Skocz do zawartości
FINN

Claas jaguar

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
FINN    994

Witam

w pracy gdzie pracuje maja sieczkarnie claasa http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?app=gallery&module=images&section=viewimage&img=178667 taki jak w linku. I jest taki problem... silnik się grzeje.. chłodnica musi byc myta co dziennie... otwierane sa wszystkie klapy , ale jak jest ciagły odbiór to i tak sie zagrzeje, ze czujnik zareaguje.. Dodam ze jest to silnik mercedesa V8 nawet teraz miał sprawdzane głowice... była poprawa ale nadal jeszcze sie grzeje.. ma wyjete termoststy... a jak sie wylewa wode to nawet po paru minutach pracy to woda wylatuje brązowa... dodam że woda była zalana jak zaczeły sie problemy z chłodzeniem , a poprzednio płyn był prawie ja woda z błotem?? moze ktos wie co moze jej dolegac?? chłodnica tez była płukana róznymi specyfikami..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

jeśli woda jest brązowa to możliwe że układ chłodzenia zardzewiał i po prostu zaczął się łuszczyć. Jedźcie nim do serwisu Mercedesa niech go pod kompa podepną może coś pokaże. Bo nic innego nie doradzę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Od płynu by nie zardzewiał. Może nie był wymieniany płyn jak od nowości i się taki zrobił. Może pompa wody dostała w kość i słabo teraz pompuje. Ja czytałem że klap się nie otwiera bo wtedy jest gorzej niż z zamkniętymi bo łapie wentylator powietrze te w około a nie świeże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

FINN    994

jak klapy sie otwiera to jest mała poprawa... ale i tak sie grzeje... :)

więc mówicie ze to mogła byc wina płynu?? ale już teraz drugi rok bedzie jeździć na wodzie a woda jak była brazowa taka i jest... a sam byłem swaidkiem jak po zimie wlalismy czysta wode z kranu... odpalilismy i tylko był odczepiony podbierak pokosu, to może chodziła 20 min.. to jak wode spuszczalismy to normalnie był widać drobinki kamienia jak sie wode spuszczało.... ale co do tego podłączenia pod kapa to chyba raczej nie da rady, do to jest sieczkarnia z 96roku i chyba wtedy nie było tak rozpowszechnione podłączanie pod komuter...

a jak pompa to co mogło pasc i jak to sprawdzić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

Pierwsze systemy do diagnostyki silnika były już w latach 80, u nas w meśku było wejście bod diagnostykę, może masz inny silnik nie wiem. W sumie ciekawy przypadek jak dwa lata leje się brązowa woda. Ostatecznie zawsze można czego nie polecam (bo nigdy nie stosowałem a napewno na wszelkie gumy będzie działać to niekorzystnie) to zalać wodę z odkamieniaczem i przepłukać układ, na pewno kamień wypłucze tylko nie wiadomo czy coś nie oberwie. Ja bym pojechał do serwisu MB Trucks i tam sprawdził silnik oni na pewno będę więcej wiedzieć niż my na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    994

moze masz rację z tym serwisem...

a mam jeszcze jedno pytanie, ale nie zwiazane z układem chłodzenia, z walcami podbierajacymi... a konkretnie z owijaniem sie trawy na dolnym walcu... i moje pytanie polega na tym... czy jest tam jakiś przeciw nóż który by blokował owijanie sie zielonki??? bo to nie jest owijanie sie raz czy dwa w ciągu dnia... tylko raz albo dwa na jedna przyczepe zielonki... a wciągu dnia to juz nie musze mówic ile...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    7

Odnośnie przegrzewania:

- sprawdzić temperaturę rzeczywistą - są 2 czujniki od temp.

- chłodnica myta czy czysta? - umycie pozornie czystej chłodnicy zajmuje cały dzień.

- uszkodzona pompa wodna - brak napędu wirnika

- kontrola wtryskiwaczy, kąta wtrysku ew.pompy wtryskowej

Odnośnie dolnego walaca wciągającego:

- odwrócić listwy na wałku lub założyć gładkie - zależnie od wersji

- dopasować prędkość obrotową podbieracza

- uszkodzony napęd walca - brak napędu lub napęd niepełny

- czy zdemontowano wannę pod walcami?

Ale w Twojej firmie mają chyba duże doświadczenie bo widać, że sprzęt jest niekiepski to pewnie próbowali wielu sposobów...

