Skocz do zawartości

Ursus 385/912/902/1002/1012 -Czy warto zakładać turbo ?


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam :) ostatnio remontowalem ursus 912  silnik dostal blok od zts nowy typ komplety naprawcze z krotoszyna od wersji turbo korby zostaly stare po regeneracji wal jest bez przeciwwag wyszedl na 4 szlif wal niby nie jest chinski tak powiedzieli mi w zakladzie naprawczym wal bedzie mial z 30 lat glowica jest od turba oraz wtryski i teraz pytanie czy zakladac turbo na ten wal i korby czy dac sb spokój ? Z góry dzięki :)

 

Edytowane przez Mytcarek
Opublikowano

Tu nie chodzi o samo turbo, kwestia tylko jakie będzie ciśnienie doładowania. Turbosprężarkę można zakładać do każdego sinika, nawet nie przystosowanego do niej, kwestia tylko samego doładowania. 

Opublikowano

Jeśli nie zwiększy dawki paliwa to ciśnienie doładowania nie będzie większe niż 0.2 - 0.3 bara. Wystarczy zamontować manometr i zwiększyć dawkę tak by nie przekroczyć 0.5 bara ciśnienia doładowania co będzie bezpieczne dla tego silnika.

Opublikowano
7 godzin temu, Maverick napisał:

Jeśli nie zwiększy dawki paliwa to ciśnienie doładowania nie będzie większe niż 0.2 - 0.3 bara. Wystarczy zamontować manometr i zwiększyć dawkę tak by nie przekroczyć 0.5 bara ciśnienia doładowania co będzie bezpieczne dla tego silnika.

W takim razie musiałbym kupić turbo ze zmienną geometria bo oryginalne turbo do ursusa czy tez zetora daje stala wartość 1 bara ? Chyba że sie mylę :)

10 godzin temu, akmaly napisał:

Tu nie chodzi o samo turbo, kwestia tylko jakie będzie ciśnienie doładowania. Turbosprężarkę można zakładać do każdego sinika, nawet nie przystosowanego do niej, kwestia tylko samego doładowania. 

W takim razie turbo ze zzmienną geometria wychodzi w grę jedynie oryginalne nie ma możliwości regulacji ?

Opublikowano (edytowane)

Mylisz się, zmienna geometria pełni dwie funkcje, ogranicza ciśnienie ładowania i zwiększa wydatek przy niższych prędkościach. Turbosprężarka ze stałą geometrią najczęściej posiada zawór upustowy za pomocą którego reguluje się ciśnienie ( bardziej ogranicza ). W obu przypadkach najczęściej sterowanie odbywa się za pomocą podciśnienia ( siłownik pneumatyczny, tzw. grucha, otwiera i zamyka zawór lub steruje łopatkami ). Oczywiście są inne rozwiązania sterowania tj. nadciśnieniem lub elektryczne.

Rozwiązaniem jest zakup turbosprężarki większej z regulacją ciśnienia lub mniejszej ( bez zaworu upustowego aby ciśnienie doładowania nie przekraczało 0,5 bar). Wg. mnie lepiej to pierwsze, lepsza sprawność i możliwość dostosowania. 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano
33 minuty temu, Maverick napisał:

Można też kupić dedykowaną turbosprężarkę i jedynie zwiększyć dawkę paliwa tak aby manometr wskazywał maksymalne doładowanie 0.5 bara

Dokładnie tez  tak myślę zrobic najprościej bedzie pompę i tak musze dac do sprawdzenia to dobrze sie składa doladowanie maksymalne chce 0,7  w tej.granicy 

 

Opublikowano
Dnia 24.12.2019 o 19:54, Maverick napisał:

Fabryczne 1614 miały doładowanie 0.6 bar, więc nie szalej na zwykłych korbowodach.

Zagłębiem temat z.mechanikami i w.ursusach 904,902,1004,1002,1604 byly korbowody zwykle i to chodziło z turbo bez problemu a potem wymyślili utwardzone która sa plastelina jeszcze gorsza niz te stare z lat prl :)

Opublikowano

Bo nie ma czegoś takiego jak tłoki czy korbowody od turbo. To tylko tak potocznie jest nazywane. Po prostu są korby starego i nowego typu, tak jak tłoki te 3 pierścieniowe to po prostu nowy typ. I wszystkie ciągniki miały je zakładane od któregoś tam roku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszmab
      Witam wszystkich, kupiłem ciągnik rok temu . Poprzedni właściciel oszukał mnie i nie powiedział że ciągnik ma pęknięty tylny most przy okienku na napęd . Pęknięcie na dole , most pospawany , zaszpachlowany , sączy się olej bardzo powoli. Zbiłem szpachle jak szukałem wycieku to trafiłem na to. Wcześniej myślałem że to na łączeniu między skrzynia a mostem że  gdzieś uszczelka się podwinęła przy zakładaniu itp. A tu takie kwiatki wyszły . Ciągnik z turem. Tak ukrył wadę że wogle tego nie było widać , zaszpachlowane luks . W chłodne dni jak teraz to praktycznie nic nie leci . Co można z tym zrobić ? Wymianiac most ? Czy zakleić , zasmarować dwuskładnikiem i liczyć że nie będzie pękało dalej? Pęknięcie na 15 cm .. 





    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam stara deskę rozdzielcza i chcę założyć gnizdo zapalniczki w jakim miejscu usytuować żeby nie zawadzała?
    • Przez Adam20000
      Dzień dobry 
      Planuję pomalować swojego ursusa 1201.Jaką polecacie farbę na blachy kolor żółty. Chciałbym aby malowanie pasowało jak najbardziej do oryginału. Ursus  jest z roku 1981.
    • Przez derxyyy
      1.Dzień dorby mam pytanie zna ktoś na internecie lub wie jakie siedzenie polecić do 1000zł do ursusa 914 mogą być linki? 2. Oraz mam pytanie podesłał by ktoś na je zamocować jak zrobić całe mocowanie lub gdzie można także kupić z góry za odpowiedzi będę wdzięczny. 3. Wie ktoś gdzie można kupić Płyte/Podstawę siedzenia do ursusa 914 z pasującym siedzeniem ?
    • Przez Godzio
      Witam mam Jechałem sobie na pole i wracając zaczął slizgac mi na żółwiu przy startowaniu więc podciaglem tasme i tak robiłem aż skończyła mi sie tasma bo akurat były żniwa i po żniwach zmieniłem mikropompke i tasme nowa i znów ten sam problem tylko dzis zauważyłem że dodatkowo przy żółwiu nie chodzi mi przedni napęd za zajacu zalacz mi przedni napęd i nie slizga sie zajac Wiem przeważnie jest na odwrót że slizga na zajacu i nie pracuje przedni napęd a tu jest na odwrót na żółwiu slizga i przedni naped nie chodzi co może byc nie tak?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v