Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

O taką Ci chodzi http://allegro.pl/przyczepa-rorlnicza-i1962290723.html

Na resorze, sztywna, tylko coś mało ładowności w papierach. Burty w takiej przyczepie musisz spiać pasami i nie ma problemu. Potem można otwierać zamki i luzując pas ładnie i powoli opuszczać. Ramy i osie w takich przyczepach nie do zdarcia. Nie ma porównania do D83 - trwałości piast i resorów. Takie przyczepy są stabilne(duży rozstaw osi), toczą się lekko, hamulce można przerobić (ta z linku chyba ma przerobiony) zmieniając zawór na polski lub w ciągniku dołożyć jeden i mieć dwa obwody. W takich przyczepach nawet nie warto specjalnie patrzeć na rocznik, tylko na stan. Ciągana za ciągnikiem nigdy nie jest tak męczona jak za ciężarówką. W przypadku wożenia balotów zdjęcie burt zajmuje kilka minut - nawet jednej osobie.

Opublikowano

Takiej za te pieniądze nie kupisz. Czasami te starsze bywają na pierścieniowych felga 20 i węższych oponach. Pasują tam na podmiankę typowe 22,5 calowe, więc nie ma problemu i można też założyć szersze, nisko-profilowe. Ten metr burty przy długiej przyczepie dobry jest na twardym i równym podłożu, a z takiej rampy już możesz nie zjechać z otwartym, bo będzie zaczepiał. Moim zdaniem optymalnym byłoby 90cm, a i standard 80 nie jest złym(takie jak w linku).

Opublikowano

http://otomoto.pl/kogel-budowlanka-T2701087.html

http://allegro.pl/przyczepa-esve-18-t-dmc-i1959929116.html

http://otomoto.pl/krone-budowlana-T2644882.html

http://otomoto.pl/fliegl-burty-100cm-T2321996.html

http://otomoto.pl/inny-lk-100k-T2556252.html

 

 

ogólnie idzie coś znaleźć bo w wolnych chwilach przeglądam te oferty, obecnie faktycznie jest ich mało ale bardziej interesują mnie odpowiedzi na pytania które są umieszczone wytłuszczonym drukiem w poście wyżej.

Opublikowano

Mam przyczepę Kaesbohrer z 91 roku bodajże, do osi jeszcze nie zaglądałem a wciąż jeździ za ciężarówkami, była budowlana z plandeką, ale jest skrócona i do drewna przerobiona. Mocniejsze resory założyliśmy i straciła stabilność na drodze, bo zamiast resor się uginać to się koło ugina, opona 425/65R22,5, normalna bezdętkowa opona.

 

Bliźniaka na pole sobie odpuść. mam porównanie z drugą przyczepą do drewna na bliźniaku i jest problem w błocie. Ale na drodze jest inaczej znów.

Opublikowano

Panowie przepraszam bardzo może trochę nie w temacie ale propo wywrotnic i rozstawu osi u przyczepy , są jakieś normy nie wiem jak to nazwać mam na myśli to że np jeśli umyśli mi się jakaś spora przyczepa "sztywna" o dużym rozstawie osi i chciałbym pojechać sprzedać zborze to żeby się przypadkiem nie okazało że przyczepa jest za długa i wywrotnica nie wykipruje jej ponieważ najzwyklej w świecie te 2 osie się na niej nie zmieszczą , jaka jest długość wywrotnicy ?

Opublikowano

Panowie przepraszam bardzo może trochę nie w temacie ale propo wywrotnic i rozstawu osi u przyczepy , są jakieś normy nie wiem jak to nazwać mam na myśli to że np jeśli umyśli mi się jakaś spora przyczepa "sztywna" o dużym rozstawie osi i chciałbym pojechać sprzedać zborze to żeby się przypadkiem nie okazało że przyczepa jest za długa i wywrotnica nie wykipruje jej ponieważ najzwyklej w świecie te 2 osie się na niej nie zmieszczą , jaka jest długość wywrotnicy ?

