Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak w Tytule posiadam problem ze sterownikiem a mianowicie, nie można załączyć przedniego napędu, womu, blokady, półbiegu. Zacznę może od początku w ciągniku była wymieniana pompa hydrauliczna, w oleju hydraulicznym znajdowały się opiłki, dlatego sprawdzone zostały tarcze hamulcowe, tarcze womu i tarcze od przedniego napędu. Przy sprawdzaniu tarczy hamulcowych kabina była podnoszona- wiec jest możliwość ze jakiś kabel został uszkodzony. Ciągnik został złożony wszystko chodziło dobrze przez 3 dni, w 2 dniu ciagnik został odpalony na rozruch- opcja jest taka ze komputer mógł zostać przez to spalony, ale po odpaleniu wszystko chodziło jak należy, no i 4 dnia odpalam rano ciągnik chcę załączyć wom a tu zero reakcji nic, podobnie jak 4x4, blokada i półbiegi..

A więc pytanie jest takie, jakie moga być przyczyny tego problemu, próbowałem z ojcem juz wszystkiego wszystkie wiazki kabli zostały sprawdzone, kostki przeczyszczone i nadal zero reakcji. 

Nie jestem jakimś specem dlatego mogłem coś pominąć za odp z góry dzieki :)

Opublikowano (edytowane)

Zacznijmy od tego czy umyłeś cały układ hydrauliczny plus most i skrzynię z opiłków bo na 75% jestem pewny ze znów posadziłeś pompę przez brudny układ brak odpowiedniego ciśnienia =brak załączania funkcji. Jak chodzi wspomaganie na dzień dzisiejszy? a kontrolka od przedniego napędu to się zapala przy hamulcu a nie sprzęgle jak dobrze pamiętam

Edytowane przez sznajdik
Opublikowano (edytowane)

sznajdik na zgaszonym?? Jakieś zasilanie na sterowniku tam masz kolego ale trzeba by sprawdzić ciśnienie na czujniku ewentualnie na trójdziale pod maską aby wykluczyć wine hydrauliki i wtedy szukać w elektryce i samym sterowniku.

Skąd jesteś bo czasem to szkoda pisać jak można znaleźć problem w 5 min

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

Bezpieczniki obok akumulatora są dobre, układ hydrauliczny był czyszczony tzn włożyłem magnez do filtra, zalałem olejem ciągnik pochodził około godziny i wszystko zostało zmienione na nowe, ale wątpię ze opiłki są czemuś winne. Ciągnik został sprowdzony z Francji, posiadam go 15lat pierwszy raz(od razu po zakupie) wymieniałem z ojcem olej hydrauliczny totalny syf, opiłki filter ledwo my odkrecili sam syf krótko mówiąc ale wszystko wtedy działało chodziło itd. 

Mieszkam koło Gostynia, wielkopolska dokładnie to Kunowo :)

Najlepsze jest to że przed wymianą pompy nie działał podnośnik, a na załącza hydrauliczne olej szedł z powietrzem jak krew z nosa czyli gdzies łapał powietrze. Okazało się że sprzęgło przedniego napędu było pęknięte podejrzewam że tam łapał powietrze. Po złożeniu całości podnosnik nagle zaczyna działać olej idzie ciągiem na rozdzielacz wszystko gitara. Tak jak wspomniałem po złożeniu działało wszystko przez 3 dni, podczas tych 3 dni były dziwne sytuacje np przedni naped co jakiś czas sam się rozłączył po czym po chwili się załączył, podobnie było z wom praktycznie zerowe obciążenie miał i się samoczynnie rozłączył po czym po chwili znowu zaskoczył. No i skończyło się na tym że nic nie działa 😜

Jeszcze dziwniejszym było to, że ciągnik na starej pompie która była zatarta trzymał cisnienie. Znajomy robił mi pomiar i wszystko było książkowo :p

Ewentualnie może faktycznie mięć coś nie tak z ciśnieniem ponieważ podnośnik znowu nie reaguje, a sprzęgło po odpaleniu muszę napompować, wspomaganie chodzi igła nie ma z nim problemu :)

Edytowane przez Bartok1998
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, lukbold napisał:

sznajdik na zgaszonym?? Jakieś zasilanie na sterowniku tam masz kolego ale trzeba by sprawdzić ciśnienie na czujniku ewentualnie na trójdziale pod maską aby wykluczyć wine hydrauliki i wtedy szukać w elektryce i samym sterowniku.

