Skocz do zawartości

Odwrotne podłaczenie klem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem.

Pacjent Renault Celtis 426Rc kręci, ale nie odpala.

Podczas podłączania  akumulatora zostały źle założone klemy (nie pytajcie jak to się stało) i od tej pory nie chce odpalić. Po akcji z zamienionymi biegunami spalił się bezpiecznik na plusowym kablu od  akumulatora(wymieniony). Po całej akcji nie zapala się kontrolka od świec żarowych, traktor kręci, ale nie odpala. Pytanie gdzie szukać przyczyny? Bezpieczniki na błotniku przeglądałem jeden był przepalony wymieniłem i dalej bez zmian.

Opublikowano

witam a jak dusiciel na pompie  to może być jedna z przyczyn  a masz zawór  elektryczny na pompie wtryskowej  ja się spalił to też nie będzie odpalał 

Opublikowano

Miałem kiedyś przypadek w którym kierowca ciężarówki pdpalał silnik przy pomocy urządzenia rozruchowego , niestety ale napięcie było zbyt wysokie i uszkodziło sterownik silnika . Szczęście w nieszczęściu uszkodził się tylko bezpiecznik polimerowy na płycie sterownika . Tu może być podobnie , choć w tym przypadku alternator powinien nie dopuścić do mocnego przebiegunowania , ale wszystko jest możliwe . Obawiam się że bez schematu elektrycznego niewiele można zrobić , i czas na fachowca . A tak w ogóle to jest tam silnik JD CR czy na pompie ?


Sprawdz może jeszcze stacyjkę .

Opublikowano
38 minut temu, peugeot napisał:

No to sprawdz napięcie na cewce gaszenia

 

Może spaliła się ścieżka na płycie z bezpiecznikami .

Jak upewnić się że to nie ścieżka?
Pompa wygląda tak jak na zdjęciu. Jak odkręciłem jeden z przewodów przy pompie(wyjście na wtrysk) to podczas kręcenia paliwo kapie zamiast ''strzelać''

de_pompa_stanadyne_wtryskowa_RE518087_regeneracja_naprawa_sprzedaz_serwis_2435.jpg

Opublikowano

Jak będzie spalona i ją zobacysz , to będziesz widział że to, to . Identyfikacja cewki niewiele Ci da , możesz miernikiem poszukać , ma mały opór ( chyba mniej niż 1 ohm ). Wydaje mi się , że bez sprawdzenia zasilania na sterowniku , nie ma co dalej szukać , a do tego potrzebny schemat , potem ewentualnie można szukać uszkodzeń w sterowniku .


Według mnie najpierw sterownik .


Cewka sterująca jest na końcu pompy .

Opublikowano (edytowane)

obstawiam sterownik,ponieważ spotkałem sie z podobną usterką gdzie jeden typ odpiął prostownik i na plusa dał minusa i rozwaliło sterownik poszły na szczęście tylko elementy które zabezpieczały ten sterownik,nie wiem jak u ciebie bo tam poszedł większy prąd  na pewno,

Edytowane przez erwin2
Opublikowano

Jeżeli nie widać niczego upalonego z tej strony i z drugiej to powinna być dobra, ( sprawdz szczególnie obwód tego bezpiecznika który był przepalony ) . Punktom lutowniczym też należałoby się przyjrzeć .

Opublikowano

Próbowałem też odpalić na plaka, to od razu łapie, wypali plaka i gaśnie. Czyli winy trzeba szukać w zasilaniu paliwa. Wygląda jakby pompa nie dawała paliwa. Sprawdzałem też czy dochodzi prąd do pompy tam pomiędzy wtryskami, ale żarówka 12v nie świeci się, chyba że trzeba mniejszą żarówkę?

Opublikowano

Na jednyn przewodzie powinno być stale 12v (po stacyjce ) , a na drugim masa sterująca ( nie będzie to prąd stały ) . Co do żarówki , słyszałem że do sprawdzania tego napięcia używa się 10 watowej .

Opublikowano

Ale wywody bierz multimetr podłącz w miejsce cewki sprawdź przy wyłączonym  napięciu powinno być zero a po przekręceniu kluczyka powinno pojawić się napięcie Jeśli pojawia się napięcie to cewka jeśli nie to zasilanie pomiędzy stacyjką  a cewką .Od tego trzeba zacząć 

Opublikowano

No to już idziemy do przodu teraz sprawdź gdzie jest podłączone zasilanie .Sprawdź który to masa (multimetr brzęczy ) odłącz akumulator i podłącz baterię np (V minus do minusa plus do plusa i po kolei sprawdzaj ścieżki i przewody gdzieś prąd musi być i tak krok po kroku dojdziesz do błędu 

Opublikowano

Tak ale to jest pompa Stanadyne DE Electronically Controlled Fuel Injection . Tu można sprawdzić jedynie zasilanie sterownika ( do tego potrzebny jest schemat ). Podajrzewam że "ManiaQ" elektroniki sterującej tą pompą sam nie naprawi . Może to być tylko przepalona ścieżka na obwodzie drukowanym ale może też być zjarana poważniej .

Opublikowano

Po długiej przerwie, ale napisze chociaż co zostało naprawione. Alternator-Regulator napięcia,mostek prostowniczy. Kilka bezpieczników. ''Regeneracja/Naprawa sterownika przy silniku i teraz traktor pali. Dziękuje za zainteresowanie tematem i pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v