Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. nabicie ciśnienia to jedno - trochę więcej sprężarka w ciągniku popracuje, poza tym mnie interesuje rozwiazanie gdzie w układzie hamulcowym będzie potrzebne max 4,5-6 atm.

2. na pusto "ponoć" trochę skacze,

3. widziałeś w rolnictwie nieprzeładowaną przyczepę? Rzepakiem jej nie przeładujesz ale jak przyjdzie kilka razy przewieźć betonowe elementy to przeciążona będzie bankowo.

Opublikowano

Wracając do moich pytań

 

1. zawieszenie mają albo pneumatyczne albo resorowe - jeżeli mam ciągać to ciągnikiem to chyba tylko zawieszenie resorowe wchodzi w rachubę? Dobrze myślę? Czy moge też patrzeć na te z pneumatycznym zawieszeniem? Jak działa to pneumatyczne zawieszenie?

 

2. hamulce muszą być jednoobwodowe. Jak jest z przerobieniem hamulców w takich przyczepach?

 

3. Przyczepa sztywna bo wszędzie są wywrotnice a wywrotka to dodatkowy ciężar którego nie potrzebuję (wszędzie się zmieszczę bo TIRy rozładują też na wywrotnicach).

 

4. zaczepu z tyłu nie potrzebuję.

 

5. wyższe opłaty - wiem że da się w papierach zmienić na ciężarową rolniczą więc to mnie nie martwi.

 

6. jak jest z łożyskowaniem kół w tych przyczepach? Naprawa/wymiana jest tak prosta jak w Autosanach?

 

7. Wymiana opony to rozumiem że tylko na stacji gdzie mają odpowiedni sprzęt?

 

8. Jak jest z tymi burtami aluminiowymi - idzie o to że tzw "budowlanki" które ślicznie się prezentują mają burty aluminiowe. Co się stanie jak nasypię w takie burty czubato zboża? Wytrzymają? Czy od razu je złomować i zakładać nowe stalowe?

 

Ad. 1. Możesz patrzeć i na pneumatyczne zawieszenie, jak zamierzasz ją ciągać w terenie lepszy będzie resor, jesli tylko po utwardzonych drogach - miechy powietrzne. Miechy też są mniej odporne na przeładowanie.

Ad. 2. A może lepiej dorobić drugi obwód w ciągniku? Wydaje mi się, że koszt mniejszy niż przerabiać w przyczepie instalację.

Ad. 6. Łożyskowanie na 90% nie będzie takie jak w Autosankach, ale napewno trwalsze, także o wymianę, naprawę nie ma co się martwić.

Ad. 7. Jeśli opona będzie bezdętkowa to wymiana tylko u wulkanizatora, w domowych warunkach można sp*******ć oponę.

Ad. 8. Burty powinny wytrzymać. Jeśli będą dzielone to na kłonicy warto ich spiąć.

 

Poza tym, jak czytałem ten temat to aż oczy mnie zabolały od niektórych głupot. Owszem, w samochodach cieżarowych w układzie pneumatycznym panuje wyższe ciśnienie, ok 8-10 atm. w nowszych nawet do 12, ale do obwodu przyczepy jest ono zmniejszane specjalnym zaworem, także sprężarka ciągnikowa powinna dawać radę. Starsze przyczepy typu autosan mogły współpracować np. ze Starami, i także z ciągnikami. W takich lepszych przyczepach nie wiem, może i potrzeba trochę większego ciśnienia, ale nie aż 12 atm. Widziałem, kiedyś poczciwym Starem 200 ciągnął przyczepę 3-osiową, która wcześniej chodziła za kamazem, to dlaczego ciągnik nie miał by dać rady? Chodzi mi oczywiście o ciśnienie na złączkach.

Żeby w ciągniku mieć dwuobwodowe hamulce, nie wystarczy dołożyć jednego zaworu, jak tu ktoś napisał. Trzeba drugi zawór ham. i zrobić wyjście zasilające, najlepiej od zbiornika powietrza. Hamulce jednoobwodowe i dwuobwodowe działają zupełnie inaczej. Jak by ktoś był zainteresowany mogę wytłumaczyć.

 

A jeszcze jeśli chodzi o elektrykę, takie przyczepy najprawdopodobniej będą miały inne gniazda świateł, i to nie jedno a dwa. Można to przerobić na dwa sposoby: albo jedna wtyczka taka jak w autosance i wymienić żarówki na 12 V, albo drugi sposób to dołożyć w ciągniku dwa gniazda (takie jak w samochodach ciężarowych) i podłączyć napięcie 12 V no i żarówki w przyczepie też 12 V, chociaż to może nie będzie w pełni wykorzystane, bo jedno gniazdo jest od świateł podstawowych (pozycje, stop, kierunki), drugie od świateł przeciwmgielnego i cofania.

