Polecane posty

pudło    54

Witam , mam problemik z cieknącym olejem hydrauliczno-przekładniowym , a mianowicie po wymianie pompy olejowej , filtrów i oleju dosyć mocno "poci się " z pod dekli (pokrywek} filtrów . Podczas wymiany filtrów założyłem nowe oringi na te dekle , ale nie trzymają . Macie jakiś pomysł jak to uszczelnić , skoro oringi nowe a nie uszczelniają?

Dodam jeszcze że zalałem bardziej rzadkim olejem  niż dotychczas był .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

jaki olej był i co wlałeś?
I dlaczego tak zrobiłeś?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pudło    54

Wymiana oleju była przy okazji wymiany pompy i filtrów , nie wiem jaki był olej wcześniej (ciągnik przyjechał z Irlandii) a Koleś który go sprowadził dolewał do tego "Irlandzkiego" Hipol 80w90 . Po wykręceniu pompy i filtrów to co było w skrzyni nie bardzo przypominało olej .

Ja natomiast zalałem Hipol-6 80w , sugerowałem się opiniami i opisami z forum , zadałem nawet pytanie na forum , ale nie za bardzo dostałem odpowiedzi

Ogólnie wszystko ładnie chodzi (tur z czubatą łychą ziemi na wolnych obrotach bez problemu idzie w górę}, tylko ten wyciek ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

źle dobrałeś oringi skoro z dwóch dekli cieknie .

Ja skrzynię zalałem STOU 10w40   i też dobrze chodzi


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pudło    54
6 godzin temu, DarekD napisał:

źle dobrałeś oringi skoro z dwóch dekli cieknie .

Oringi przyszły z pompą i filtrami (cały zestaw) , ja nic nie dobierałem sam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    7

Zły olej, za wysoka lepkość. 80w90 to w większości przypadków olej przekładniowy kiedy Ty potrzebujesz hydrauliczno-przekładniowy / utto / stou o lepkości zazwyczaj 10w30. Z produktów Orlenowskich może to być Orlen oil agro utto 10w30 czy platinum agro utto 10w30 albo platnium multi utto 10w30.


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 
Śląsk, 510 388 391, Warsztat Lazar na fb --> https://www.facebook.com/warsztatlazar

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pudło    54
22 minuty temu, szymonl napisał:

Zły olej, za wysoka lepkość. 80w90 to w większości przypadków olej przekładniowy kiedy Ty potrzebujesz hydrauliczno-przekładniowy / utto / stou o lepkości zazwyczaj 10w30. Z produktów Orlenowskich może to być Orlen oil agro utto 10w30 czy platinum agro utto 10w30 albo platnium multi utto 10w30.

Pisałem wyżej że zalałem olej Hipol-6  80w hydrauliczno-przekładniowy , a nie 80w90 przekładniowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471

ja w 10540 tez juz kilka tych oringow dobieralem i sie ciagle poci przy tym filtrze


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

pod dekielkiem filtra ssącego ma być 110x100  ,a w papierowym 100x3 .Smarowaliście oringi przed montażem ? U mnie suchutko  pomimo ,że już parę razy rozbierane ,a oringi za każdym razem nowe


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pudło    54
6 godzin temu, DarekD napisał:

pod dekielkiem filtra ssącego ma być 110x100  ,a w papierowym 100x3 .Smarowaliście oringi przed montażem ? U mnie suchutko  pomimo ,że już parę razy rozbierane ,a oringi za każdym razem nowe

Dzięki za wymiary {nie mogłem nigdzie znaleźć) , oczywiście wszystko składałem przesmarowane olejem . Wkurza mnie już ten przeciek , kapie na wał przedniego napędu i "pięknie" w czasie jazdy smaruje siłą odśrodkową wszystko na około ( cieknie tylko pod ciśnieniem , w czasie pracy). Już mnie korci aby to dodatkowo na silikon poskładać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ibrahim    3
Dnia 25.06.2019 o 18:37, szymonl napisał:

Zły olej, za wysoka lepkość. 80w90 to w większości przypadków olej przekładniowy kiedy Ty potrzebujesz hydrauliczno-przekładniowy / utto / stou o lepkości zazwyczaj 10w30. Z produktów Orlenowskich może to być Orlen oil agro utto 10w30 czy platinum agro utto 10w30 albo platnium multi utto 10w30.

Nie zgadzam się. Instrukcja mówi wyraźnie o oleju 80W. Mojego 10540-ści mam zalanego orlenowskim Hipolem 6 80W i jest tak jak trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj