Skocz do zawartości

Ustawienie początku kąta wtrysku ursus c-385 silnik z8401-1


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam Drodzy forumowicze mam problem ze swoją 80tka silnik(ZTS matrin z8401, 1), otóż nie mogę ustawić poprawnego kąta wtrysku w tym silniku pompa była regenerowana wtryski tez,początek wtrysku on mi wypada na drugim otworze w kole zamachowym a pompa na Maxa przyspieszona, silnik pracuje kulawo nie ma wogule kultury pracy, dużo pali w orce głębokiej na godzinę 25 litrów, z mocą to jest tak że 3.5 tony rozrzutnik że zbożem pod górę czuć że go trzyma, co to moze być bo już mi brakuje pomysłów a dodam że ten ciągnik kupiłem do remontu a został cały zrobiony.... 

 

Opublikowano

Może masz coś przestawione na rozrządzie.Pompa ma swoje miejsce bo jest zgubiony ząb na sprzęgiełku, i te otwory fasolkowe są na tyle duże, że musi się kąt ustawić. Ustaw 1-szy cylinder w górnym położeniu (między sprężaniem a pracą) i zobacz czy na 4-tym jest tzw płukanie cylindra (oba zawory lekko otwarte), to wstępnie będziesz wiedział czy rozrząd jest ok. Ja początek wtrysku ustawiam łopatologicznie, bo znaki w starym ciągniku mogą znaczyć nie wiadomo co.

Opublikowano

Zawory jak ustawiłem to na 4 cyl, występowały zawory lekko otwarte więc jak kolega wyżej pisze rozrząd będzie ok, a co do pompy to pompa była u 2 pompiarzy i dopiero ostatni ja dobrze zrobił i właśnie któryś z tych pompiarzy mi musiał zamienić sprzegielko bo jak odbierałem pompe to była bez sprzegielka i zwróciłem mu uwagę i dał pierwsze lepsze z brzegu, a ktoś wie jakie powinno być ono w tym silniku ile musi mez zębów od szerokiego wycięcia do klina? 

Właśnie według tego ustawienia ciągnik chodzi jakbyś pukal w niego młotkiem... Twardo i kopci na biało 

Opublikowano (edytowane)

Ma opozniony zapłon.. Trzeba przeciąć podwójny frez i przyspieszyć o jeden ząbek i będzie chodził albo założyć oryginalne sprzegielko bo ewidentnie jest zamienione... 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Żeby ustawić  dobrze kąt wtrysku to trzeba ustawić pompę tak by listwa sterująca sekcjami była na równi z korpusem pompy.Z przodu  frontu jest zaślepka listwy na klucz chyba 19.Odkręć ją i zobacz jak ta listwa się porusza ,czy się nie zacina i czy wychodzi 0.5cm bo może ci żle włożył sekcje no ale skoro to fachowiec robił to powinno być dobrze.I teraz jak ustawisz listwę na równi z pompą to pierwszy przewód odkręcasz od wtrysku wyginasz do góry i kręcisz wałem srubokrętem przez okienko a w otwór po wtryskiwaczu kładziesz drut i patrzysz na rurkę kiedy poruszy się paliwo i drutem mierzysz ile mm jest przed gmp.Dlaczego tak bo na max gazie wtrysk jest opóżniony bo tak są zbudowane sekcje no chyba że są regenerowane to kąt może być taki sam.

Opublikowano

o ile się nie mylę początek wtrysku powinien być 24* przed GMP , można to sprawdzić np, suwmiarką wkładając ją w pierwszy wtrysk. Początek wtrysku powinien nastąpić jakieś 8mm  przed GMP I POWINNO GRAĆ , 

Opublikowano

Panowie sprawa wygląda tak, założyłem sprzegielko na pompe od 360 bo tylko takie dostałem na miejscu u siebie i zeszlifowalem jeden zabek od szerokiego wypustu, założyłem odpowietrzylem i początek wtrysku wypada teraz minimalnie parę stopni na kole zamachowym przed pierwszym otworem i ciągnik zapala chodzi lepiej, pompa wreszcie ma jakąś regulacje, zobaczymy dziś w polu jak będzie szło jak będzie zmiana na gorsze to kupię ori sprzegielko i wtedy będziemy kombinować, a jeśli to nie Pomorze to w zimę do rozrządu będę się odbierał :)

Opublikowano
Dnia 15.08.2019 o 10:54, ogarek napisał:

Ma opozniony zapłon.. Trzeba przeciąć podwójny frez i przyspieszyć o jeden ząbek i będzie chodził albo założyć oryginalne sprzegielko bo ewidentnie jest zamienione... 