Opublikowano

1. w terenie tyle co z pola wyciągnąć i droga gruntowa obok mnie + podwórko a reszta to asfalt ;)

2. drugi obwód w Zeotrze 10145 - tylko za ile, po prostu nie bardzo wiem czy się opłaci i jak to zrobić, poza tym instalacji dwuobwodowej w MTZ952.3 nie testowałem bo nie mam przyczep na 2 obwody.

6. chodzi mi raczej o ewentualną wymianę bo jednak w używanej przyczepie to może się zepsuć a wymiana w autosanach jest bajecznie prosta a w tych nie wiem.

 

Wiem że gdzieś była dyskusja o założeniu instalacji dwuobwodowej do ciężkiego ursusa/zetora który miał jednoobwodówkę ale nie mogę jej teraz znaleźć tak więc jakbyś mógł opisać to poproszę.

Opublikowano

a wiesz coś na temat dołożenia drugiego obwodu do ciężkiego ursusa/zetora? Mam tam odolejacz i zawór taki jak w C330/C360 i dwie jednoobwodówki chodzą za nim elegancko tylko jak to teraz w miarę tanio przerobić na dwa obwody tak aby zachować instalacje jednoobwodową?

Opublikowano (edytowane)

W dwuobwodowym układzie do połączenia z przyczepą są dwa złącza: zasilające z czerwoną osłonką i sterujące z żółtą osłonką. W zasilającym jest cały czas ciśnienie, w sterującym ciśnienie pojawia się po naciśnięciu na hamulec. Zasilający wystarczy połączyć przewodem od zbiornika, np poprzez jakiś trójnik, do złącza, a sterujący kolejno: od zbiornika do zaworu sterującego, z zaworu do końcówki żółtej. Zawór musi być połączony cięgłami, może linką, z pedałem hamulca. Ja mam zamiar zrobić taką właśnie instalację w Ursusie C-385, ale jakoś nie mogę znaleźć czasu. Chcę wykorzystać zawór hamulcowy używany od samochodu Avia A31T. Jeśli byś kupował nowy musisz zwrócić uwagę na zasadę działania.

 

A żeby zachować instalację jednoobwodową to nowe połączenia zrobić poprzez trójniki.

Edytowane przez Michciu
Opublikowano

U ciągnika ciężko (drogo) jest przerobić jedno obwodowe na dwu obwodowe. Jednak jest bardzo prosto zrobić jedno obwodowe z dwu obwodowych w przyczepie - wywalamy jeden wąż - żółty, zakładamy korek na zaworze i pod wąż z czerwony złączem zakładamy typowe złącze do jedn obwodowych.

Albo odwrotnie jak nic nie pomieszałem, ale już tak robiłem przy dwóch przyczepach ;).

Opublikowano

Przyczepa ciężarowa na poduszkach do ciągnika to bajka ;) nic ci nie szarpie jak na zwykłych resorach. My do valtry 170km zaczepiamy tandema 18 ton z przodu a za nim wózek dolny i na to naczepe 27 ton 35m3, nic nie szarpie przy 55km/h normalnie bajka ;)

Opublikowano

właśnie dlatego myślę o dużej samochodówce bo ciągąć dwie przyczepy to wkurzające.

Ostatnio jechałem za takim zestawem dwóch przyczepek to ostatnia latała po pół metra w każdą stronę po drodze ;)

 

Jak jest z tymi poduszkami? Chodzi mi o wydajność układu z ciągnika? Jak to się podłącza do ciągnika?

Opublikowano

Układ dwu obwodowy, dwa węże żółty i czerwony (żółty daje powietrze gdy naciśnie sie hamulec a czerwony zawsze daje powietrze) ;) Sprężarka w valtrze jest seryjna i w nawet na górkach powietrza nie brakuje ;) W ciężarowych przyczepach hamulce puszczają dopiero gdy mają 4 bary lub niema wgl. powietrza, bynajmniej u mnie tak jest ;)

Opublikowano

Układ dwu obwodowy, dwa węże żółty i czerwony (żółty daje powietrze gdy naciśnie sie hamulec a czerwony zawsze daje powietrze) ;) Sprężarka w valtrze jest seryjna i w nawet na górkach powietrza nie brakuje ;) W ciężarowych przyczepach hamulce puszczają dopiero gdy mają 4 bary lub niema wgl. powietrza, bynajmniej u mnie tak jest ;)

Mam kilka ciężarowych gdzie były dwu obwodowe instalacjie. Wywalasz żółty przewód i podpinasz tylko czerwony po zmianie gniazda na większe ciągnikowe. Zdaje się, że tak robiłem.

Opublikowano

Nie tylko z poduszkami, ogólnie z pneumatyką jest cacy jak sie jej ciągle używa. Pneumatyka nie lubi nie używania :). A niestety z poduszkami jest masa zaworów i jak to stoi pół roku, nie ma siły coś gdzieś zaśniedziej i kłopoty gotowe to sie nie odblokuje, to gdzięs świszczy, to gdzięś guma skruszej i to zazwyczaj w najmniej dogodnym momencie :).

