Polecane posty

SławekL    0

Witam kupiłem właśnie Valtre 8050 99rok.Proszę użytkowników o informacje po poszczególnych przyciskach w kabinie wraz z wyjaśnieniem.Głównie chodzi mi o załączanie przodu wałka blokady podnośnik itp.z góry dziękuje.Oświetnenie już ogarnełem A jeszcze gdzie się wlewa płyn do npryskiwaczy.Może ma ktoś instrukcje obsługi.Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    247

W zależności od rodzaju przedniej osi blokada częściowo  działa po włączeniu przedniego napędu a w momencie włączenia tylnej blokady  przód powinien być zblokowany również pozycja 1 blokada załączona wraz z opuszczeniem podnośnika poz 2 blokada stała przedni napęd to samo 

wałek nacisnąć i przytrzymać 3 sek i puścić  powinien chodzić wyłączenie nacisnąć obojętnie którą stronę 

podnośnik duże pokrętło poziom opuszczania cztery małe to\

żółw -prędkość opuszczania 

ramiona- wysokość podnoszenia 

następny reakcja podnośnika na opór narzędzia

 ostatni z kontrolką amortyzacja uniesionego narzędzia 

no i streściłem ci 200 stron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    354

valtra w wiekszosci przypadkow ma automatyczna blokade w przednim moscie jezeli jest wlaczony przedni naped i nie ma roznicy czy masz załączona blokade tylnego mostu czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

RU68    247

Nie do końca chyba to rozumiesz po włączeniu przedniego napędu jest zestaw tarczek które mają ograniczać  częściowo ruch dyferencjału (poślizg koła )ale jeżeli do przedniej osi idzie zasilanie hydrauliczne (wąż ciśnieniowy)to blokada jest wymuszona łącznie z blokadą tylną i poślizg nie występuje w ogóle .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SławekL    0

Dziękuje koledzy za informacje bardzo mi to pomogło.Jeśli chodzi te przyciski od nepędu i blokady to powinny być w pozycji wyłączonej podczas normalnej jazdy.To znaczy przyciśnięte w lewo,bo włącza się w prawo na zielone tak?

Proszę o informację jeszcze do czego jest mała wajcha po prawej stronie kierownicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    247

Tak naciskając od strony szybki zielona czy żółta włączamy druga wyłączamy a wajcha po prawej daj zdjęcie bo po prawej tylko kierunkowskaz chyba że w kolorze czerwonym ktoś przełożył na prawo rewers 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    354
1 godzinę temu, RU68 napisał:

Nie do końca chyba to rozumiesz po włączeniu przedniego napędu jest zestaw tarczek które mają ograniczać  częściowo ruch dyferencjału (poślizg koła )ale jeżeli do przedniej osi idzie zasilanie hydrauliczne (wąż ciśnieniowy)to blokada jest wymuszona łącznie z blokadą tylną i poślizg nie występuje w ogóle .

LSD to sie nazywa i wiem o czym mowie i dlatego napisalem ze dziala z automatu. Wiekszosc valtr ma osie dana spicer i tam tak jest ale sa tez carraro i tutaj nie wiem jak jest.

Co do LSD to jezeli wszystko jest w porzadku to ladnie nam blokuje oba kola i wg mnie jest bezpiecznoejsze dla przedniej osi jak blokada wymuszona hydraulicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SławekL    0

Z przełącznikami już ogarnełem.Dziś rano poszedłem palić a tu zonk.W nocy ok -3 było.Długo kręcił i zagadć nie chciał.Dopiero na plak zapalił.Może coś zle zrobiłem bo dopiero po odlaleniu zobaczyłem że po przekręzeniu zapłonu i kawałek dalej jest symbol świecy żarowej.Trzega trzymać aż zgaśnie czy jak.wiem że ma świece płomieniową na rope.Ajak wam zapalają?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    354

Bez grzania nie zapalisz hehe. Jak plomieniowka to te 30 sec trzymasz a jak grzalka elektryczna w kolektorze to z 10 do 15 sec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SławekL    0

Mam trochę stres bo to mój pierwszy inny niż Mtz ciągnik.Ale ten symbol świecy ma zgasnąć czy po prostu 30sekund i wystarczy.Ogólnie w czwartek go przywiozłem i był u mechanika bo oleje i filtry wymieniali.Też mówili że rano długo kręcił..A jak zapalać to na wolnych obrotach czy gazu mu dać?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    247
21 minut temu, SławekL napisał:

Z przełącznikami już ogarnełem.Dziś rano poszedłem palić a tu zonk.W nocy ok -3 było.Długo kręcił i zagadć nie chciał.Dopiero na plak zapalił.Może coś zle zrobiłem bo dopiero po odlaleniu zobaczyłem że po przekręzeniu zapłonu i kawałek dalej jest symbol świecy żarowej.Trzega trzymać aż zgaśnie czy jak.wiem że ma świece płomieniową na rope.Ajak wam zapalają?

