co mi trzeba ale już jakiś gość mnie uprzedził i będzie zabierał całą przyczepę.

Na razie się namyślam, facio chce ok. 5 tyś. rok 90 latała na początku chyba za starem i trochę resory już siedzą na odbojach, a też nie wiadomo co jest w bębnach.

Opublikowano

Byłem na przeglądzie z D50 samochodową, w dowodzie było wpisane "przyczepa". Akurat dowód był już stary i nie miał miejsca na nowe pieczątki więc diagnosta wystawił zaświadczenie do WK dodatkowo "przerobił" ją w papierach na rolniczą, teraz w dowodzie jest wpisane "przyczepa ciężarowa - rolnicza". Koszt przeglądu 60zł i co dwa lata :) Żadnego zaczepu nie musiałem zakładać.

Opublikowano

tylko że D50 występowała jako:

- przyczepa ciężarowa (tzw samochodówka)

- przyczepa ciężarowa rolnicza

 

i można je zmieniać na podstawie kita od diagnosty.

D633 nie istniała jako rolnicza i u mnie diagności twierdzą że się nie da zrobić z niej rolniczej (przegląd co 2 lata).

Opublikowano

dla potomnych piszę.

D-633 i każdą inna przyczepę która figuruje w katalogach tylko jako ciężarowa można zrobić na ciężarową rolniczą. Wystarczy zrobić zmiany konstrukcyjne (trochę papierkologii) i mamy przyczepę ciężarową rolniczą czyli badanie techniczne na 2 lata za śmieszne pieniądze. Szczegóły na "forum diagnostów norcom".

Opublikowano

D46, D47 D50 występują w katalogach jako przyczepy ciężarowe i ciężarowe rolnicze i zmiana z jednych na drugie i odwrotnie przejdzie u każdego diagnosty praktycznie bez większych kosztów.

 

Natomiast przyczepy typu D633 i inne istnieją w katalogach tylko jako przyczepy ciężarowe, nie istnieją w wersji rolniczej.

Natomiast za ok 300 pln idzie zrobić zmiany konstrukcyjne potem dodatkowe badanie techniczne na OSKP i do WK po wymianę DR na nowy gdzie będzie wpis ciężarowa-rolnicza czyli BT co dwa lata i to za mniejsze pieniądze.

 

Mi na drodze do zmian na rolniczą stał Wydział Komunikacji i diagnosta na OSKP.

Tak się jednak złożyło że w sąsiednim powiecie byli bardziej kumaci ludzie a też w moim powstała nowa OSKP.

Po lekkiej utarczce z pracownikiem Wydziału Komunikacji i badaniu na nowej OSKP udało mi się zrobić to co chciałem choć diagnosta z nowopowstałej OSKP zdziwił że udało mi się wyrwać z Wk dokumenty na badanie ;)

 

 

Teraz zaczynam poszukiwania samochodówki do max 15 tys brutto, potem zmiany konstrukcyjne i rejestracja w moim WK ;)

Myślę do gwiazdki 2013 znaleźć taką a na żniwa 2014 jak dożyję to będzie już u mnie.

Opublikowano

Kolego nikita do 15 tys to kupisz juz jakas fajna samochodowa na bdf.problem jest tylko taki ze samochodowe zagraniczne sa na poduszkach.fajnie sie je ciaga lekko chodza.ciagalem takie za manem i magnumka i w gosp tez mam takie kupilem dwie z przetworni warzyw za smieszne pieniadze tzn po 2500zl chcieli sie ich pozbyc.nie sluchaj nikogo ze sa one wywrotne.ciagalem ja ze spadami i warzywami luzem i nigdy sie nie wywrocily.jeden mankament to taki ze sa o 4ocm wyzsze o d zwyklych ale rekami ich chyba nie ladujesz.wiec jak masz okazje to kupuj.pozdrawiam.

