Skocz do zawartości

Zetor 7211 - olej w układzie chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam, posiadam zetora 7211, dzisiaj przy jeździe bez obciążenia wywaliło płyn chłodniczy przez otwór nadmiaru. Przepłukałem cały układ wodą i zalałem cały układ wodą na testy. Odpaliłem traktor, chodził na sucho i w chłodnicy jest taka pianka. Ewidentnie wygląda to jak olej. Teraz moje pytanie jak zdiagnozować na której głowicy jest problem? Jest na to jakaś reguła czy muszę zdejmować wszystkie 4 głowice? Drugie pytanie to jakby była uszkodzona tuleja to jakie byłby objawy? W moim przypadku traktor odpala od strzała, z odmy nic nie dmucha, w oleju nie ma wody. Mimo tego mogłaby pęknąć tuleja?

Edytowane przez ziooober88
Opublikowano (edytowane)

to raczej nie olej-on by sie spokojnie zmieszal i nie robil piany, plyn robi sie taki bialawy- pewnie uszczelka pod glowica.

zdejmij kolektory wodny i powietrzyny wtedy powinno wykazac z ktorej glowicy idzie dym z kolektora wodnego-najlepiej sciagnas pasek i spuscic troche wody tak zeby chwile sie zagrzal.

zeby ocenic stan tulei to musisz sciagnac glowice-ale watpliwe zeby pekla, chyba zeby jakas wada materialowa.

Edytowane przez jacus
Opublikowano

Kolego właśnie czytam forum i jeden użytkownik pisał o problemie takim jak ja. W jego przypadku problemem było zbyt intensywne smarowanie pompy wody. Smar pod wpływem temperatury przedostawał się do układu chłodzenia i efekt był jaki był. Co się okazuje, że parę dni temu dosyć intensywnie przesmarowałem pompę wody,  po odpaleniu zaczęło aż trzaskać smarem. To może akurat i u mnie jest ten sam przypadek?

 

Tylko teraz pytanie, wymienić pompę wody czy powymieniać parę razy wodę i zobaczyć co się będzie działo?

Opublikowano

Najlepiej zdjąć wszystkie głowice i obejrzeć tuleje. Jak nic nie znajdziesz to nowe uszczelki i jazda dalej. Bo objawy w obu przypadkach podobne a póki nie rozbierzesz to sie nie dowiesz w 100%.

Opublikowano

Tutaj doszedłem, że przyczyną mógł być zacięty termostat. Raz działał prawidłowo a raz się zacinał. Dzisiaj na wieczór trzymałem traktor na obrotach i termostat się nie otworzył, może go ten smar zakleił? Założyłem nowy, to od razu zaczął się fajnie otwierać.

Drugie pytanie to czy pompa wody może łapać jakieś powietrze i powodować taki efekt?

Opublikowano

jesli to pompa z kalamitka to najgorzy badziew indyjski-wiec wszystko mozliwe-choc wtedy pewnie by sie lala lub zatarla i stanela,

u mnie przez termostat to 3 razy 20 arow oralem, wywalilem go,mimo ze mial nawet nawiercony otwor i nad palnikiem ladnie sie otwieral.

wywal termostat i troche pojezdzij-jesli uszczelka pod glowica to powinno byc widac delikatny dym z chlodnicy albo bedzie wywalac plyn.

Opublikowano

W moim przypadku dymu w chłodnicy nie ma. Co do pompy to jest to pompa z kalamitką. Nie wiem jakiej to produkcji bo traktor kupiony miesiąc temu. Narazie to przepłukam układ i trochę pojeżdże. Zobaczę jakie będą efekty.

W termostacie, który założyłem żadnej dziury nie było. W starym termostacie też nic nie zauważyłem.

Opublikowano

Potestuję sytuację jeszcze przez parę dni. Zobaczę jakie będą efekty. Wymienię jeszcze parę razy wodę i zobaczę. Dym z chłodnicy się nie wydostaje.

Po wymianie termostatu dzisiaj jak to testowałem było ok.

Jedyne co zauważyłem to w momencie kiedy się termostat otwierał to zwiększał się poziom wody w chłodnicy.

Moje pytanie jeszcze jest takie czy jak jest uszkodzona uszczelka to dmucha w chłodnicy cały czas? Mógłby ktoś opisać jak wyglądają objawy uszkodzonej uszczelki?

Opublikowano (edytowane)

Nie, nie koniecznie cały czas, bąble mogą pojawiać się co pewien czas, aż się ich trochę nazbiera. Cały czas to jakby mocno rozerwało uszczelkę, ale pewne nieszczelności są ledwie zauważalne. Zaraz po zalaniu płynu czy wody, też przez pewien czas będą pojawiać się pęcherzyki powietrza, mimo sprawnego układu.

Cytat

Teraz moje pytanie jak zdiagnozować na której głowicy jest problem? Jest na to jakaś reguła czy muszę zdejmować wszystkie 4 głowice? Drugie pytanie to jakby była uszkodzona tuleja to jakie byłby objawy? W moim przypadku traktor odpala od strzała, z odmy nic nie dmucha, w oleju nie ma wody. Mimo tego mogłaby pęknąć tuleja?

Jest do zdiagnozowania, ale w twoim przypadku jest gdzieś nieszczelność uszczelki, a objawy są tak słabe, że najlepiej wymienić wszystkie uszczelki.