 

Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    994

no sprzęt konkretny...

odnosnie walców, to sa z takimi ząbkami na tych listwach co sie je przykręca.... a zadnej wanienki nie ma pod tym dolnym walcem...

bez umycia chłodnicy z rana co dziennie nie ma szans jechać w pole bo długo nie pochodzi... a gdzie sa te czujniki i jak je sprawdzić czy są dobre??

a z tymi listwami to jak?? sa dwa rodzaje do zielonki i kukurydzy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    994

nie koniec silnika bo wszystkie parametry ma w porzadku, a cylindry sa jak nowe... jeszcze nawet widac te jak była toczona wewnatrz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Chłodnicy się nie myję lecz dmucha.

Czy poziom oleju w silniku się nie zmienia?

Wygląda mi to na walniętą uszczelkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    7

no sprzęt konkretny...

odnosnie walców, to sa z takimi ząbkami na tych listwach co sie je przykręca.... a zadnej wanienki nie ma pod tym dolnym walcem...

bez umycia chłodnicy z rana co dziennie nie ma szans jechać w pole bo długo nie pochodzi... a gdzie sa te czujniki i jak je sprawdzić czy są dobre??

a z tymi listwami to jak?? sa dwa rodzaje do zielonki i kukurydzy??

 

Do trawy /w razie problemów/ powinno się zakładać listwy gładkie lub obracać ząbkowane które po drugiej stronie są gładkie. Co do czujników, to sugeruję pomiar dodatkowym termometrem.

 

Chłodnicy się nie myję lecz dmucha.

Czy poziom oleju w silniku się nie zmienia?

Wygląda mi to na walniętą uszczelkę.

 

Dobrze prawisz Kolego, a gdy dmuchanie nie pomaga to co zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturs860    0

ja kiedys w jaguarach 695 mialem tez podobny problem. problem usunąłem poprzez wyjecie chłodnicy i dokładnie wyczyszczenie otworów w chłodnicy. jak wiekszośc była zatkana to sie silnik grzał i dfziennie trzeba było go czyścić, potem chłodnice czyściło sie raz na tydzien i silnik sie nie grzał. popieram pomysł kolegów co do dodatkowego pomiaru temperatury. Chłodnice według mnie powinno sie dmuchać mycie to już ostateczność która tylko zalepia kanały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Dmuchanie zawsze pomaga jeśli wydatejk i ciśnienie powietrza są wystarczające. Zresztą coraz częściej stosuję powietrze do czyszczenia, kabina , nawet silnik lepiej jest obdmuchać niż umyć,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    994

co do uszczelek i głowic to były robione. ale nadal jest to co było.. myta jest tak jak siedzi w sieczkarni nikt jej nie wyjmował...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

myta z dwóch stron? chodzi o z zewnątrz, ale to raczej pewnie do czystości wyczyściliście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    994

no tak bo przecież sie otwiera.. prawdopodobnie jest jakaś wada fabryczna lub poprostu jest nie dopracowany ten model....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Przecież ten silnik pewnie też jest montowany w ciężarówkach Mercedesa, więc tu wina pewnie samego układu chłodzenia, no albo kwestia jeszcze układu paliwowego tzn spalania w cylindrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek13    1

szkoda że tak pużno trafiłem an ten temat bo miałem takie same problemy w jaguarze 860 i skończyły sie dopiero po wyjęciu chłodnicy i umycie jej pod dużym cisnieniem myjką oczywiście uszkodziłem chłodnice od tego mycia ale mamy w okolicy kolesia który klei takie rzeczy i sprawdza przy okazji wydajność chłodnicy polecam również wyjęcie i umycie chłodnicy inter coolera

 

szkoda że tak pużno trafiłem an ten temat bo miałem takie same problemy w jaguarze 860 i skończyły sie dopiero po wyjęciu chłodnicy i umycie jej pod dużym cisnieniem myjką oczywiście uszkodziłem chłodnice od tego mycia ale mamy w okolicy kolesia który klei takie rzeczy i sprawdza przy okazji wydajność chłodnicy polecam również wyjęcie i umycie chłodnicy inter coolera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam odnośnie tego grzania się tej maszyny proponował bym zmienić paski klinowe, i w szczególności polecam orginalne claasa ponieważ ja miałem ten sam problem i zwykłe wytrzymywały mi najwyżej 2dni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceeenha    1

