Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobrze niech bedzie. Kazdy mowi o kalibracji polbiegow gdzie jest to przekladnia planetarna a kalibrujemy sprzegla tejże  przekladni planetarnej ktore sa odpowiedzialne  za przelaczanie poszczegolnych przelozen. Lepiej....

Co do samej kalibracji jak masz wyswietlacz na slupku mozna to zrobic automatem kalibrujac po kolei kilka rzeczy a na koncu sam dps. To nie jest stronka tylko foto z ksiazki Diagnostyka i Programowanie. 

Owszem moze sie cos konczyc ale niekoniecznie bo po paru latach wszystko ulega delikatnemu zużyciu i wystarczy kalibracja i znowu bedzie hulac kilka lat bez szarpniec itp. dopóki faktycznie nie puszcza uszczelnienia albo podjada sie tarczki na tyle ze juz nie bedzie innego ratunku jak naprawa.

Moze tez tak byc ze ktos kiedys cos robil nie zrobil kalibracji po naprawie i tez nie dziala jak powinno. 

Opublikowano

Ciągnik nie szarpie ale zmieniając z 1 na 2 pobieg trwa trochę dłużej niż przykładową z 2 na 3. Podejrzewam że nikt od nowości nie kalibrowal maszyny i może to pomoc a napewno nie zaszkodzi

Opublikowano

Ja kalibrowałem reakcję WOM ale nie chcę cię wprowadzić w błąd  sama procedura to przytrzymanie odpowiednich przycisków i sprzęgła w czasie przekręcenia kluczyka a później już na manetce biegów i czerwonym przyciskiem pod rewersem

Opublikowano

Zależy skąd jesteś, jak chcesz kontakt do fachowca po znajomości to nie ma problemu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tomeczekk
      Napotkałem problem podczas jazdy na szybkich biegach. Wajcha rewersu podczas jazdy przy obciążeniu zaczyna tak jakby strzelać podczas ostatniego remontu nie widzieliśmy nic niepokojącego jakieś sugestie co to może być? Dla doprecyzowania polowe oraz wsteczny bez zarzutu.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez sk0rup
      Witam miałby ktoś katalog części do Zetora 7211 w formie pdf tylko nie ten ze skanami zżólkniętych stron?
      Po polsku oczywiście
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v