Edytowane przez Sean
Opublikowano

jesli objawy sa slabe to po co ruszac ?? jezdzic dalej  i dowiadywac sie codziennie czemu poprzedni wlasciciel go sprzedal😉,  

nie masz jakiegos kawalka do zaorania ? po parunastu minutach ostrej jazdy bys wiedzial co  sie z nim dzieje, pykajac pod garazem to nic nie zobaczysz.

bez zagrzania na 80-90 stopni to niewiele mozna zdiagnozowac, 

sam sie bawilem z wywalaniem wody na jesieni, uszczelka byla walnieta z drugi rok- duzo nim nie robilem, wiec sie nie przejmowalem,dopiero gdy przy orce zimowej zaczelo wywalac fontanne wody to go rozebralem, nowe uszczelki,glowice do sprawdzenia i szlifu-dwie tuleje wtrysku do wymiany- i dalej wywalal wode po 10 minutach orki, zapytalem mechanika ,kazal wywalic termostat -jak reka odjal pojechalem do pola i do ciemnej nocy oralem ,az paliwa braklo 😎

Opublikowano

Kolego -piszę bo miałem ten sam problem co u Ciebie . Nie jest to na pewno smar z pompy wodnej a olej silnikowy . U mnie przyczyna tkwiła w przerdzewiałej tulei - ciągnik wcześniej pracował tylko z wodą w układzie chłodzenia .

Ciśnienie spalania przemieszcza olej i jednocześnie powoduje wzrost ciśnienia w chłodnicy .

Można sprawdzić którą tuleją cieknie w następujący sposób . Odłączasz przewody chłodnicy od silnika oraz demontujesz pompę wody . Wszystkie otwory kanałów wodnych zagłuszasz ( blok zalewasz wodą ) ,odkręcasz misę olejową i dajesz ciśnienie powietrza np. przez kranik w bloku silnika . Dajesz po kolei tłoki w GMP i czekasz aż zacznie kapać woda

Opublikowano

Teraz to już sam nie wiem co się w tej chłodnicy znajduje. Jest możliwe że ropa może dostawać się do układu chłodzenia? Czy jest w ogóle taka możliwość? Bo mi to pachnie jak ropa.  Ale pytanie czy to w ogóle jest możliwe?

Co do oleju to olej na bagnecie jest czyściutki.

Opublikowano

Sama ropa jako taka nie, olej zanieczyszczony wodą robi się mętny.

Opublikowano

To co kolego radzisz? Wypłukać cały układ i potestować? Nie mam jakiegoś parcia że to musi być akurat teraz zrobione. Więc wolę zapytać stu osób żeby nie rozdzierać tego bez sensu.

Opublikowano

Wypłukać i tak trzeba, ale też problemem nie jest wymiana wszystkich uszczelek, a najlepiej przy okazji oddaj głowice do sprawdzenia na szczelność i planowania, bo może być któraś zwichrowana i wymiana uszczelki nic nie da.

Opublikowano

wiec na razie nic nie rozbieraj-  zwykle olej nie idzie do wody tylko woda do oleju-gdyby byla peknieta tuleja czy przezarty jakis brok to olej byly bialo-szary-tak mialem kiedys w 3p a nie woda wygladajaca na pomieszana  ze smarem, nigdy nie spotkalem sie z przypadkiem zeby ktos mial olej w chlodnicy

jesli masz porzadna smarownice i udalo ci sie przepchac smar do wirnika pompy to szykuj kase na nowa pompe,na szczescie to niezbyt kosztowna impreza

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, ziooober88 napisał:

A kolego na czym polega zwichrowanie głowicy? Pytam bo nigdy tego nie robiłem a nie chcę się pchać w dodatkowe koszty.

Po prostu jest płaszczyzna krzywa i nie dolega równo, niestety ale tam gdzie są pojedyncze głowice jak Zetor czy 60-tka, to to jest częsta przypadłość.  Smarowałeś ostatnio pompę wodną, bo wszyscy tu wracają do tej nieszczęsnej pompy.

Edytowane przez Sean
Opublikowano

Mogło tak się wydarzyć że smar przedostał się do układu chłodzenia bo tego smaru poszło na prawdę sporo więc gdzieś musiał iść. Trochę wyszło tutaj od strony wiatraka a reszta gdzie? No nie ma opcji musiało wejść do środka. Teraz ta woda śmierdzi jakby była wymieszana z ropą.

Koledzy a jak sprawdzić tą pompę? Nie widać żeby coś z niej wyciekało. Kręcić się kręci więc co może się jej stać?

Opublikowano

kiedys sie przestanie krecic 😎, bez porzadnego rozgrzania ciagnika przy ciezkiej robocie to nic nie  naprawiaj, pompa pewnie sie zatrze, woda sie bedzie lala, pasek albo spadnie albo sie spali, patrz na kontrolke ladowania i temperature plynu -mam nadzieje ze te czujniki sa sprawne.

mialem kiedys taki przypadek- tyle lat temu wiec nie pamietam dokladnie ale zjechalem z drogi do znajomego i tam wymienialem pompe, do domu mialem ze 2 km wiec na pewno nie dalo sie dojechac,pewnie woda szla pompa

mam taka zepsuta pompe gdzie w garazu- tam chyba nie ma lozysk tylko mosiezne tuleje, na pewno nie sa smarowane-bo nie ma kalamitki

Opublikowano (edytowane)

Co ty za bzdury opowiadasz że w pompie łożysk nie ma.  xD Chyba sam nie wiesz dlaczego nie wolno przesmarować.   

Edytowane przez Sean

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v