Skocz do zawartości

Jak zrobić hydrauliczny hamulec ręczny w przyczepie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, pytanie moje kieruje do bardziej doswiadczonych uzytkowników ciągników a mianowicie posiadam przyczepe tandem z hamulcami hydraulicznymi,czy istnieje mozliwosc zrobienia hamulca recznego( hydraulicznego) przyczepy z wykorzystaniem gniazda hydrauliki zewnetrznej? Pytam ponieważ posiadam tylko instalacje hamulcową  hydrauliczną w ciągniku i po zaparkowaniu na pochyłosci z pzryczepą tandem 14 ton nie bardzo wierze tylko w hamulec reczny ciągnika.dopóki siedze w ciągniku jest ok ale chciałbym wykonac taki tzw reczny hydrauliczny sterowany ze srodka kabiny ciągnika z wykorzystaniem dwóch siłowników na osi tandem. Po prostu wychodząc z ciągnika wlączam przycisk np. od obracania pluga i tym samym zalączam siłowniki od recznego i bezpiecznie wychodze z ciągnika wypompowac szambo.Czy takie rozwiązanie jest chociaż dobre czy tylko chwilowe do momentu kiedy cisnienie lekko spadnie w ukladzie i hamulce puszcza? Zablokowac hydrauliki wtedy nie moge poniewaz musze sterowac hydrauliczna zapadka beczki do wylewania.

 

Opublikowano (edytowane)

Myslałem o tym,ale to wolałbym o ile jest to mozliwe  sterowac z kabiny ciągnika. Dla sprostowania dodam, ze jednak moge blokowac hydraulike oddzielnie dla dwóch par wyjsc hydrauliki zewnetrznej np. (na joystiku) takze zasuwa beczki bedzie na oddzielnym wyjsciu.Chodzi mi o sam pomysł tego hamulca. Potrzebne mnie to jest ponieważ  niekiedy zdarza sie ze zestaw stoi na sporej pochyłosci a klina nie ma kto podłozyc pod koło beczki.

Mniej wiecej widze to tak: parkuje zaciągam reczny ciągnika po tym joystikiem zalączam dodatkowe dwa mocne  siłowniki na ostatniej osi tandem, blokuje hydraulike na tej sekwencji i cisnienie powinno byc na tym przewodzie cały czas hydrauliczny reczny trzyma beczke na postoju. Czy to rozwiązanie sie sprawdzi? Temat samoodpinającej przyczepy rozwiązałem juz kupując zestaw akumulator olejowy +zawór specjalny.

Edytowane przez gtv8
Opublikowano

Jeśli posiadasz funkcje blokowania i o ile jest ona w pełni sprawna (możesz ją sprawdzić w ten sposób że podepnij do tego wyjścia jakąś maszynę podnieś ją do góry i zgaś ciągnik na jakiś czas aby sprawdzić daną sekcję rozdzielacza czy oby na 100% trzyma ciśnienie żeby się nie okazało że nie trzyma ciśnienia i po zblokowaniu hamulcy  po czasie puści i zjedze) Dlatego napisałem żebyś zamontował zawór manualny kulowy na przewodzie wtedy masz pewność że Ci nie zjedzie o ile siłowniki są sprawne a jeśli chodzi o to że nie jest sterowane z kabiny to uważam że to nie problem bo i tak wysiadasz z kabiny za każdym razem przed pompowaniem aby podłączyć wąż ssawny

Opublikowano (edytowane)

Dzieki za odzew :) sprawdzałem z plugiem blokowanie kiedys i na podniesionym i zablokowanej sekwencji zgaszonym ciągniku plug dopiero po dwóch godzinach moze opadł z 5cm to nie wiem czy to zle czy dobrze i tak został do konca dnia.przy korzystaniu z tego patentu ciągnik zawsze bedzie pracował. Co do zaworu na przewodzie to bede musiał  trzymac pedał hamulca noznego i gdy cisnienie w przewodach hamulcowych bedzie na max wtedy zamknąc zawór tak? bo jesli odpuszcze hamulec to tłoki siłowników na przyczepie puszczają.Miałem jeszcze nadzieje ze gdy po wcisnieciu namulca i nacisnieciu takiego przycisku od hamulca automatycznego przy kierownicy  cisnienie na przyczepie zostanie ,ale myliłem sie niestety to jest od czego innego.

A jeszcze jedno mi przychodzi do głowy czy jesli podepne sie w układ hamulcowy z przewodem od hydrauliki i wszystkie cztery siłowniki zablokuje na przyczepie na którejs sekwencji hydrauliki zewnetrznej nie uszkodzi  sie cos w układzie hamulcowym? Bo wtedy jest to układ sprzezony z ciągnikem za posrednictwem przewodu hamulcowego i jest otwarty,a ja pompuje cisnienie w układ na hamulce z wyjscia hydrauliki zew. Nie uszkodze czegos w układzie hamulcowym?Nie chce czegos  testowac bez 100% pewnosci.

 

Edytowane przez gtv8
Opublikowano

Czy nic się nie uszkodzi raczej nie powinno się nic uszkodzić ale jeśli masz manometr to możesz zmierzyć jakie jest u Ciebie ciśnienie w ciągniku po naciśnięciu hamulca jeśli jest poniżej 200 bar to jest dobre

Opublikowano (edytowane)

Radek pytałem człowieka obeznanego w temacie i sugerował podobnie jak Ty zawór na przewodzie hamulca zakrecany w kabinie. bo moj pomysł nie bedzie działał jesli sie wepne tylko z przewodem od hydrauliki w hamulce poniewaz pompa bedzie pchała tylko olej a on bedzie wracał wolnym splywem do skrzyni tym samym omijając siłowniki na przyczepie. Dzisiaj bede wkładał te dwa dodatkowe siłownik ze sterowaniem z kabiny ciągnika na przednią os tandemu to zdam relacje co i jak moze komus sie to przyda. Sprawdzałem ten patent juz na siłownikach przyczepy od hamulców i działa to bardzo dobrze hamulce trzymają jak zle nawet na zgaszonym ciągniku przez poł dnia, dluzej nie chciało mi sie czekac,ale reczny jest jak cholera:) Steruje tym joystikiem przód wlączony tyl wylączony. 

IMG_20200107_124547_1.jpg

Edytowane przez gtv8
dodanie zdjęcia
Opublikowano (edytowane)

 Witam I własnie jestem po testowaniu nowego hamulca recznego hydraulicznego, powiem ze działa to bardzo dobrze:) Na pochyleniu 12 stopni z beczką 11 tys litrów cały zestaw wraz z ciągnikiem stoi w miejscu. Sam reczny hydrauliczny sterowany z ciagnika kabiny za posrednictwem wyjscia hydraulicznego  na jednej osi tandem( dwa mocne siłowniki ) trzyma zestaw. Patent sprawdzany pod obciązeniem zdał egzamin. Takze, jezeli ktos jezdzi w górach z przyczepą 15 ton i posiada tylko hamulce hydrauliczne w ciągniku  taki reczny ułatwi mu życie przy parkowaniu zestawu.Dodatkowo jest drugim awaryjnym hamulcem w razie gdyby przewód hamulca roboczego na przyczepie  pekł i był wyciek w trakcie zjazdu,wtedy mozna go wykorzystac do hamowania przyczepy.Mooze komus to pomoze, zdjęcia dodam pózniej .Pozdrawiam Grzegorz

IMG_20200107_124559_1.jpg

IMG_20200107_124427.jpg

Edytowane przez gtv8
dodanie zdjecia
Opublikowano

To gratulacje z udanego patentu. Czekamy na zdjęcia i powiedz jeszcze czym w końcu blokujesz te hamulce joystickem czy zakładałeś dodatkowy zawór o którym Ci pisałem

Opublikowano (edytowane)

Witam,ustawiłem na terminalu cebis  przeplywy i cisnienie oraz czas przeplywu na sekcji wyjxcia hydraulicznego  tak, aby bardzo pompa nie biła w siłownik tylko spokojnie. Wykorzystałem do tego sekcje z joysticiem electropilota w kabinie ciagnika.Reczny zaciągnięty joystic do tyłu siłownikii wychylone na max zestaw trzyma jak cholera, bez blokowani hydrauliki ale ja na duzych pochyleniach dodatkowo blokuje sekwencje. Zwalnianie recznego to joystic do przodu w pozycji  plywającej musi byc poniewaz  na neutralu słabo odbijają  siłowniki  do pozycji 0 na przedniej osi tandem,a sa połaczone  z silownikami od  hamulca noznego  przyczepy  . Dodatkowo ustawiłem czas przeplywu na 2 sekundy i po tym pompa nie tłoczy niepotrzebnie oleju. Joystic w pozycji plywającej znacznie poprawił prace odbijania siłowników od recznego, a są one sprzężone  z siłownikami od hamulca roboczego przyczepy na stałe. Pamiętac nalezy tylko ze przed zgaszeniem ciągnika nalezy  joystic electropilota z funkcji plywającej ustawic  na neutralu bo nie zgasimy ciagnika,poniewaz bedzie otwarte złacze electrohydraulicze.Przynajmniej u mnie taki komunikat jest na terminalu. Jutro zamieszcze zdjęcia jak to wyglada. jeszcze czeka mnie tylko załozenie akumulatora  i zaworu do samoczynnego hamowania przyczepy i koniec. A i jeszcze czekam na sprężyny naciągające do siłowników dla pewnosci dołoze zeby ladnie wreacały bez oporów zadnych

PS. Twoją sugestia Radek brałem pod uwage z tym zaworem na wezu co podpowiadałes  i mislałęm zastosowac jakis electrozawor hydrauliczy.To działa wiec nie kombinuje dalej. Pozdrawiam dziekuje za rady 

silownik.jpg

hamulce.jpg

Edytowane przez gtv8
dodanie zdjęcia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v