Skocz do zawartości

Case 685XL- Ciągnik jedzie po wciśnięciu sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
Witam wszystkich ponownie odświeżam temat mojego case potrzebuje pomocy otóż ciagnik podczas jazdy zatrzymuje się a po wciśnięciu sprzęgła jedzie dalej. Zauważyłem że dzieje się to podczas jazdy na żółwiu co może być przyczyną ?
Opublikowano

Najprawdopodobniej będzie konieczność wymontowania wałka sprzęgłowego ze sprzęgłem półbiegów. Wskazania są na zużyte tarczki lub uszkodzone sprężyny talerzowe . Dziwny jest jednak fakt wpływu naciśnięcia pedału sprzęgła.  Przy źle działającym zającu, kiedy jest nieszczelny układ hydrauliczny , naciśnięcie pedału sprzęgła powoduje przełączenie na żółwia, odcięcie dopływu oleju do kosza półbiegów - wzrost ciśnienia, dlatego po puszczeniu sprzęgła przez chwilę na zającu jedzie normalnie. Jednak takie objawy przy jeździe na żółwiu , jakie przedstawiłeś mogą wskazywać na jeszcze inne usterki prócz tych które wskazałem powyżej. Jest też możliwość taka ,że ślizgające się tarczki półbiegów , nagrzewają się i po zatrzymaniu ciągnika - wciśnięciu pedału sprzęgła, sklejają się ze sobą , przez co  chwilowo daje się jechać. Zaznaczam,że  są tylko moje przypuszczenia, a wiadomo jak nie zobaczysz , nie będziesz wiedział.

 

Opublikowano

ja myślę że problem będzie z elektromagnesem a sprzęgło pierwszego stopnia faktycznie jest suche drugi stopień od wom jest na tarczkach


ciągnik na żółwiu nie dość że się zatrzymuje to jeszcze nie ma możliwości hamowanie biegiem

Opublikowano

W przypadku problemu z elektrozaworem , musiałoby istnieć ciśnienie w układzie półbiegów po przełączeniu na żółwia ( otwór kontrolny w dolnej pokrywie skrzyni , prawidłowo 0 bar ) w przypadku przełączenia na zająca :18-20 bar.Myślę ,że po odkręceniu dolnej pokrywy skrzyni biegów można będzie dojrzeć przednią część kosza półbiegów i ocenić grubość tarczek ( przekładek) żółwia. 

Opublikowano

Zobaczę we wtorek narazie jeżdżę na zającu i jest ok 2.7 h traw rozdrabniaczem skoszone i nic. Gdzieś na tym forum znalazłem podobny temat tylko w case 885 i tam gość pisze że przyczyną była wadliwa pompka sprzęgła

Opublikowano

No i przyszedł wtorek chłopaki są z Hadel szklarskich woj. podkarpackie wymienili olej dokonali pomiarów napięcia elktrycznego i ciśnienia po zatym nic więcej .Zgarnęli z dojazdem prawie 1000 zł i nic. Gorąco nie polecam Ciągnik jak się zatrzymywał tak nic się nie zmieniło tylko właściciel 1500 złotych w plecy rozumiem wszystko można sobie cenić robocizne za naprawę a nie diagnozę proszę wszystkich forumowiczów może miał ktoś taki problem o info

Opublikowano

Nic nawet nie zasugerowali ? Jaka była wartość ciśnienia na zającu ? Ogólna zasada jest taka : wyłączony silnik=(przy uruchomionym) wciśniety pedał sprzęgła=pozycja żółw - brak ciśnienia w koszu półbiegów,napęd przekazywany jest z wałka sprzęgłowego na wałek główny , tarczki ściska sprężyna talerzowa. A co będzie jeżeli sprężyna talerzowa będzie uszkodzona ,zużyte tarczki ? Wariant drugi : pozycja zając- ciśnienie oleju w koszu półbiegów ,ściskane są tarczki ,napęd przekazywany jest z wałka sprzęgłowego na wałek pośredni( dolny) ,a następnie na wałek główny. Jednocześnie w momencie ściskania tarcz zająca ,ściskana jest sprężyna talerzowa ( sprężyny) a tym samym luzowane są tarczki po stronie żółwia. Czy objawy poślizgu powstały nagle , czy poślizg  z biegiem czasu narastał? To jest tylko moja analiza ,taka na odległość.

Opublikowano

Proponuję spróbować podejrzeć kosz półbiegów, Oczywiście wypuścić olej, odkręcić dolną,przednią pokrywę skrzyni biegów ( uwaga na przewód elektrozaworu). W dobie techniki , kamer itp, myślę ,że można sprawdzić grubość tarczek. Za kołem WOM w skrzyni powinna być widoczna przednia część kosza ( od żółwia) - konkretnie wypustki przekładek, Jeżeli odległość pomiędzy przekładkami wynosi 1 mm to oznacza ,że z tarczek zostały same blachy. Nowa tarczka z okładziną ma około 3mm grubości( dokładnie nie pamiętam) ,poniżej 2mm kwalifikują się do wymiany. Często ulegają zerwaniu śruby-cięgna łączące tłok zająca z pokrywą ściskającą sprężyny żółwia ,skutkiem tego jest bardzo szybkie zużywanie się tarczek ,gdyż po przełączeniu na zająca ,nie są zupełnie zluzowane tarczki od żółwia.

Opublikowano

Ciśnienie na zającu 20 bar na żółwiu 0 .Napięcie jest na zającu 13,26 na żółwiu 0 .Widziałem kosz ale nie przyszło mi do głowy by ocenić grubość tarczek. Podejrzewam że śruby o których piszesz mogły się popuścić a nie zerwać, gdyż ani w oleju ani na korku spustowym nie było nic metalowego.Jedynie drobne złote opiłki pewnie z jakiegoś synchronizatora .Ciekawe jet to że na zimnym oleju rozłącza się bardzo często natomiast na rozgrzanym nic się nie dzieje dopiero jak gdzieś na dołku dobrze trzepnie i to nie zawsze.

Opublikowano

Jak wynika z Twojego opisu , to usterka ta nie ma charakteru ciągłego, a występuje czasowo. W takim razie to musi być coś innego niż zużyte tarcze. Śruby o których pisałem są wewnątrz kosza i nie wypadną, ich uszkodzenie może powodować przyspieszenie zużycia elementów, ale bezpośrednio nie wpływają na pracę podzespołu. Jak coś wymyślę odpiszę.

Opublikowano

Żółw jest nie tylko na tarczach, tam jest jeszcze sprzęgło jednokierunkowe, wygląda na to że masz wyjarane tarcze albo sprężynę pękniętą a sprzęgło jednokierunkowe ciągnie,ale ciągnie w jedną stronę dlatego nie hamuje biegami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v