Nie bój się nie zabraknie długości wywrotnicy, na nich wywracają też ciężarówki i całe zestawy. Miałem dwuosiową o długości 8,5m i mieściła się. Jeździła za ciężarówką i trudno było nią gdziekolwiek się zmieścić, a po zmianie dyszla na krótszy poprawiło się znacznie, za ciągnikiem nie ma żadnych problemów(diagnosta wystawił dokument i stała się rolniczą).

 

to ze co roku to mysle ze maly problem najgorsze ze trzeba zaplacic drugie tyle

Zainteresuj się jaka jest wysokość podatku od przyczepy ciężarowej.

Opublikowano

Wracając do moich pytań

 

1. zawieszenie mają albo pneumatyczne albo resorowe - jeżeli mam ciągać to ciągnikiem to chyba tylko zawieszenie resorowe wchodzi w rachubę? Dobrze myślę? Czy moge też patrzeć na te z pneumatycznym zawieszeniem? Jak działa to pneumatyczne zawieszenie?

 

2. hamulce muszą być jednoobwodowe. Jak jest z przerobieniem hamulców w takich przyczepach?

 

3. Przyczepa sztywna bo wszędzie są wywrotnice a wywrotka to dodatkowy ciężar którego nie potrzebuję (wszędzie się zmieszczę bo TIRy rozładują też na wywrotnicach).

 

4. zaczepu z tyłu nie potrzebuję.

 

5. wyższe opłaty - wiem że da się w papierach zmienić na ciężarową rolniczą więc to mnie nie martwi.

 

6. jak jest z łożyskowaniem kół w tych przyczepach? Naprawa/wymiana jest tak prosta jak w Autosanach?

 

7. Wymiana opony to rozumiem że tylko na stacji gdzie mają odpowiedni sprzęt?

 

8. Jak jest z tymi burtami aluminiowymi - idzie o to że tzw "budowlanki" które ślicznie się prezentują mają burty aluminiowe. Co się stanie jak nasypię w takie burty czubato zboża? Wytrzymają? Czy od razu je złomować i zakładać nowe stalowe?

Opublikowano

dam ci odpowiedz na przykładzie sąsiada który rzepak io zboże odwozi swoim tirem i na najzwyklejszą starą naczepę z aluminiowymi burtami wyspokośc bodaj 80cm których na długości 13,4 m jest 4 sztuki srodkiem słupki wzmacniające sypie ful zboża i o ile dobrze pamitam pasami spina chyba tylko w jednym miejscu albo i tego nie.

 

zawiecha pneumatyczna- masz miechy które zanim ruszysz musisz napompować to raz=drugą kwestią jest ciśnienie bo taka samochodowa sprezarka ma znacznie wieksze ciśnienie -12 bar(?) a ciągnikowa wydusisz chyba do 8 jesli podkrecisz zawór i możesz miec problem zeby uzyskać odpowiednią amortyzacje-tj bedzie za miękka. odnosnie takich szczegółów samochodowych przyczep radze jakies truckerskie forum typu truck.pl albo ziomki-truck.pl i chłopaki tam mają takie modernizacje bardziej obcykane.

 

hamulce od bidy zawsze mozesz załozyc samemy własną instalacje-tj zostawić stare przewody a dać standardowe siłowniki, co najwyzej w zwiekszonej liczbie jeśli tamte maja wieksza siłę hamowania-jeden nowy cylinder to chyba ok 120 zł...

Opublikowano

Ad. 1 ciągnikowa sprężarka może nie wydolić z powietrzem do hamulcy i poduszek, więc lepiej resor chyba. Zwłaszcza że jednoobwodówke chcesz mieć

 

Ad. 2 będzie trzeba zmienić pewnie niektóre siłowniki bo w ciężarowych jak niema powietrza to się blokują ale starsze przyczepy takich niemiały.

 

Ad. 3-5 nie zadałeś pytania

 

Ad. 6 Prosta dwa łożyska tylko że większych rozmiarów wszystko, ale prawie bez obługowe większość osi.

 

Ad. 7 tak tylko w serwisie ogumienia bo ciężko napompać takie koło bezdętkowe, nieraz potrzeba strzału powietrza by opona się rozeszła i przylgła do felgi by spokojnie napompować, jak dobre opony i nie rozetniesz to spokojnie wytrzymie aż nie skruszeje. U mnie 5 lat i połowa bieżnika nalewanej opony a za ciężarówką jeżdzi, 40 tys km rocznie.

