Skocz do zawartości
wojtek918

wspomaganie w mtz 80

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wojtek918    3

sluchajcie mam problem ze wspomaganiem w mtz 80 z 90 roku tam nie ma orbitrolu tylko jast to wspomaganie w tej kolumnie. przy niskich obrotach ciezko jest ukrecic kierownica dopiero jak sie doda gazu to wtedy idzie lekko. tam w tej kolumnie juz wszystko jest wporzadku wymienione sa uszczelniacze na tym tloczku i nadal tak chodzi. co to moze byc???? ktos mi mowil ze to moze byc ta pompa co jest pod rozrusznikiem. moze mial ktos z was taki problem????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

karolllllll    0

Ja już kupiłem cały osprzęt do kierowania tylko nie wiem jak mam zamocować przystawke pod przednią oś żeby przykręcić siłownik. Mam wiercić dziury w osi? może ma ktoś zdjęcie jak to zrobił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tkryszt    0

piotrus89 ma racje z tym wspomaganiem. zamontuj orbitrol i bedzie po sprawie. mialem mtz z roku 83 z małą kabina i bylo identycznie z tym wspomaganiem na wolnych obrotach nie dlao sie krecic;/ one tak juz mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrPrzemek    0

Mój wujaszek też ma Mtz 82 i wspomaganie też tak ciężko chodzi, a luzy to trzeba co jakieś 3-4 lata likwidować bo później są problemy z okiełznaniem tej bestii... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
spotex1993    0

mam mtz wspomaganie u mnie chodzi lekko jak dodam więcej obrotów i niema m zastrzeżeń do wspomagania ważne ze sie w ogóle kręci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hendryjones    0

Eureka!!!!! Wiem jak poprawic działanie wspomagania w MTZ na serwomotorze,tzn na starej kolumnie! Rozebrałem rozdzielacz, przemyslałem jego działanie i stwierdziłem że to tłoczysko w rozdzielaczu porusza sie w zbyt małym zakresie i dlatego nie otwiera i nie uszczelnia odpowiednich kanałów w rozdzielaczu. Podłozyłem podkładki o takiej samej średnicy jak tłoczysko z jednej i z drugiej strony tak aby miesciły sie one w otwór w rozdzielaczu. W środek dałem tulejkę (pasuje od ramy od rowera), która mieści sie w tłoczysku i żeby podkładki były idealnie na środku.(tulejke trzeba przeciąć żeby ja nałozyć na wałek).Wszystko razem skręciłęm tą nakrętką. Przez ten zabieg tłoczysko pracuje w większym zakresie. Teraz kręcę kierownica jedym palcem!!!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Ja to rozwiązałem w taki sposób, że zrobiłem podtoczenia w rozdzielaczu na ok. 0.8mm tam gdzie opierają się łożyska od tej przesówki. I było git dopóki nie załorzyłem ładowacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hendryjones    0

No tak, to tez zwiększyło ruch roboczy tego tłoczyska. Mówisz o ładowaczu tur? Do tura to pewnie i te nasze przeróbki zbyt mało dają bo duże obciążenie na przednią oś. Nie ma to jak orbitrol ale to jest nie mały koszt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Tak tur, jak mam połowe łychy to jeszcze ujdzie ale z całą to oj :) . Ale przez zime przerobie to wkońcu. I powinienem się zmieścić z kosztami w 1100zł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

A ja coś słyszałem że jakąś śrube na serwie się dokręca czy coś wie ktoś coś na ten temat??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    8

można dokręcić śrubę ale wtedy jest ciężko utrzymać go na drodze,kierownica robi się bardzo czuła,ale kręci się dużo lżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

a gdzie to serwo się znajduje bo ja od niedawna mam mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

Serwomechanizm znajduje sie z przodu przed silnikiem. Taka kolumna... do której wchodzi drążek kierowniczy <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    8

tak dokładnie to przed chłodnicą oleju silnikowego,w tej kolumnie jest również sterowanie blokadą tylnego mostu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glizda70    0
można dokręcić śrubę ale wtedy jest ciężko utrzymać go na drodze,kierownica robi się bardzo czuła,ale kręci się dużo lżej

 

a gdzie ta śruba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    8

Mtz ma blokadę przedniego i tylnego mostu.Nakrętka jest schowana pod pokrywką,przy kolumnie kierowniczej.Najlepiej było by pokazać to na zdjęciu

Co do blokady przedniego to trochę źlę się wyraziłem.MTZ ma 3 położenia dźwigni załanczania przedniego napędu.Ostatnie położenie umożliwia załączenie napędu w taki sposób że działa on równierz na biegu wstecznym.

Edytowano przez PrzemoO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glizda70    0
Mtz ma blokadę przedniego i tylnego mostu.Nakrętka jest schowana pod pokrywką,przy kolumnie kierowniczej.Najlepiej było by pokazać to na zdjęciu

 

Śruba od regulacji ciśnienia czy tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    8

dokładnie to nazywa się : nakrętka ślimaka serwomotoru hydraulicznego kierownicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×