Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zwracam się do Was z uprzejmą prośbą o pomoc w rozwiązaniu  problemu z hamulcami w moim Deutz-u. Od początku, jako że nastała przerwa w sezonie rolniczym postanowiłem naprawić układ hamulcowy w traktorze ( poprawić siłe hamowania ). Na pierwszy rzut oka brak klocków oraz zużyta tarcza na przednim wale, wiec tarcza i klocki wymienione na nowe. 

Następnie tył  bardzo zużyte tarcze wiec tarcze zostały przetoczone wiec kocki również wymieniłem. Układ został zalany nowym płynem oraz odpowietrzony . I po wszystkim pojawił się problem z  hamulcami tz. przy hamowaniu na złączonych pedałach strasznie trześnie przednią osią, mam wrażenie jakby całą siłą hamowania szła na przód. Jeśli rozepnę pedały to hamowanie na koła pojedynczo również nie jest zadowalające, tu powstaje pytanie czy układ należy odpowietrzyć w jakiś specjalny sposób? dodam ze w traktorze oryginalnie są 3 układy do hamowania przyczepy ( jedno i dwuobiegowa oraz hydrauliczna ). Proszę o poradę czym może być spowodowane to trzęsienie ??

Opublikowano

sprobuj odpowietrzyc jeszcze raz i masz jeszcze odpowietrznik na zaworze od hamulców hydraulicznych do przyczep znajduje sie on po prawej stronie  . mozesz podkrec troche popychacze od pompek hamulcowych powinno to zwiekszyc siłe hamowania

Opublikowano

Układ jest odpowietrzony, brak jakichkolwiek pęcherzy. Popychacze również podkręcałem różnica tylko taka ze wyżej łapie hamulec. Siłą hamowania jest znakomita problem tylko z tym trzęsieniem mostu. Wyczyściłem wszystkie możliwe zawory oraz rozdzielacze, również w pompkach. Zastanawia się czy powodem nie jest tur który dociąża przód ciągnika, chyba ze macie jeszcze jakieś sugestie

Opublikowano

Tuleje mostu miały troszkę luzu, wiec rozebrałem i dorobiłem nowe, krzyżaki na wale oraz pół osiach nie są wyrobione nie mają luzów. Podczas rozbierania zwróciłem uwagę na coś innego, mianowicie kołnierze do których dokręcany jest wał napędowy mają troszkę luzu od strony przedniego mostu mniejsze zaś od strony skrzyni zdecydowanie nie większy, Pytanie czy tak powinno być?? Czy może wręcz przeciwnie powinno być na sztywno ?? Z góry dziękuje za odpowiedź.

Opublikowano

 powinno byc sztywno ale jak luz jest nie wielki to nie jest problemem ze szarpie przodem. duzo jezdziłes ciagnikiem od naprawy hamulców ? miałem kiedys problem u siebie ze lekko hamowąłem to odrazu łapalo jedno koło a drugie dopiero jak mocniej sie wciskało i tak samo odpowietrzałem regulowąłem nic nie dawało przez zniwa pojezdziłem z przyczepa i hamulce sie naprawiły od tamtej pory równo hamuja.

Opublikowano

W sumie traktor nie jeżdżony prawie wcale, przez te wstrząsy. Może faktycznie powinienem pojeździć trochę i sprawdzić co się będzie działo, chodź pewnie spróbuje skasować luz na tych kołnierzach przy moście nie będzie prawdopodobnie problemu wystarczy nakrętkę dociągnąć, przy skrzyni bez dorobienia podkładki się nie obędzie.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v