Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus C-328
Opublikowano
Sprawa polega na tym ze zmieniłem końcówki drążków i trzeba ustawić teraz zbieżność da sie to ustawić domowym sposobem coś słyszałem że na listewke... moze mi ktoś dokladnie to wytłumaczyć jak ustawić koła przed ustawieniem zbieżności i jak to wymierzyć?
Opublikowano

Mierzysz odległość do krańców felgi z przodu na wysokości piast, a później z tyłu na tej samej wysokości i z przodu powinna być trochę mniejsza odległość niż z tyłu. Nie wiem ile dokładnie ale poszukaj jeszcze na forum bo widziałem, że jest parę tematów o zbieżności.

Opublikowano (edytowane)

Jest do tego specjalny przyrząd nawet ale i zwykła miarą to zrobisz. Robisz 2 kreski po przeciwnej stronie na środku  krańcu felgi   najpierw dokładnie obejrzyj czy nie zagięta aby przypadkiem.Drugie koło to samo. Potem mierzysz odległość jaka jest od koła prawego do lewego na 1 kresce oraz to samo na 2 kresce. Jaki wynik ci wyjdzie tak musisz skorygować długość końcówek drążków. Aby wyeliminować krzywizne felgi po wstępnym prawidłowym ustawieniu zbieżności robisz obrót o 180stopni na każdym kole i mierzysz. Oczywiście kreski na feldze robisz na środku z przedniej strony oraz tylnej. Mam nadzieję że coś rozjasnilem 

Edytowane przez rolkam72
Opublikowano
Rafi1010 napisał:

Mierzysz odległość do krańców felgi z przodu na wysokości piast, a później z tyłu na tej samej wysokości i z przodu powinna być trochę mniejsza odległość niż z tyłu. Nie wiem ile dokładnie ale poszukaj jeszcze na forum bo widziałem, że jest parę tematów o zbieżności.

A czemu z przodu mniejsza? Czysto teoretycznie się pytam

Opublikowano
6 godzin temu, Maju3060 napisał:

A czemu z przodu mniejsza? Czysto teoretycznie się pytam

A temu bo koła mają być zbieżne jak podaje literatura od 3 -11mm. Jak by z przodu było więcej były by rozbieżne

Opublikowano (edytowane)

Bo koła bierne podczas jazdy będą się rozchodzić, na napędowych ustawia się rozbieżenosć bo one jak ciągną to się schodzą.

Edytowane przez Rafi1010

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Celownik07
      Panowie szybkie pytanie bo czeka mnie wymiana łożysk w piastach i zamiast tego standardowego filcowego uszczelnienia chciałem dobrać simmering. Jeszcze nie rozbierałem wiec nie wiem jaki tam by pasował - ktoś podpowie? gdzieś czytałem ze 50x82x12 ale łożysko 30307 ma wymiar 35x80. z tym ze tam jest lekkie przetoczenie na czopie.czop pod koło 16".  foto miejsca.


    • Przez DWD96
      Witam
      Tak jak w temacie, chciałbym założyć szerokie opony tj. 10,0/75-15,3 ale mam miękki przód i nie wiem czy felga z opona sie zmieszczą. 
      W "sztywnym" przodzie z tego co wiem trzeba lekko przycinać zwrotnice a jak to jest na miękkim? Jeśli ktoś ma u Siebie to prosił bym o zdjęcia.
      Tutaj założona felga 18 z opona 6,00 "szczelina" nie jest za specjalnie szeroka.
       
       

    • Przez rafal2132
      Witam , mam pytanie ,czy ktoś przerabiał w swoim ursusie c360 3p albo c 360 sztywną przednią płaskią oś na resorowaną?
      Czy pasuje od jakiegoś np Zetora miękki przód?
      Chciałbym przerobić swoją sztywną oś na miękką bo i tak przód ma już luzy. A i lepszy komfort jazdy by był.
       
    • Przez Victor193
      Witam mam problem z przednim mostem. 
      Gdy ciągnik zaczyna ryc kołami w miejscu to przdnie prawe koło czasami przestaje ciągnąć i ogólnie przy pracy praktycznie non stop „jęczy i wyje” a jak po betonie na pierwszym biegu z włączonym napędem delikatnie szarpie traktorem i jakby przednie koła wolniej się kręciły ( szybciej na włączonym napędzie po twardej nawierzchni nie jeździłem) prosiłbym o odpowiedź i z góry dzięki.
    • Przez xKonrad
      Witam, kupię obciążniki osi przedniej do ursusa c360-3p nowego typu 6 szt.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v