A u ciebie co trzeba z zapłonem błaźnie zrobić? Bo jesteś strasznie mułowaty 😂

Opublikowano

problem jest taki że są dwa typy wieloklinow na pompie i każde z nich ma wycięty klin w innym miejscu tj różnica ok 1 ząbek c385 i 90x maja normalnie a 91x (mlodsze) mają właśnie ten drugi typ, kiedyś nabyłem pompę wlasnie z tym innym wieloklinem i kręcąc jedna i druga do wyczuwalnego opory różnica była właśnie ok 1 zęba, najłatwiej wyciąć ten szeroki ząb na sprzęgielku i założyć inaczej 😉

Opublikowano

Aha czyli jeśli mam 385 z silnikiem z8401-1 inaczej silnik nowego typu taki jak 912 bo nawet tłoki są na 3 pierścienie, a teraz założone mam sprzegielko od 385 i slink całkiem dobrze pracuje i... Jest dynamiczny i mało pali ładnie pracuje ale skoro te silniki miały inne sprzegielka na pompie to warto chyba założyć ori takie jak być powinno, teraz okres zimy więc jeszcze się pobawię :) :)

Opublikowano

cember16 napisał: Aha czyli jeśli mam 385 z silnikiem z8401-1 inaczej silnik nowego typu taki jak 912 bo nawet tłoki są na 3 pierścienie, a teraz założone mam sprzegielko od 385 i slink całkiem dobrze pracuje i... Jest dynamiczny i mało pali ładnie pracuje ale skoro te silniki miały inne sprzegielka na pompie to warto chyba założyć ori takie jak być powinno, teraz okres zimy więc jeszcze się pobawię :) :) jeśli Ci ładnie pracuje to może nie kombinuj, czasem bywa tak że ludzie nie wiedzą o tych sprzegielkach i przedstawiają na rozrzadzie o jeden ząbek,więc jak założysz teraz może oryginał żeby nie było problemu 😉 to nic tylko trzeba to uturbic 😉

Opublikowano
GOLAS171 napisał:

cember16 napisał: Aha czyli jeśli mam 385 z silnikiem z8401-1 inaczej silnik nowego typu taki jak 912 bo nawet tłoki są na 3 pierścienie, a teraz założone mam sprzegielko od 385 i slink całkiem dobrze pracuje i... Jest dynamiczny i mało pali ładnie pracuje ale skoro te silniki miały inne sprzegielka na pompie to warto chyba założyć ori takie jak być powinno, teraz okres zimy więc jeszcze się pobawię :) :) jeśli Ci ładnie pracuje to może nie kombinuj, czasem bywa tak że ludzie nie wiedzą o tych sprzegielkach i przedstawiają na rozrzadzie o jeden ząbek,więc jak założysz teraz może oryginał żeby nie było problemu 😉 to nic tylko trzeba to uturbic 😉

Miałem taki problem z pompa w tym ciągniku taki ze ile gości robiło ta pompe to nikt nie powiedział że jest zle sprzęgło na pompie a było takie jak w 60 i ciągnik cały czas miał za wczesny wtrysk chodził twardo i metaliczne, i na hetakr palił 20 litrów.... Teraz na godzinę orki jakieś 12 litrów po zmianie sprzęgła na takie jak w C385 ale cały czas pompa jest na max odchylona od silnika ale inna praca jest silnika i inna dynamika... I zero dymu:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszmab
      Witam wszystkich, kupiłem ciągnik rok temu . Poprzedni właściciel oszukał mnie i nie powiedział że ciągnik ma pęknięty tylny most przy okienku na napęd . Pęknięcie na dole , most pospawany , zaszpachlowany , sączy się olej bardzo powoli. Zbiłem szpachle jak szukałem wycieku to trafiłem na to. Wcześniej myślałem że to na łączeniu między skrzynia a mostem że  gdzieś uszczelka się podwinęła przy zakładaniu itp. A tu takie kwiatki wyszły . Ciągnik z turem. Tak ukrył wadę że wogle tego nie było widać , zaszpachlowane luks . W chłodne dni jak teraz to praktycznie nic nie leci . Co można z tym zrobić ? Wymianiac most ? Czy zakleić , zasmarować dwuskładnikiem i liczyć że nie będzie pękało dalej? Pęknięcie na 15 cm .. 





    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam stara deskę rozdzielcza i chcę założyć gnizdo zapalniczki w jakim miejscu usytuować żeby nie zawadzała?
    • Przez Adam20000
      Dzień dobry 
      Planuję pomalować swojego ursusa 1201.Jaką polecacie farbę na blachy kolor żółty. Chciałbym aby malowanie pasowało jak najbardziej do oryginału. Ursus  jest z roku 1981.
    • Przez derxyyy
      1.Dzień dorby mam pytanie zna ktoś na internecie lub wie jakie siedzenie polecić do 1000zł do ursusa 914 mogą być linki? 2. Oraz mam pytanie podesłał by ktoś na je zamocować jak zrobić całe mocowanie lub gdzie można także kupić z góry za odpowiedzi będę wdzięczny. 3. Wie ktoś gdzie można kupić Płyte/Podstawę siedzenia do ursusa 914 z pasującym siedzeniem ?
    • Przez Godzio
      Witam mam Jechałem sobie na pole i wracając zaczął slizgac mi na żółwiu przy startowaniu więc podciaglem tasme i tak robiłem aż skończyła mi sie tasma bo akurat były żniwa i po żniwach zmieniłem mikropompke i tasme nowa i znów ten sam problem tylko dzis zauważyłem że dodatkowo przy żółwiu nie chodzi mi przedni napęd za zajacu zalacz mi przedni napęd i nie slizga sie zajac Wiem przeważnie jest na odwrót że slizga na zajacu i nie pracuje przedni napęd a tu jest na odwrót na żółwiu slizga i przedni naped nie chodzi co może byc nie tak?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v