Skocz do zawartości
yacenty

John Deere 6810 PowerQuad problem z biegiem postojowym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john
yacenty    570

Hej,

dzis ojciec pojechał ratować tira i niestety zaparkował ciągnik na polu i później za chiny ludowe nie mógł przejść na luz aby wbić jakikolwiek bieg.

Lewarka nie dało się przesunąć w lewo ani w prawo, tak aby go zwolnić.

Dopiero powoli jakoś śrubokrętem odsunął lewarek.

Biegi później chodziły normalnie.

Nie próbowaliśmy później wbijać biegu P.

Macie jakiś pomysł co może być tego przyczyną i gdzie szukać rozwiązania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Gdybyś jeszcze napisał jaka to dokładnie skrzynia to może bym Ci odpowiedział. Najlepiej wklej zdjącie pulpitu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Prawdopodobnie linka gdzies blokuje. Dzwon do serwisu JD i Ci zrobią nie dużym kosztem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    570

napisane jak wół w temacie ze skrzynia jest PowerQuad - co tu jeszcze można dopisywac?

kto się tylko troszkę zna na JD to wie co to za skrzynia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Ja nie miałem styczności z taką skrzynią ale wydaje mi się że nie jest to wina linki tylko raczej wyrobionego elemntu od (nie wiem jak to nazwać )wybierania* linki od strony drążka zmiany biegów lub od strony skrzyni. prawdopodobnie zbyt gwałtownie został wbity postój (Parking to sie chyba nazywa nie??)i coś przeskoczyło . Najlepiej będzie jak byś się dostał do tych elementów sterowania oblukał jak co i gdzie i pewnie troszke coś niecoś zregenerował . Pozdro ( ale uważam że jest wszystko dobrze tylko poprostu niezbyt mocno i na siłe trzeba zmieniać biegi to powinno grać )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek93    3

Dopóki ciagnik jedzie to nie da się wbić na P więc raczej nie zrobił tego gwałtownie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

napisane jak wół w temacie ze skrzynia jest PowerQuad - co tu jeszcze można dopisywac?

kto się tylko troszkę zna na JD to wie co to za skrzynia

Nie wiem czy wiesz ale połbiegi np. w JD 5720 są na lince

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

napisane jak wół w temacie ze skrzynia jest PowerQuad - co tu jeszcze można dopisywac?

kto się tylko troszkę zna na JD to wie co to za skrzynia

 

 

Szanowny Panie Yacenty.

 

Odezwałem się w tym temacie, ponieważ chciałbym pomóc w problemie. Jednak po Twojej wypowiedzi zastanawiam się po co miałbym to robić.

Po raz kolejny mnie atakujesz i obrażasz.

 

Pozwoliłem sobie napisać abyś sprecyzował z jaką skrzynią mamy do czynienia bo odniosłem wrażenie, że jeśli ktoś nie potrafi poprawnie nazwać skrzyni w swoim ciągniku "PowrQuad", to albo nie przywiązuje wagi do szczegułów ( a tu są istotne- np: gdyby była PowrQuad Plus to byłaby to inna bajka), albo jest zupełnym dyletantem o co szanownego kolegi nie posądzam.

A Ty zarzucasz mi brak wiedzy i doświadczenia z czym głęboko się nie zgadzam.

Mam taki ciągnik od kilku lat więc już conieco wiem.

 

 

W twoim ciągniku problem polega na tym że poluzowała się nakrętka na śrubie mocujęcej tą dźwignię i dźwignia dostaje luzu co powoduje że wyskakuje z tych widełek prowadzących.

Odkręć srubki mocujęce pulpit, unieś ten plastyk do góry.

Dokręć tą nakrętkę przytrzmując drugim kluczem śrubę (bo nakrętka powinna być samohamowna) bodajże potrzebne będą dwa płaskie klucze 17.

 

Pozdrawiam Jankris

Życzę bezawaryjnej pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    570

Szanowny Pani Jankris,

dziękuję za wytłumaczenie. nie wiem nie znam się jak się dokładnie nazywa skrzynia biegów w ciagnikach JD serii 6010 - czy jest to PowerQuad czy PowrQuad - wpisując obie frazy w wyszukiwarki internetowe dostaniemy bardzo duzo linków pod obu wyrażeniami wiec śmiem twierdzić ze albo są stosowane zamiennie albo jest to nazwa potoczna.

Czy napisałem gdzieś ze Pan nie ma wiedzy?

 

jeśli dobrze widzę to napisałem ze w tytule tematu jak wół stoi ze jest to skrzynia PowerQuad (moze PowrQuad) chyba nie bijemy się tutaj o znamienne O ale tobie bardziej chodziło o plusa.

Nie w moim ciągniku jest skrzynia Pow(e)rQuad, zwykła bez (pół)biegów zmienianych elektrycznie, bez sprzęgła w przycisku.

 

Dziękuję ze jednak napisałeś swoje przemyślenia, spróbuję je zastosować - dzięki za wskazówkę.

 

Nigdy nikogo nie atakuje - popatrz czy ja Tobie napisałem ze się nie znasz? ze nie masz doświadczenia?

Stwierdziłem ze kto się zna na ciągnikach JD to wie co to jest za skrzynia - z tego co piszesz wynika ze sie znasz i dołożyłeś coś konstruktywnego do tematu.

Po co się więc spinać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    11

widze @Yacenty że traktorek sie sypie pomału nie ma to jak nowego na PROW wziażć tez kupiłem fendta 10 letniego narazie odpukać wszystko ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    570

sypie się? hmm ok skoro jednorazowa akcja zwiazana z zablokowaiem się lewarka od biegów to sypanie się - to tak sypie się, trzeba sobie było kupić nowy to by ci się nie sypał

ja jestem zadowolony z tego co mam i za to co za niego musiałem zapłacić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    570

problem został opanowany.

Okazało się, że poluzowała się śruba, która trzyma wodzik od pozycji postojowej.

Dokręcone i działa bardzo dobrze.

 

Panie Jankris - nie wiem czy dokładnie o tą śrubę/nakrętkę Ci chodziło ale wskazówka była cenna

Pozdrawiam

YacentY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek091094    0

Witam. Mam takie pytanie. Kupiłem John Deera 6910 w skrzyni Auto Power. Po wymianie oleju w skrzyni i hydraulice zaczał sie mały problem. O tóż po godzinie orki wyskoczył mi błąd HAMULEC POSTOJOWY NIE JEST WYŁĄCZONY. Ciagnik ma problemy z płynnym ruszeniem. Gdzy wrzucę rewers do przodu i wcisnę gaz do oporu to ciągnik ruszy ale dość ostro. Przy delikatnym gazie ciągnik n ie rusza tylko wyskakuje mi błąd w/w. Skrzynie i hydraulike bo razem jest zalałem olejem FUCHS AGRIFARM STOU MC 10W40. Mam nadzieje ze dobry olej wybrałem i przez niego nic się nie dzieję.

Czekam na odpowiedź.

Dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    227

A czy przypadkiem nie trzeba kalibrować tej skrzyni po wymianie oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek091094    0

a o co chodzi z ta kalibracją?? Nie miałem nigdy doczynienia z tymi ciągnikami bo tylko miałem Fortschritta, a John Deere to jednak dużo wyższa półka jest :)

Może ma ktoś instrukcję obsługi do John Deera 6910??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez thebestacc
      Cześć. Dzisiaj mi na 100% padła pompka zasilająca z granitu którą wymieniałem równy rok temu. Słyszałem ze te pompki z granitu są właśnie takie ale gdzieś wyczytałem że pasuje od jakiegoś samochodu, Wie ktoś od jakiego auta to pasuje?  Oryginał pochodzi dłużej bo różne są opinie?
    • Przez jarx08
      witam,
      Wczoraj w JD zmienił mi się dźwięk przy włączeniu zapłonu zawsze krótki pojedynczy i tyle. Teraz jest długi i dwa krótkie mam wrażenie, ze to oznacza jakiś błąd lub problem. W ciągniku nic się nie dzieje (niby) żadna kontrolka nie miga.
       
      Jak sie usuwa błedy w JD?
       
      Proszę o odp
      Pozdrawiam
    • Przez TomaszNowak
      Koledzy mam problem z JD 6310 Premium. Mianowicie gdy spadły temperatury po niżej zera nie mogę odpalić ciągnika. Bak paliwa praktycznie pełny akumulator nowy. Ciągnik kręci i nie chce zapalić ( dymek puszcza) Sprawdziłem filtr paliwa i pojawiła się kropelka lody na dole filtra ( w bezbarwnym odstojniku pod filtrem) Wywnioskowałem z tego że może być woda w paliwie. Ustawiłem nagrzewnice po pewnym czasie ciągnik odpalił. W między czasie jeszcze naładowałem akumulator bo padł. Wlałem do zbiornika bezbarwny denaturat by zmieszał się z wodą oraz środek na przeczyszczenie wtrysków. Do zbiornika wlałem 3 litry denaturaty. Ciągnik chodził elegancko. Dziś poszedłem sprawdzić czy już jest ok nadal jest tak samo jak wczoraj nie mogę zapalić ciągnika i oczywiście akumulator padł. Podczas odpalania było widać jak szedł dymek z rury. Co możecie mi poradzić bo już nie mam pomysłu co zrobić by normalnie mi odpalał.
    • Przez RafaPodpora
      Witam. Zginęła jazda do przodu i do tyłu. Przy włączonym biegu, gdy przerzucę do przodu albo do tyłu  rewers zaczyna pikać i mruga N. Wcześniej dolałem oleju hydrauliczno-przekładniowego fuchs-a po zamontowaniu ładowacza. Czy to może być przyczyną czy skrzynia siadła? 
       
    • Przez johndeere
      Witam Wszytskich Bardzo Serdecznie na naszym rolniczym forum. Chciałbym poruszyć temat ciągnika rolniczego JD 6210SE z 2001 roku kupionego u Dilera w Jelonku koło Poznania ! Zaczne od problemów jakie ten ciągnik sprawił. Zaczęło się od drugiego roku użytkowania tego ciągnika (gwarancja tylko na jeden rok, szok dla mnie, uważam że tak wychwalony i wypromowany cięgnik jak piszą inni i mówią o nim inni to powinien mieć gwarancje 10 lat !!!!!) Pierwszym problemem było pęknięcie filtra oleju hydraulicznego przy 300 MTG (NIEWIARYGODNE A PRAWDZIWE) Następna usterka jaka wystąpiła to zapowietrzanie się układu paliwowego (Brak zaworku zwrotnego i wymiana przewodów paliwowych) Kolejnym bardzo poważną naprawą, która musiałem zwalczyć to wymiana spręzarki klimatyzacji, która zatarła się przy 600MTG a przyczyną było optarcie się przewodów przy silniku (taki JD a nie umie położyć i zabezpieczyć przewodów przy silniku, który ma drgania podczas prac, bo leży na poduszkach) Nie będę tutaj pisał o kosztach jakie mnie wyniosły przy prawie nowym, ledwie dobrze dotartym ciągniku JD. Przy przebiegu około 1000MTG przepaliła się rura wydechowa ( co dla mnie był to ogromny szok i skandal) Dla porównania rura wydechowa w ciągniku ZETOR 7211 wytrzymała 6000MTG. Ale to nie koniec usterek i awari tegoż wychwalonego ciągnika John Deere. Przy przebiegu 1100MTG następuje wyciek oleju na uszczelece rozrządu ( naprawe wykonuje serwis i bagatelka wymiana uszczelki sięga 2000zł !!) Nastąpiła tez awaria regulacji dolnych cięgieł. Cały czas ciągnik ten jest regularnie serwisowany i naprawiany przez Dilera w Jelonku koło Poznania. Ciągnik na dzień dzisiejszy ma 1500MTG i jest drugim ciągnikiem o mocy 90KM, a pierwszym jest Fendt w którym nic się nie dzieje jak na razie. A teraz napiszę pare mądrych zdań o jego oszczędnym, wychwalonym SILNIKU w miesięczniku TOPAGRAR!! Jest to wręcz nie wiarygodne żeby ciągnik o mocy 90KM spalał w od 12 do 20 LITRÓW ON na GODZINE !! Są to zbyt duże koszty na utrzymanie tego ciągnika w poruwnaniu do FENDTA 309 C to około 30% JD spala więcej paliwa. Moim zdaniem JD jest tylko wychwalonym ciągnikiem, którego sponsorują rolnicze gazety, wzamian za dobre, pozytywne opinie na temat ciągników JD w mocy do 100KM. Bardzo chętnie przeczytam wasze spostrzeżenia, które ja tu poruszyłem a z którymi możecie się nie zgadzać ale niech piszą tu osoby, które mają podobny ciągnik lub podobne problemy z tym ciągnikiem. Ja na dzien dzisiejszy uważam za ciągnik numer jeden to FENDT nie wspominając juz tu o FENDCIE z skrzynią VARIO. Przypomniało mi się że jedynym plusem tego ciągnika JD jest jego zwrotność ale nic po za tym, nawet nie ma zegaru godziny i minuty. Serdecznie poydrawiam i nie polecam John Deera 6210SE
×