 

Ad.8 powinny wytrzymać pozatym jest słupek na środku.

Opublikowano

Jeszcze raz

1. Resor paraboliczny, prostszy i tańszy w eksploatacji

2. Tak jak pisałem zamieniasz zawór główny na ten z Praszki i masz jeden obwód(w razie potrzeby służę schematem) lub dokładasz zawór talerzowy do ciągnika i masz w ciągniku dwa systemy,

3. Lżejsza, niższa i jeśli nie potrzeba to zdecydowanie,

4. Zazwyczaj ktoś wcześniej dorobił jakiś hak by wyciągnąć ją w razie potrzeby do tyłu,

5. XXXXXX

6.Czy to będą SAF, BPV, Kaesbohrer czy jakieś inne, to nie ta klasa co polskie, wytrzymują ponad mln km,

7. W zasadzie z gwoździem, czy śrubą można jeździć. Da się samemu napompować całkowitego kapcia "rosyjskim" sposobem

8. Wytrzymają, ale dla przedłużenia żywotności i bezpieczeństwa należałoby spiąć(nigdy nie są dłuższe jak 3m, chyba że burtomatic), tam są inne zamki jak w krajowych(różne rozwiązania). Te młode rocznikiem, niemal nowe, mają ekonomiczne, czyli cienkie, lekkie i dużo słabsze materiały na burtach.

Opublikowano
...zawiecha pneumatyczna- masz miechy które zanim ruszysz musisz napompować to raz=drugą kwestią jest ciśnienie bo taka samochodowa sprezarka ma znacznie wieksze ciśnienie -12 bar(?) a ciągnikowa wydusisz chyba do 8 jesli podkrecisz zawór i możesz miec problem zeby uzyskać odpowiednią amortyzacje-tj bedzie za miękka. odnosnie takich szczegółów samochodowych przyczep radze jakies truckerskie forum typu truck.pl albo ziomki-truck.pl i chłopaki tam mają takie modernizacje bardziej obcykane....

thx za adresy - poczytam napewno.

Co do pneumatycznego zawieszenia - Zetor 10145 odncina chyba przy 4,5-5,5, MTZ952.3 przy 7-8 atm. Wątpie aby był sens podkręcać wyżej obie sprężarki (zawory) bo jednak parę zwykłych przyczep mi pozostanie ;)

Będę szukał z zawieszeniem resorowym.

 

...2. Tak jak pisałem zamieniasz zawór główny na ten z Praszki i masz jeden obwód(w razie potrzeby służę schematem) lub dokładasz zawór talerzowy do ciągnika i masz w ciągniku dwa systemy...

z czego?

Ewentualnie dołożenie zaworu talerzowego do ciągnika? Nie wiesz przypadkiem czy do Zetora 10145 da się taki dołożyć?

Opublikowano

sporym błędem jest to co robisz czyli robienie oftopic z konkretnego tematu który jest poruszany w danym wątku.

Temat jest o "przyczepach samochodowych takich o ładowności 12-18ton" i fajniebyłoby jakby takim pozostał ;)

Opublikowano

Idzie mi o to że temat jest o jednej rzeczy i o tym piszemy w tym temacie (łamiesz netykietę po części).

Takie jest założenie każdego z for. Ty zmieniasz temat bo do tematu dołączasz swój problem nie związany z tematyką poruszaną w danym temacie. Po prostu śmiecisz. A to że ktoś nie odpisuje w Twoim temacie - może temat jest za trudny?

Ogólnie - jeden temat i o nim rozmowa, inny temat i w nim o czymś innym. Wtedy inni mogą wyszukać interesujące rzeczy po tytułach tematów a nie przeglądać 100 stron pierniczenia o d*pie maryny.

 

O co chodzi z tym VIP?

Opublikowano

Pierwsza bdf duża masa własna poduchy, raczej nie warta uwagi.

Druga warta uwagi resor paraboliczny ale strasznie długa 7,2m ja mam 6,5 i to już mega długie.

Trzecia bdf poduszki.

Czwarta jeśli parabola to warta obejrzenia.

Piąta bdf poduszki

Szósta jesli parabola można obejrzeć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v