mialem ten sam problem sie caly czas grzal silnik stare paski byly twarde i sie slizgaly po zimie paski same popekaly i wymienilem kupilem polskie i problem znikl wcale sie nie grzeje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturs860    0

dolaczam sie do kolegow o mycu chłodnicy.mi tez sie ostatnio grzał 860. ja miałem taki specjalny płyn do mycia chłodnic.potem przemyłem to wodą pod cisnieniem z sieci i przestał sie grzać. kiedys jak mia;lem 695 to pamietam że paski też mialy duży wpływ na temp. silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kredens1337
      Witam,
      potrzebuję 4 rzędowej sieczkarni do kukurydzy. Do tej pory kosiliśmy pottingerem gt, ale że ilość kukurydzy do koszenia z roku na rok zbliża się do 20 ha, pora na coś większego. Niestety w promieniu 100 km tylko jedna firma świadczy usługi koszenia, a jako że w mojej okolicy nie ma większych hodowców spodziewać ich mógłbym się co najwyżej w listopadzie, bo w sezonie nikt nie będzie gnał sieczkarni przez 2 powiaty.
      Tak jak pisałem, potrzebuję 4 rzędowej sieczkarni, ponieważ obsiewamy kukurydzę 4 rzędowym siewnikiem. Zależy mi na dobrej jakości sieczce, co najmniej to co wychodziło z pottingera gt. Mile widziany podbierak do trawy no i cena do 40 tys. 

      I teraz tak, są dwie opcje:
      1.mengele sh30,kuhn mc 180 (jeśli ares 826 utarga ją na przednim womie, bo jazda do tyłu przez kiladziesiąt godzin jest dobra chyba tylko dla kaskaderów.) Niestety ciężko o ten model w polsce, nie wiem czy ma cepy, ale za to prosta konstrukcja, przy zakupie nie muszę się martwić o stan silnika, układu jezdnego,  hydrauliki etc...
       2.samojezdna - tu rodzą się obawy, więcej rzeczy może się popsuć, naprawy drogie lub bardzo drogie. 4 rzędowe maszyny są raczej starsze, pewnie ciężko o zakup jakichś pierdółek, bo zakładam że noże i podobne części są. Zależałoby mi na jak najmniejszej maszynie, ekonomicznej, bo i tak nie ma perspektyw na usługi. Na plus, to jeden traktor do transportu więcej, bo zwolniony z ciągania sieczkarni.
      W co celować, doczepiana, a może samojezdna? Jaka marka ma najlepsze zaplecze z częściami, czy mała sieczkarnia samojezdna musi być koniecznie stara, będzie mieć gniotownik? 
      Pozdrawiam!
       
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam.
      Mam taki problem iż zapycha mi się bęben przed gniotownikiem i jak się kosi to sieczka jest tez wyrzucana na heder. Początkiem sezonu kosiło się bajkowo nic się takiego nie działo a ostatnim czasem zapycha się czesto nawet po przejechaniu 20 metrów. Co może być tego przyczyną?
    • Przez Mikuś25
      Witam, 
      Mam problem. Sprzęgiełka przy kemper champion z lewej strony cały czas się zdzierają/zrywają (sieczkarnia class jaguar). Gdy wymienię na nowe, skosze 2 hektary i na nowo zerwane. Z prawej chodzą ok. Jaka może być tego przyczyna?? I co zrobić??
       
      Podrawiam!  
    • Przez mateusz0045
      Czy ktoś posiada taki sprzęt , jesli tak to prosiłbym o podpowiedzenie mi wszystkich informacji które mogły by mi pomóc w użytkowaniu takiej maszyny . Jak z dostępnością części ? Czy mogę kupić gdzieś katalog do sieczkarni SF 6000 . Ewentualnie co się najczęściej psuje .
      Wady zalety itp...
    • Przez peewee1984
      Witam.
      Planuję zakup sieczkarni samojezdnej do koszenia kukurydzy i zbierania lucerny i innych zielonek z pokosu. W związku z tym mam pytanie czy do zbierania zielonki z pokosu potrzebna jest jakas modyfikacja sieczkarni poza wymianą podbieracza?? Jaka sieczkarnia jest najlepiej przystosowana do takiej pracy mieszanej? Budżet jaki chciałbym przeznaczyć to okolo 60.000 pln. Dzieki za informacje
×