Opublikowano

@zorzyk2

a nie wiesz gdzie idzie dostać części do D-633? Chodzi mi mianowicie o elementy hamulców. Po prostu jest tam troche punktów smarowniczych przy hamulcach i są tam tulejki i pierścienie (chyba zabezpieczające) i myślę to przejrzeć. Jeżeli uda mi się, a taki mam plan, wyremontować porządnie dół to górę kupię sobie nową otwieranie dolne, burty z 80-90cm, plandeka itp i będę miał ją na następne parę lat. Tylko muszę przejrzeć cały spód.

 

@waldemaros

ja tam nie patrzę na markę, może być Kässbohrer, Krone, EGGERS, Kogel, KRONE, BUNGE (te akurat są w młodych rocznikach), Schwarzmuller, bez znaczenia, ważne aby była w sensownym stanie technicznym.

Opublikowano (edytowane)

Oryginały to chyba ciężko będzie. Warto byłoby zdemontować i określić co jest potrzebne. Segery to standard, idą z wymiaru, tulejki można dorobić, z metalów kolorowych, teflonu., PPE. Teraz jest dobry czas na remonty. To prosta przyczepa i prosta w remoncie.

Ciekawe jakie wymiary ma ta niziutka przyczepa?

http://allegro.pl/przyczepa-rolnicza-duza-i2894403891.html

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

kolego ta przyczepa ma z 7 metrow.a co do remontu d-663 to jedz to opoltransu oni maja wszystkie czesci.to jest prosta konstrukcja.tulejki to raczej dotocz.

a tak na marginesie to kupilbym przyczepe wywrotke moze byc z uszkodzona rama.pozdrawiam

Opublikowano

kolego Nikita_Bennet dużo cię kosztowało zmiana w wydziałe z cieżarowej na rolniczą. robiłeś zniane poprzez rzeczoznawce.

ja mam podobny problem bo kupilem D55 normalna zabudowa a w dowodzie widniała jako specjalizowana. i przegląd 160zl na rok.

teraz to przełknołem ale za rok trzeba bedzie to zmienić

Opublikowano (edytowane)

nie pamiętam dokładnie ale wyszło chyba tak:

ok 35 zl za nabicie TZ - lepiej żeby była, musiałem pojechać na SKP na nabicie ale robiłem BT więc jeden koszt jazdy,

ok 100 zł za oswiadczenie podmiotu o przebudowie, ale przyczepę też musiałem zaciągnąć ale jechała na BT więc koszt paliwa odszedł,

potem po kwit z WK na badanie po zmianach konstrukcyjnych (polecam poczytać forum norcom - jest chyba z 5 tematów jak ugryźć każdą przyczepę na przyczepę rolniczą),

potem badanie po zmianach i bt czyli razem ok 150 zł, niestety też trzeba przyczepę przyciągnąć,

WK - nowy dowód rejestracyjny - nie wiem jaki koszt ale pewnie z 50 PLN, blachy zostają te same.

Łącznie 300-400 na dokumenty + pojeździć z przyczepą, no chyba że masz ludzi którzy wypiszą kwity nie oglądając sprzętu - ja nie mam i trochę przyczepą trza było pojeździć ale dobre planowanie w żniwa i kosztów paliwa nie poniosłem bo TZ i BT oraz kwit o przebudowie załatwiłem przy pierwszym transporcie zboża, drugie badanie przy ostatnim.

 

 

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/search.php?mode=results

 

i wpisz specjalizowana

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano

wujek google też mi tak podpowiada ale znalazłem taką niedaleko ode mnie w sensownych pieniążkach.

Tylko zastanawiam się czy nie jest to jakaś lewizna zarejestrowana na papierach od czegoś innego (przyczepy rolniczej).

Opublikowano

produkowali produkowali ;)Byłem, obejrzałem ją i przyczepka fajna, centralne smarowanie, rama solidna (dwa spawy zrobić trza) niestety na poduszkach i bałagan w papierach (właściciel inny niż w DR, brak umów pomiędzy kolejnymi właścicielami a tego którego brakuje już niestety nie ma bo firma nie istnieje).

 

 

Pytanie - centralne smarowanie - warte to zabawy czy lepiej szukać bez centralnego?

Myślę podjechać pod Radom i tam popatrzeć. Po prostu albo w tym roku wymienię bizonka supra na coś innego albo samochodówkę kupię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v