Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam małe zapytanie czy masseyem 3080 można jezdzic po asfalcie z włączonym napedem   pytam bo wiadomo ze naped 4x4 lepsza przyczepność i hamowanie na 4 koła  jesli bd jeździl po asfalcie nic się nie stanie z nim?

Opublikowano
1 godzinę temu, MfKrystian napisał:

Witam mam małe zapytanie czy masseyem 3080 można jezdzic po asfalcie z włączonym napedem   pytam bo wiadomo ze naped 4x4 lepsza przyczepność i hamowanie na 4 koła  jesli bd jeździl po asfalcie nic się nie stanie z nim?

Moim skromnym zdaniem to nie ma takiej potrzeby. W końcu jest to bardziej terenowa opcja, a jak wiadomo wszystko się zużywa przy załączonym napędzie bardziej(tarczki itd.). Jak dla mnie średni pomysł 

Opublikowano

włączacie napęd podczas jazdy czy na postoju ? wlaczanie napędu podczas jazdy wpływa negatywnie na ten podzespół ?

Opublikowano

jezdzić można tylko na pewno szybsze zużcie opon w najlepszym przypadku , a w gorszym przypadku remont spszegła od napedu przodka lub nieco droższe awarie układu napędu przedniej ośi .

Opublikowano
1 godzinę temu, Niewielkilecznieduzy napisał:

włączacie napęd podczas jazdy czy na postoju ? wlaczanie napędu podczas jazdy wpływa negatywnie na ten podzespół ?

Ja włączam na postoju  podczas jazdy szarpie jak się włącza

Opublikowano

Ale z was geniusze, nie zauważyliście że ten napęd się rozłącza przy pewnej prędkości chyba właśnie po to żeby mniej się wszystko zużywało i raczej nie ma potrzeby tego używać skoro tak został zrobiony sterownik. Szarpie podczas włączania i wyłączania normalne ale nie znaczy że ma być załączany na postoju choćby z tego względu że jak włączysz na postoju i podczas jazdy go rozłączy (15km/h)  i z powrotem prędkość spadnie to go załączy więc nie ma sensu załączania jedynie na postoju jak by miał być załączany na postoju to zapewne by trzeba było użyć przy okazji sprzęgła. Lepsze hamowanie jest na cztery koła mimo wyłączonego napędu więc twoja teoria trochę nie do końca słuszna

  • Like 1
Opublikowano
1 minutę temu, sznajdik napisał:

Ale z was geniusze, nie zauważyliście że ten napęd się rozłącza przy pewnej prędkości chyba właśnie po to żeby mniej się wszystko zużywało i raczej nie ma potrzeby tego używać skoro tak został zrobiony sterownik. Szarpie podczas włączania i wyłączania normalne ale nie znaczy że ma być załączany na postoju choćby z tego względu że jak włączysz na postoju i podczas jazdy go rozłączy (15km/h)  i z powrotem prędkość spadnie to go załączy więc nie ma sensu załączania jedynie na postoju jak by miał być załączany na postoju to zapewne by trzeba było użyć przy okazji sprzęgła. Lepsze hamowanie jest na cztery koła mimo wyłączonego napędu więc twoja teoria trochę nie do końca słuszna

Geniuszu nie we wszystkich modelach tak jest że rozłacza powyżej 14km/h więc Twoja teoria upadła...

Opublikowano
1 minutę temu, sznajdik napisał:

Ale z was geniusze, nie zauważyliście że ten napęd się rozłącza przy pewnej prędkości chyba właśnie po to żeby mniej się wszystko zużywało i raczej nie ma potrzeby tego używać skoro tak został zrobiony sterownik. Szarpie podczas włączania i wyłączania normalne ale nie znaczy że ma być załączany na postoju choćby z tego względu że jak włączysz na postoju i podczas jazdy go rozłączy (15km/h)  i z powrotem prędkość spadnie to go załączy więc nie ma sensu załączania jedynie na postoju jak by miał być załączany na postoju to zapewne by trzeba było użyć przy okazji sprzęgła. Lepsze hamowanie jest na cztery koła mimo wyłączonego napędu więc twoja teoria trochę nie do końca słuszna

Mi tylko na 2 tylne hamuje jak bez napędu

Opublikowano
1 minutę temu, sznajdik napisał:

A napęd w ogóle działa? W jakich modelach tak nie ma?

