Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. 

Panowie mam do was kilka pytań. Kupiłem jakiś rok temu Ursusa c 385 i postanowiłem wziąść się za remont sprzegła wom, kupiłem katalog części do ciężkiej serii Ursusa miałem do wymiany korpus wom bo ten gość tak dbał że wyrobiło frezy w samym korpusie co wkłada się końcówkę, puzniej rozbierałem tarczki okazało się że tarczek powinno być 5 w ursusach 912 do 1614 wdl tego wkatalogu a było 4 w starym korpusie

I tu jest pytanie co do tego bo wdl katalogu powinna iść  sprężyna - >tarcza oporowa - > tarczka zębata->i tarczka (słoneczko) na przemian czyli zębata słoneczko zębata słoneczko(5 tarczek i 6 słoneczek) i na koniec tarcza zewnętrzna to gruby pierścień i zabezpieczony dużym segerem, lecz  nie mogłem za cholere założyć segera i wymontowałem tarczę oporową. Wtedy mogłem założyć seger bez najmniejszego kłopotu, luz na tarczkach jest taki do 3 mm palcem mogę ustawić każda tarczkę aby zęby były równo ułożone, czy tarcza oporowa jest potrzebna w takim razie? Dodam że tłoczysko było dociśnięte do ściany korpusu jak składałem tarczki, sprzęgła jeszcze nie montowałem bo chce dowiedzieć się od was czy to będzie chodzić wgl. Troszkę studiowałem internet że wałek może nie chodzić jeśli będzie padnięta mikropompka w skrzyni pośredniej jeśli nie będzie wytwarzała 11atm, ale bardziej mnie teraz interesuje ta tarcza oporowa bo nie wiem czy znów to rozbierać i ma być ta tarcza czy nie? 

Jeszcze jedno pytanie najdurniejsze jakie może być 😅 korek spustowy oleju jest na skrzyni pośredniej, na tylnym moście są dwa korki czy jeden? Bo jeden odkręciłem  on jest bardziej przy butli pneumatyki umiejscowiony  a drugi jest ale jego nie zaczepialem narazie on jest na takim dekielku na cztery śruby pod lekkim kątem jest na środku skrzyni przysłania go zaczep polowy to też jest spustowy korek? No i ile tego oleju mieści się w skrzyni pośredniej i skrzyni biegów w tej kociubie 🤣 

Opublikowano

Najpierw kup słownik ortograficzny.

Po drugie muszą być wszystkie tarczki. Tam są trochę większe siły niż masz w palcach. 

Po drugie o korku sam już sobie odpowiedziałeś.

Oleju kup 40 l. Wszystko nie wejdzie. Masz miarkę koło siedzenia z prawej strony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez margoo78
      Mam wielki problem z zakupem dobrej dętki na tył C385. W ubiegłym roku dałem się namówić na wulkanizacji podczas naprawy kapcia na nową dętkę, bo mówili, że stara już ma kupę łatek lepiej wymienić. Odrazu odradzili kabata, bo dużo reklamacji. Załozyli mi nexen, bo to dobre. Po 2 godzinach kapeć. Okazało sìę, że dętka rozeszła się na szwie. Wymienili mi w ramach reklamacji na mammut. Ta miała być lepsza. Po niecałym roku ta się rozłazi na szwie i co robić? Szukam starej grubej dętki.
    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v