 

A ile masz szpilek w piastach przedniej osi? 8 czy 10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SławekL    0
4 minuty temu, RU68 napisał:

A ile masz szpilek w piastach przedniej osi? 8 czy 10

8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    247

Więc masz Dana z LSD ciężka oś carraro to 10 szpilek i blokada wymuszona 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SławekL    0

Nie bardzo wiem co to znaczy.Proszę opisz więcej.Na temat tego traktora.Ja wiem że to 6 tka sisu ma 4 biegi(wajch apo środku i 3 półbiegi(dwa guziki) rewers(pierwsza wajcha) żółw zając(ostatnia).I tyle wiem Na blacie ma 10800mtg kupiony od rolnika

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    247

Już pisałem odnośnie osi więc poczytaj sprawdź czy ewentualnie idzie wąż ciśnieniowy na układ różnicowy do przodu osi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SławekL    0
Dnia 9.02.2020 o 11:34, RU68 napisał:

Już pisałem odnośnie osi więc poczytaj sprawdź czy ewentualnie idzie wąż ciśnieniowy na układ różnicowy do przodu osi

Mam jeszcze pytanie bo dziś byłem valtrą w pracy cały dzień.Ogólnie jeżdzi się Ok.Ale zauważyłem że wom trochę hałasuje pod obciążeniem(przy wciągarce) . Druga rzecz to to że czasem po odpaleniu ciągnik nie jedzie.zapalam czekam chwile aż stop zgaśnie bieg rewers a ciągnik stoi. Gasze odpalam i jest wszystko ok.Może koś napisać coś na ten temat jakieś pomysły a może żle coś uruchamiam?Z góry dzięki za porady

Dnia 8.02.2020 o 21:29, RU68 napisał:

W zależności od rodzaju przedniej osi blokada częściowo  działa po włączeniu przedniego napędu a w momencie włączenia tylnej blokady  przód powinien być zblokowany również pozycja 1 blokada załączona wraz z opuszczeniem podnośnika poz 2 blokada stała przedni napęd to samo 

wałek nacisnąć i przytrzymać 3 sek i puścić  powinien chodzić wyłączenie nacisnąć obojętnie którą stronę 

podnośnik duże pokrętło poziom opuszczania cztery małe to\

żółw -prędkość opuszczania 

ramiona- wysokość podnoszenia 

następny reakcja podnośnika na opór narzędzia

 ostatni z kontrolką amortyzacja uniesionego narzędzia 

no i streściłem ci 200 stron

Mam jeszcze pytanie bo dziś byłem valtrą w pracy cały dzień.Ogólnie jeżdzi się Ok.Ale zauważyłem że wom trochę hałasuje pod obciążeniem(przy wciągarce) . Druga rzecz to to że czasem po odpaleniu ciągnik nie jedzie.zapalam czekam chwile aż stop zgaśnie bieg rewers a ciągnik stoi. Gasze odpalam i jest wszystko ok.Może koś napisać coś na ten temat jakieś pomysły a może żle coś uruchamiam?Z góry dzięki za porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    247

to jest wersja HT z lewej przy kierownicy czerwony rewers czy rewers manualny wajcha jak biegi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SławekL    0
9 godzin temu, RU68 napisał:

to jest wersja HT z lewej przy kierownicy czerwony rewers czy rewers manualny wajcha jak biegi?

Rewers mam wajcha z prawej.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    247

Może być to spowodowane pozycją hamulca ręcznego lub obciążeniem czujnika siedzenia - w przypadku mechanicznego rewersu nie mam doświadczenia HT takie zależności występują 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SławekL    0
10 godzin temu, RU68 napisał:

Może być to spowodowane pozycją hamulca ręcznego lub obciążeniem czujnika siedzenia - w przypadku mechanicznego rewersu nie mam doświadczenia HT takie zależności występują 

Witam.Może nie odpuściłem do końca hamulca ręcznego.A odnośnie wałka jak sądzisz czy jego praca powinna dyć słyszalna.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    247

U mnie nie wiadomo nawet czy chodzi tylko po wyświetlaczu więc raczej nie powinien hałasować ale zużycie robi swoje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SławekL    0
23 godziny temu, Mikruss napisał:

Lozysko moze halasowac...

wałek wygląda na zmęczony.Hałasu nie słychać w środku kabiny tylko jak używam wciągarki bo stoję z boku.W każdym bądź razie dzięki za podpowiedz.Pozdrawiam i zamykam temat.