Skąd jesteś bo czasem to szkoda pisać jak można znaleźć problem w 5 min

A no nie doczytałem sorry. U mnie w 3-ce tego nie ma więc było to dziwne jak dla mnie. Według mnie magnes nie wyłapie wszystkich opiłków

Edytowane przez sznajdik
Opublikowano (edytowane)

Sprzęgłem przedniego napędu powietrza nie złapie, bo najnormalniej w świecie tam oleju nie zasysa tylko tłoczy... uszczelka na na smoku ewentualnie miedzy filtrem a pompą oraz oringi na rurze miedzy pokrywami

Podnośnik nie działa: a hydraulika zewnętrzna? na wciskanie cewek elektrozaworów podnośnik reaguje? diody na panelu świecą się?

odnośnie sterowania skrzynią to trzeba zmierzyć jakie jest aktualne ciśnienie na czujniku albo trójdziale bo pewno on się przycina, ciśnienie spada i autotronic wszystko rozłącza... A i wpierw sprawdź czy w ogóle kontrolka ciśnienia skrzyni jest sprawna

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Diody na panelu nie swieca sie, ehr u mnie nie działa juz kilka lat. Podnosnik reagował na wciskanie cewek elektrozaworów ale również tylko 3 dni jak wszystko się schrzaniło to podnosnik również.

Kontrolka jest sprawna na bank, zamówiłem nowy czujnik bo ciągnik był kilka razy już rozkładany i czujnik mógł się juz po prostu poddać.

Po złożeniu ciągnika miałem dziwną sytuacje a mianowicie gdy wdusiłem cewke elektrozaworu to ona się zablokowała i podnosnik cały czas podnosił, i nie chciała odbić 

Opublikowano

ehhh szkoda Twojej doraźnej roboty. Tu jest wszystko zawalone opiłkami i innym mułem. Kto Ci powiedział że to czujnik? nawet ciśnienia na nim nie znasz a już chcesz go wymieniać.

Sterownik trzeba by wysłać do sprawdzenia jak już będzie znane ciśnienie na zasilaniu elektrozaworów skrzyni

Opublikowano

Dobra porobię pomiary ciśnienia i będe myslał dalej.

 jesli to faktycznie te opiłki to jest jakiś skuteczny sposób na usunięcie ich?

Dzięki Panowie za pomoc przynajmniej nie będę stał w miejscu z założonymi rękoma :p

Opublikowano

no jest jeden sposób o którym nie raz tu pisali.... otworzyć wszystkie pokrywy, wziąć ropowice i myć. Rozdzielacze rozebrać i umyć oraz mieć nadzieje że nie ma uszkodzeń (rys, zatarć i takich tam)

  • Sad 1
Opublikowano

No jeżeli miałeś faktycznie te opiłki i zrobiłeś ten zabieg który zrobiłeś to bez urazy jeszcze nie jedna pompa poleci zanim dojdzie do porządku. Jak u mnie były opiłki to spuściłem olej wlałem stary z poprzedniej wymiany dzień jazdy wymiana oleju pompy i mycie, okazało się że nie do końca fachowo to zrobiłem i po pewnym czasie pompa padła poszedł do mechanika ogarniętego w temacie, wymiana pompy oleju porządne mycie nie cały rok i po pompie znów biorę się za robotę sam i po instrukcjach mechanika powtarzam procedurę pompa +olej i jazda tylko już nie pamiętam czy na tym się skończyło bo później posadziłem chyba z innej przyczyny. Więc po tym co przeczytałem co zrobiłeś wychodzę z założenia że nie zrobiłeś nic poza oszukaniem samego siebie, a tak zapytam to jaka była przyczyna opiłków z czego były? bo tego nie napisałeś

Opublikowano

Nie mam pojęcia skąd opiłki 😜 wszystkie tarcze(oprócz hamulca ręcznego) były sprawdzone i były w normie. A hamulec ręczny jest (nieaktywny) po prostu jest odpięta linka :p. 

Ogólnie gdy moja pompa się zatarła została ona wysłana na gwarancje, ciągnik potrzebny był na już bo chodzi przy wozie paszowym. No więc pożyczyłem pompe od znajomego, bo pompa ta była ogólnie dobra tylko wspomaganie na wolnych obrotach słabo chodziło. No i na mojej starej pompie olej zawsze był czysty filter tak samo zero opiłków, a na pompie od znajomego(ciągnik chodził około tygodnia na tej pompie) spuszczam olej zaglądam w filter i trochę tych opiłków było.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v