Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam mógł by mi ktos zwymiarowac dźwignię zwrotnicy od śrub do oczka tak jak zaznaczone jest to na zdjęciu? Bo zrobiłem wspomaganie łącznie ze wspornikami tylko ma coś zbyt mały skręt. Możliwe że jest jest a długi uchwyt, za dużo wystaje względem zwrotnicy i jest zbyt duże przełożenie. Silownik mam od c385 o skoku 20 cm (450-650).  Nie chciał bym też kupować tego wspornika tylko delikatnie przerobic instniejacy

IMG_20190329_145104.jpg

Opublikowano (edytowane)
Dnia 29.03.2019 o 14:52, eeliasz14 napisał:

zrobiłem wspomaganie łącznie ze wspornikami

daj zdjęcie co i jak je zrobiłeś ..

 

mały skręt bo za długi

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Wspornik który jest przykrecony na moscie jest taki sam jak oryginal więc myślę że on nie jest odpowiedzialny na mniejszy skręt, na zdjęciu widać uchwyt na zwrotnicy mam wrażenie że jest trochę za długi dlatego prosiłem o wymiary oryginału. Poniżej zdjęcia

IMG_20190331_154057.jpg

IMG_20190331_154050.jpg

IMG_20190331_153922.jpg

IMG_20190331_154019.jpg

Opublikowano
Dnia 31.03.2019 o 21:37, eeliasz14 napisał:

mam wrażenie że jest trochę za długi dlatego prosiłem o wymiary oryginału

domyśliłem się że o ten chodzi i dlatego napisałem że za długi, siłownik traci swoją skuteczność w długości wąsa na zwrotnicy, skróć o 3 centy do osi zwrotnicy ..

.. wymiaru Ci nie podam bo nie mam już żadnego z tej klasy

 

tak samo na logikę w układzie kierowniczym bez wspomagania, wąs przy kolumnie krótki to skręt mizerny i wąs na zwrotnicy za długi to ta sama historia ;)

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, sumek666 napisał:

A drugie koło jak?

drążek z przodu

 

 

na czerwono tnij i spawaj, na niebiesko za duża odległość. Skróć tak, by zostało na obrót, albo go zegnij żeby skrócić tą odległość

 

IMG_20190331_154057.thumb.jpg.64fe1a61f1cb1d67fe605e20b1201e6e.jpg

 

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

jak skrecasz to popatrz czy kola dochodza do ogranicznikow- jesli tak , to utnij kilka centymetrow- nie pojde teraz zmierzyc ale u mnie jest spilowane ze 2 cm i skret -jak na zetora jest w miare.

Opublikowano

no i co tam ??

za ten czas toś powinien pospawać i już być po testach ze sprawozdaniem ..

Opublikowano

Musicie jeszcze chwilę zaczekać bo nic narazie nie ruszalem. Biegi mi zblokowaly na 5 biegu i musiałem dekiel ściągać. Muszę coś z tym pomyśleć żeby nie blokowaly bo coraz gorzej. A co do orbitolu to przerobię i dam wam znać 

Opublikowano
4 minuty temu, eeliasz14 napisał:

Biegi mi zblokowaly na 5 biegu i musiałem dekiel ściągać.

wybierak, widełki, synchronizatory, szykuje się remont, a jak non stop na 5 to koło może być wyszczerbione ;)

Opublikowano

za flaszke zdradze sekret jak temu zapobiec😛,   no dobra-za darmo, juz kilka razy o tym pisalem, wystarczy nadspawac  kawalki plaskownika nad otworami po ktorych chodzi wybierak- jak masz rozebrany dekiel to wyjmij wodziki ,spawarka  kawalek plaskownik-najlepiej starego ze zlomu,zeby dluzej wytrzymal, ucinasz na odpowiednia dlugosc, grubosc ze 2 mm, wysokosc ze 4-5 [najwyzej zeszlifujesz] i po problemie.

sam tego nie wymyslilem- zawsze mnie dziwilo czemu mi skrzynia biegow sie nie kleszczy i raz przy okazji wymiany wajchy od wom-u to odkrylem, teraz mam to w innych ciagnikach.

Opublikowano (edytowane)

Witam, opiszę co i jak bo niektórzy szukają informacji a ten post może im coś pomoże. Wspomaganie robiłem sam w sensie nie kupowałem zestawu tylko oddzielnie elementy dobieralem. Na początku miałem problem ze słabym promieniem skrętu bo dźwignię na zwrotnicy zrobiłem sam która nie do końca była udana. Natomiast wspornik przykrecony do mostu tez jest samorobką zrobiona z blachy 15mm ale to akurat jest łatwo zrobić(gotowy do kupienia za 250). Pozostałe elementy to zbieranina, silownik od MTZ o skoku 20cm i wymiarach 415-615 tłoczysko 25mm kosztował 130zl (oryginał zetora kosztuje 350 tylko skok 5mm dłuższy). Uchwyt zwrotnicy jest z ursusa i tutaj uwaga są 2 rodzaje tych uchwytów jeden jest trochę dłuższy to ten dolny wąs co łączy się z rura przegubem i drugim kołem. Ten który was interesuje ma numer katalogowy 64014389 (sworzen do tego uchwytu ma numer 88578012 lub 84276005) orbitol mam 125cm3 i jest 1 obrót kierownica od jazdy na wprost do max lewo czy prawo. Jeśli założysz orbitol100 będzie około 1.5 obrotu w jedną i drugą stronę. No i wiadomo przewody, nyple, sworznie, do tego trzeba przerobic  kolumne kierownicza żeby przykrecic kierownice do orbitola. Więc sumujac po najtanszych kosztach orbitol 300, silownik 130, dzwignia zwrotnicy 230, węże 100 nyple 50, stal na uchwyt 80, elektorody tarcze 60 czyli plus minus 1000zl. Gotowy zestaw z silownikiem przykrecanym do mostu kosztuje ponad 2 tys.

Edytowane przez eeliasz14

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v