Skocz do zawartości

Zetor 7211 - olej w układzie chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Narazie nic z tym nie będę robił. Zostawiam temat i czekam na lepsze czasy :) Poczekam na rozwój sytuacji. Co do kontrolek to właśnie wszstko sobie fajnie porobiłem. Wszystkie kontrolki sprawne, cała elektryka działa na tip top a tu taki zonk z tym płynem.

Tak w ogóle to można przesmarować pompę wody? Pytam z czystej ciekawości czy takie coś jest możliwe. Byłoby to najlepsze rozwiązanie mojego problemu.

Dodatkowo to czy taka pompa daje duże ciśnienie? Chodzi mi dokładnie o to czy jak ściągnę przewód z powrotu z nagrzewnic to powinno tam jakie występować ciśnienie?

Opublikowano (edytowane)

Pisząc przesmarować, miałem na myśli wtłoczenie smaru ponad miarę, który źle wpływa na szczelność aparaturki. Do pompy wtłacza się dwa cztery ruchy smarownicy i to nie zbyt często, nie więcej, a nie walić aż wyjdzie gdzie tylko się da. Ciśnienie cieczy powstaje tylko w wyniku jej się nagrzewania  jest sterowana zaworkiem w korku wlewu, jak stygnie, robi się podciśnienie, pompa nie wytwarza żadnego ciśnienia.

Edytowane przez Sean
Opublikowano

Normalnie będzie chodzić, łożyska są bardzo dobrze nasmarowane, problem zaczyna się robić jak dostanie się do nich woda.

Opublikowano

Dumania ciąg dalszy. Po czasie kolego trochę rozjaśniłeś mi sytuację. Dlaczego? Dlatego, że pisałeś mi o podciśnieniu wytworzonym przez temperaturę. No i wszystko by się zgadzało tylko jak kupiłem traktor to poprzedni właściciel odciął zasilanie wody na nagrzewnice w kabinie. Ja to przerobiłem oryginalnie tak jak powinno być i od tego czasu zaczęły się problemy z wywalaniem płynu. I tutaj moja złota myśl czy układ chłodzenia powinien być szczelny łącznie z korkiem od chłodnicy? Bo ten mój lata jak starej k... majtki. Dodatkowo nie ma w nim żadnej uszczelki. W układzie nie może wytworzyć się żadne podciśnienie. Czy to czasem może powodować taki objaw? Mi wydaje się, że tak. Ale poczekam na opinie kogoś bardziej zorientowanego w temacie. Kupiłem oryginalny korek do zetora ale okazał się za mały. Dzisiaj przymierzyłem korek od C360 i okazał się taki sam. Nie wiem czy czasem ktoś nie założył chłodnicy od C360 ale to już pomijam ten fakt.

 

Druga sprawa to przeprowadziłem degustację tego co znajduje się w mojej chłodnicy. Efekty takie, że olej smakuje inaczej, ropa smakuje inaczej i to co mam w chłodnicy też smakuje inaczej :) Nie jest to na pewno płyn chłodniczy bo ten jest fajny słodki :) Nie da się opisać tego smaku.

Opublikowano
22 godziny temu, Sean napisał:

Przy dziurawej tulei, natychmiast będzie woda w oleju.

ogólnikowy wniosek . Uwierz,że efekt przeżartej tulei będzie bardziej widoczny w chłodnicy niż w misce olejowej . Ciśnienie spalania jest nieporównywalnie większe od tego w chłodnicy .

Opublikowano

Nie muszę w nic uwierzyć bo ja to przerabiałem już nie raz,  :) masz po krótkim czasie silnik pełen wody czy tam płynu.

Opublikowano

byle w garazu- stara pompa nie ma kalamitki ani zadnych lozysk, jest w czesciach wiec sprawdzilem dokladnie , mam tez druga chyba od 3 p i tam jest kalamitka.

wypchales pewnie uszczelnienia walka-jesli masz porzadna smarownice to sie nie dziwie, pewnie pompa do naprawy lub wymiany.

korek musi byc szczelny - kupile nowy czeski 16 zl rozlecial sie po dwoch odkreceniach. juz lepszy ruski w 60 pare lat i trzyma. 

sam mailem awaryjnie chlodnice od 60 zalozona, pierwsza byla od razu dziurawa druga pekla po roku. z trzecia -ktora musialem kupic gdy pierwsza poszla na reklamacje go sprzedalem.

tego plyny to nie probuj za duzo bo jutro nie bedziesz juz widzial problemu z chlodnica i to doslownie🙃

Opublikowano

To że pompa nie ma kalamitki to ok, bo są takie, ale że pompa do Zetora 7211nie ma łożysk, to co w takim razie ma? to jest pompa z katalogu Zetor 12 i 14 to są łożyska

image.png

Opublikowano

w moje pompie ich nie ma -musialy do czegos pasowac wiec wzialem😂,

choc wydaje mi sie ze tam gdzie nie ma smarowania powinny byc lozyska kryte a nie otwarte. ja mam ciagnik z ostatniego roku produkcji wiec moze te wczesniejsze z kalami tkami mialy inaczej ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v