Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
49 minut temu, lukbold napisał:

. Jak ma wyświechtany orbitrol to i tak mu nic nie pomoże

Oczywiście , pełna zgoda , ale jeżeli naprawi układ ,zaleje nieodpowiedni olej to dodatkowo zarypie pompę lub jeszcze co innego .  Producent zaleca olej do przekładni automatycznych i hydraulicznych układów wspomagania typu ''A''( czerwony) ,olej który powstał ze dwie dekady przed Dextronem ( ATF), dodatkowo jest wyraźna instrukcja aby nowszego zamiennika nie stosować  bo uszkadza elementy uszczelniające. Niewykluczone ,że każdy inny olej hydrauliczno-przekładniowy będzie odpowiedni , jednak olej typu Dextron - stanowczo nie. Pewne oleje typu Utto  spełniają  specyfikacje zalecane przez MF-a, nie są one barwy czerwonej , ale to tylko znacznik mający na celu odróżnienie olejów do przekładni automatycznych ( itp) od olejów silnikowych. Podejrzewam ,że zamienniki nie są aż tak wymagające co do stosowanego oleju.

Opublikowano (edytowane)

Panowie wracam z problemem. Orbitrol wrócił z regeneracji i był problem dalej. Oddałem siłownik do regeneracji, delikatnie przepuszczał. Dziś założyłem nowe węże a sytuacja jak na filmiku., to normalne? Chyba nie 

co dalej ? Pompa ? Co z nią ? Jak sprawdzić i jaki koszt regeneracji ? Samemu się da ?

 

edit  jak prawidłowo odpowietrzyć układ ? Ja odkręciłem nakrętkę z miejsca gdzie wlewa się płyn (pompa?) pomprawej stronie ciągnika i skręciłem kołami do oporu raz w jedną i raz w drugą, tak kilka razy  

 

 

Edytowane przez rolnik_profil
Opublikowano

coś mi się wydaje że orbitrol złom ... po regeneracji i dalej można kręcić na max skręcie ? A na zgaszonym sprawdź jak dobry orbitrol to jak będziesz kręcił kierownicą i to bardzo opornie to powinny się koła skręcać, ale jak będziesz dalej kręcił kierownicą a koła będą w miejscu to orbitrol przepuszcza . chyba że siłownik ma wewnątrz przecieki ...

A przy max skręcie powinno być słychać taki syk trzeszczenie zaworu od ciśnienia w orbitrolu 

Opublikowano
41 minut temu, sebe1033 napisał:

coś mi się wydaje że orbitrol złom ... po regeneracji i dalej można kręcić na max skręcie ? A na zgaszonym sprawdź jak dobry orbitrol to jak będziesz kręcił kierownicą i to bardzo opornie to powinny się koła skręcać, ale jak będziesz dalej kręcił kierownicą a koła będą w miejscu to orbitrol przepuszcza . chyba że siłownik ma wewnątrz przecieki ...

A przy max skręcie powinno być słychać taki syk trzeszczenie zaworu od ciśnienia w orbitrolu 

Siłownik zregenerowany. Pisałem wyżej.  Jak skręcam załóżmy na max w lewo i zacznę skręcać w prawo to wtedy słychać syk. Zanim zrobiłem siłownik to dzwoniłem do tych co robili orbitrol. Stwierdzili, że wina siłownika. Przy okazji wymieniłem węże. Raz mi wysłali uszkodzone pompy hydrauliczne a teraz to. Za regenerację orbitrol wzięli około 500zł

Opublikowano

dobry orbitrol to skręcasz i nic nie syknie , ale jak dojdziesz do max skrętu to usłyszysz syk (zawór się otwiera) i już nie ruszysz dalej kierownicą odbijesz lekko z 5 stopni czy tam 5 cm obrotu i już nic nie słychać znów dasz na max syk słychać ale cały czas .

 

A na zgaszonym jak dasz rady zakręcić kierownicą czy nie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v