Napęd działa bo podczas talerzowania sprawdziłem  i przy wiekszym obciażeniu przemieli ziemię a bez napędu mi tylko hamują tylne a jak włącza to 4 koła hamują  ja mam masseya 3080 datatronic

Opublikowano
18 minut temu, sznajdik napisał:

A napęd w ogóle działa? W jakich modelach tak nie ma?

W moim 6190 nie rozlacza.  

 

Mechanik mi powiedział że w tym modelu tego nie ma(w moim konkretnym, może to zależy od wersji). Był ba autotronik2 i nie rozłaczal, teraz jest kit założony i też nie rozlacza 

Opublikowano

U mnie standardowo po przekroczeniu danej prędkości przy włączonym napędzie tj. 15 km/h automatycznie rozłącza a poniżej tej prędkości włącza go ponownie, a przy hamowaniu jeśli działają wam sterowniki powinien załączyć się przodek i i powinno być słychać lekkie wycie od tylnej strony ciągnika

Opublikowano
26 minut temu, dereniek napisał:

U mnie standardowo po przekroczeniu danej prędkości przy włączonym napędzie tj. 15 km/h automatycznie rozłącza a poniżej tej prędkości włącza go ponownie, a przy hamowaniu jeśli działają wam sterowniki powinien załączyć się przodek i i powinno być słychać lekkie wycie od tylnej strony ciągnika

U mnie się chyba nie załącza bo kontrolka sie nie zapala jak hamuje

 

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, dereniek napisał:

U mnie standardowo po przekroczeniu danej prędkości przy włączonym napędzie tj. 15 km/h automatycznie rozłącza a poniżej tej prędkości włącza go ponownie, a przy hamowaniu jeśli działają wam sterowniki powinien załączyć się przodek i i powinno być słychać lekkie wycie od tylnej strony ciągnika

Przy hamowaniu działa, ale przy pełnej prędkości słychać napęd

Edytowane przez plati
Opublikowano

U mnie w 3080 przy 15 km/h rozłącza, jeśli zwolnisz spowrotem jest włączany, skrzynia autotronic jeśli napęd jest wyłączony to hamuje tylko tył, bo tylko z tylu ma hamulce, przód hamuje napędem. Jeżdżąc na włączonym napędzie non stop, pomijając zużycie opon i może też paliwa obrywa też wałek atakujący i koło talerzowe A co do tych części warto sprawdzić luz na przednim wsporniku osi bo jak tam dostanie luzu na dłuższy czas to i napęd będzie do roboty, wiem bo u nas to robiliśmy.

Opublikowano
Dnia 16.08.2019 o 14:41, plati napisał:

W moim 6190 nie rozlacza.  

 

Mechanik mi powiedział że w tym modelu tego nie ma(w moim konkretnym, może to zależy od wersji). Był ba autotronik2 i nie rozłaczal, teraz jest kit założony i też nie rozlacza 

Przyznaję się że gadałem głupoty. Nie rozlaczalo u mnie napędu przez awarie, po usunięciu awarii powyżej 13km kontrolka gaśnie. 

Po za tym nabyłem dziś instrukcję obsługi jest opisane jak przy danym załączeniu napęd się zachowuje 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez KamilMF
      Kupował ktoś z użytkowników forum dokumentację od tego sprzedającego ? Chciałbym wiedzieć czy te tłumaczenia są dobre. https://www.olx.pl/d/oferta/massey-ferguson-serii-5400-serwisowa-instrukcja-napraw-j-pol-CID751-IDJOmxl.html
    • Przez Danioboss
      Cześć. Mam problem z Fergusonem 3610. Podczas przełączania na zająca czuć jakby bieg był załączony ale nie jedzie na żółwiu jedzie prawidłowo czasami nie chce ruszyć na 1 biegu. Elektrozawór sprawny. Wymieniony czujnik żółw zajac. Kontrolki świeca się prawidłowo. Cisnienie na gniazdach diagnostycznych w normie. Rok temu zalany nowy olej wraz z filtrem. Wszystko w miarę chodziło.
    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v