Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem ze skrzynia w c360. Podczas jazdy, przy niewielkim obciążeniu, jezdzie po nierównym, górce, co jakiś czas słuszę "gruchot" jakb coś miało się rozlecieć. Jest to spradyczne i wydobywa się mniej więcej z okolic reduktora. Zdjąłem podnośnik oraz pokrywę, przejrzałem przy okazji mechanizm i atak, tam wszystko idelanie. wyjąłem cały głowny wał w skrzyni do tyłu, bo miał luzy,podejrzenie padło na łożysko igiełkowe. Okazało się, że połowa igiełek jest w częściach, aż wyrobiło podtoczenie na wałku głownym, gdzie są osadzane. Wałek i igiełki do wymiany. Zauważyłem też spory luz na widełkach. wodziku od reduktora i w dodatku listwa jest wykrzywiona (zdjęcie), spojrzcie na kolejune zdjęcie, czy te koła od wstecznego co się zazębiają z kołem na dolnym wałku tak powinny być przesuniete względem siebie ?  Teraz moje pytanie, czy te uszkodzone łożysko i podtarta przez nie, bieżnia na wałku głownym mogła powodować takie cos? rozumiem, ze przy obciązeniu mogły tryby się nie zazębiać, tylko czy wtedy nie usłuszałbym czasami bardziej zgrzyty i jakiś przerw/szarpania w jeżdzie? Czy raczej mogło by się koło reduktora przestawiać na zającu i wtedy taki efekt? tylko wtedy by chyba też ciagnik szarpał podczas jazdy czy nie? Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

20200309_173047.jpg

20200309_192806.jpg

Opublikowano

Wymień zatrzask, z górki to by pasowało akurat ze listwa się przesuwa i zatrzask nie trzyma, zacznij od tego, jeśli nie pomoże to zdejmij pokrywę i zobacz czy wodzik/widełki nie ma luzów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Zeby chodziło leciutko wystarczy załozyc przedłouzke do tego co wychodzi od silnika
      i załozyc łancuch jutro przesle zdjecia
    • Przez silver90
      Witam mam pytanie czy ktoś z was wlewał do ursusa c360 do skrzyni olej Jasol utto 10w30. Chciałbym go tym zalać żebym mógł wywracać  przyczepy nim i moim drugim ciągnikiem który chodzi na tym właśnie oleju. Co wy o tym sądzicie? Proszę o odpowiedzi. 
    • Przez Davidastra
      Witam panów mam następujący problem w moim 3p podczes pracy z womem np . prasą czy rotacyjna powyżej 1000 - 1200 obrotów silnika słychać dziwny odgłos przypomina odgłos pracujących bębnów kosiarki rotacyjnej no może jest troche tępszym odgłosem .Tylko podczas cięższej pracy WOM - em Kolega stwierdził że tak ma ten typ Ale mi się to niepodoba Dodam że wszystko sprawnie działa i lekko wskakuje WOM .
    • Przez Facundoo
      Witam. Panowie potrzebuje porady. Zrobiłem remont kapitalny skrzyni biegów w swoim 3P. Remont robiłem sam, wymienione zostały wszystkie koła zębate,wałek głowny i pośredni oraz oba wałki sprzęgłowe i wszystkie łożyska. Części pochodziły z czasów PRL. Po złożeniu wszystkiego pojawił się problem stuków na biegu jałowym. Obstawiałem,ze problem był w kole podwójnym od wstecznego biegu, rozjechałem ciągnik,wymieniłem to koło ale problem pozostał. Pytanie do was, miał ktoś może podobny problem i jak go rozwiązał? Tylko nie piszczcie, że łożyska sie rozleciały,albo igiełki na wałku sprzegłowym itd bo nie w tym jest rzecz. NA biegu jałowym oprócz wałka sprzęgłowego 1 stopnia pracują jeszcze koło stałego zazębienia, oraz dolna 2 z kołem podwójnym od wstecznego biegu. Koło podwójne wykluczam bo wymieniłem i nic to nie dało. Zostaja 2 koła i wałek. Ktoś miał podobnie ?
    • Przez kacperdw
      Witajcie,
      Mam problem ze skrzynią biegów w ciągniku ursus c360. 
      Początkowo myślałem że to wina łożysk ale gdy wymieniłem wszystkie łożyska w skrzyni to pojawiło się głośnie grzechotanie. Wszystkie łożyska wydawały się być w niezłym stanie, z wyjątkiem łożysk na trybach biegu wstecznego. Myśle że grzechotanie pojawiło się w momencie wyeliminowania luzów między trybami (po wymianie łożysk). 
      Następnie, aby nie rozbierać skrzyni w nieskończości, postanowiłem wymienić wszystkie wałki i tryby w skrzyni. Zgrzytanie zostało. Pojawia się ono na biegu jałowym a ustaje w momencie wciśnięcia sprzęgła. Po uruchomieniu skrzyni da się wyczuć (przykładając rękę do obudowy), że drgania pojawiają sie w okolicach trybów biegu wstecznego.
      Wszystkie części są nowe i oryginalne firmy ursus.
      Proszę o nakierowanie na ewentualną przyczynę hałasu, szczególnie tych którzy uporali się z podanym problemem.  
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v