Opublikowano

W żadnym przypadku nie pchac się w poduszki. Po co wam to, jak trzeba po podwórku przeciągnąć przyczepę to podłacz instalacje, poczekasj aż nabije to wtedy ruszysz, a na resorze zaczepił byle co i pociągnoł. @nikita, nie popełnij błędu i choć nie wejdź w posiadanie sztywnej przyczepy bo to dopiero będzie porazka. Mam 2 , po 14t sypię, ale tylko raz w żniwa bo nie ma chętnych do wysypywania. :lol:

Opublikowano

ale z wysypywaniem problemu nie mam ;) spod kombajnu od razu na skup. Najpierw kosimy co się da na przyczepy, pozostają dwie z których wszystko na magazyn idzie i nimi kursuje. Jak pogoda sie psuje to się wyciąga pokolei. A jak baardzo się popsuje to wtedy z magazynu na większe przyczepy i na skup. Ja nie zwalam zboża z największych przyczep.

Opublikowano

My mamy tandem DMC 18t.

 

Instalacja 24V - wystarczy zmienić żarówki na 12V.

Koszt ubezpieczenia to 30 zł/rok jako ciężarowa.

 

Jest tylko jeden problem z poduszkami... Ciężarówki seryjnie dają wyższe ciśnienie (+10 bar) niż ciągniki. Moja forterra ma problem żeby odblokować hamulce w tej przyczepie, dlatego często trzeba podpiąć JD żeby nabić ciśnienie do poduszek. On ma o 1-3 bary wyższe ciśnienie w pneumatyce niż Zetor.

 

Napełnianie przynajmniej u mnie wygląda tak, że najpierw napełnia się powietrze w zbiorniku od hamulców, dopiero później napełnia się zbiornik od zawieszenia.

Opublikowano (edytowane)

W dwuobwodowym układzie do połączenia z przyczepą są dwa złącza: zasilające z czerwoną osłonką i sterujące z żółtą osłonką. W zasilającym jest cały czas ciśnienie, w sterującym ciśnienie pojawia się po naciśnięciu na hamulec. Zasilający wystarczy połączyć przewodem od zbiornika, np poprzez jakiś trójnik, do złącza, a sterujący kolejno: od zbiornika do zaworu sterującego, z zaworu do końcówki żółtej. Zawór musi być połączony cięgłami, może linką, z pedałem hamulca. Ja mam zamiar zrobić taką właśnie instalację w Ursusie C-385, ale jakoś nie mogę znaleźć czasu. Chcę wykorzystać zawór hamulcowy używany od samochodu Avia A31T. Jeśli byś kupował nowy musisz zwrócić uwagę na zasadę działania.

 

A żeby zachować instalację jednoobwodową to nowe połączenia zrobić poprzez trójniki.

 

Kombinujesz jak koń pod górę z tym zaworem.

Czerwony trzeba podpiąć tak jak piszesz a do żółtego wystarczy zawór hamowania z przyczepy jednoobwodowej. Połączamy do niego ciśnienie ze zbiornika tak jak w przyczepie, przewód sterujący podłączamy tak jak w przyczepie (trójnikiem) do wyjścia jednoobwodowego a wyjście z zaworu (które w przyczepie idzie na siłowniki) łączymy z gniazdem żółtym.

I wszystko działa jak należy.

 

 

czyli najpierw napełnia się zawieszenie a potem zbiornik od hamowania?

 

Najpierw hamulce później poduszki, hamulce odblokowują się przy ok 5,5 bara.

 

Mam tandem na poduszkach i jestem bardzo zadowolony, po drodze idzie bardzo gładko. Jedyna wada to, to że do wywrotu trzeba opuszczać poduszki.

 

Druga przyczepa na poduszkach jest przerobiona z naczepy i założyłem do niej zawór hamulcowy z rozrzutnika, wszystko działa jak należy.

W zetorze 12145 podkręciłem ciśnienie do 7 barów.

 

Co do przerejestrowania na przyczepę ciężarową rolniczą to ostatnio byłem na przeglądzie z D50, która w dowodzie miała wpisane tylko "przyczepa" a jest to przyczepa ciężarowa, to gość zapytał sie tylko czy jest używana rolniczo (musiał wystawić papier bo w DR skończyło się miejsce na pieczątki) i wpisał typ: ciężarowa rolnicza i przegląd na 2 lata.

 

@es8 ile przy ilu bar odcina zetor??? bo JD pewnie przy trochę powyzej 8???

 

Z tego co pamiętam to stare ciągniki mają ustawione ciśnienie do 6 barow, nowsze mają do 8 tak jak w ciężarówkach.

Edytowane przez Arek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v