Dnia 11.02.2020 o 18:45, RU68 napisał:

U mnie nie wiadomo nawet czy chodzi tylko po wyświetlaczu więc raczej nie powinien hałasować ale zużycie robi swoje 

Dzięki za informację.U mnie tez w kabinie nie słychać tylko jak stoję z boku bo używam wciągarki do dłużycy.Puki co zamykam temat.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz46    19

Wałek to nie koniecznie w ciagniku tylko podejrzewam przekaźnik bo masz strasznie rozbity i pod duzym kontem idzie wiec radził bym dac szerokokątny wał  a z odpalaniem podejrzewam ze paliwo sie cofa i swieca nie grzeje 😉

Jutro wjezdza na warsztat  maszyna i zobaczymy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez AchimR
      Za treść poniżej niektórzy mnie znienawidzą...
      Korzystając z pogody i chwili wolnego pojechałem do kuzyna (do Austrii, gdzie mają żniwa trochę wcześniej niż na Śląsku), a który od kwietnia jest zadowolonym posiadaczem Valtry T174, tak się złożyło, że pierwszego dnia trafiłem na serwisanta i od słowa do słowa...
       
      Zczytałem program z T174 w celu tuningu, ale z serwisantem dogadałem się tak, że mogę zczytać mocniejszy i słabszy model, który maja u siebie. (dodam, że nigdy dotychczas nie robiłem tak świeżego ciągnika!)
      Nie było T254, ale zczytałem T234 i T154.
      Wszystkie te ciągniki mają sterownik silnika EDC17CV41 i osprzętowo identyczny silnik.
      I teraz najlepsze - program sterownika silnika jest w 98% identyczny, różnica jest dosłownie w 15 mapach, 10 z nich pokazane jest poniżej.
      Pierwsze 5 patrząc od lewej robią większość roboty - to ograniczniki momentu obrotowego.

       
      Pierwszy myśl, "kopiuje mapy z T234 na plik T174", 5 minut + 20 kolejnych na zapis i ciągnik odpalił, testy w prawie 5-tonowej bronie talerzowej pokazały efekty. Potem już było tylko lepiej, nie mając programu z T254 ograniczniki zrobiłem przez ekstrapolację.

       
      Po tygodniu na polu wszystko było dobrze i poszliśmy o krok dalej, znowu ekstrapolacja ograniczników o kolejne 70Nm, ale tu już zrobiłem kilka dodatkowych map.
       
      W chwili obecnej ciągnik ma za sobą miesiąc pracy na parametrach około 290PS 1070Nm  (ISO 14396).
      Szczerze powiem, że nie wiem jaki ma to wpływ na zużycie jednostki napędowej. Jedyna awaria to pęknięty spaw na ramie głębosza Lemken.
      Testy z broną talerzową pokazały, że seryjna T174 potrafiła utrzymać prędkość ~8-10km/h, a po tuningu bez problemu 15-16km/h
       
      Zużycie paliwa (l/h) spada sporo, ALE tylko wtedy gdy prędkość z maszyną jest podobna jak do serii - ciągnik pracuje na wyższym biegu i niższych obrotach. Oszczędność paliwa jest też zauważalna przy większej prędkości (l/mth), ale tu wykorzystuje się moc skracając po prostu czas pracy.
       
      Z mojego punktu widzenia: ciągnik jest bardzo dobry pod względem silnika, takie podejście poprzez ograniczanie parametrów kilkoma mapami świadczy o elastycznej jednostce. Dodatkową moc można zrobić bez kombinacji, coś jak VW zrobił w Caddy (samochód użytkowy - nie osobówka) i co robi Cummins (którego silniki uważam za naprawdę dobre).
      Silnik zbudowany z zapasem, teoretycznie powinien długo posłużyć. Dla porównania dodam, że w osobówce wykrzesanie dodatkowych 10-20% mocy w szerokim zakresie obrotów przy sterowniku typu EDC17 to czasem i 50map do zmiany.
       
       
       
       


    • Przez Adeq95
      Witam, czy posiada ktoś instrukcję napraw (serwisówkę) do Valtry T182 Direct lub podobnych? Albo może jest gdzieś w czeluściach internetu jakiś sprawdzony spis kodów błędów do ciągników marki Valtra? 
    • Przez Luksko
      Witam! Mam problem z ehr i załączaniem wałka wom w valtra 6200. Ehr przestał działać, mruga czerwona lampka z symbolem książki(- -     - - - -), działają tylko przyciski na błotniku a wałek niby się kręci ale pod obciążeniem nie działa tak jakby się do końca nie zazębiał. Proszę o jakieś cenne wskazówki ewentualnie namiary na specjalistów w tej dziedzinie... 
    • Przez dawidtrzeciak
      Witam. Przymierzam się do zakupu mniejszczego ciągnika. Chciał bym poznać opinie użytkowników valtra a74 gdyż pośród kilku modeli najbardziej rozważam jej zakup. 
    • Przez leśny23
      Witam. Użytkuje ktoś z was Valtre 6200 z sprzęgłem hydrokinetycznym lub jakiś inny model z tym sprzęgłem? Mam zamiar taką kupić i chciałbym dowiedzieć się jak się sprawuje. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj