Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Matey sprawdż dociski może być za duży luz między kosą a dociskami , ja w trakcie żniw musiałem ujmować podkładek bo kosa zaczęła walić tak że musiałem jeżdżć 1 na zwalniaczu żeby ucięła , po regulacji 2 i nitro.

Opublikowano

Oczywiście że tak , luż na dociskach musi być ale minimalny kosa ma chodzić lekko , przy zbyt dużym luzie na dociskach kosa unosi się i nie chodzi po stalkach a wtedy nie tnie tylko urywa i ma dużo ciężej. Musisz poświęcić chwilę i ustawić tak żeby było ok , powodzenia.

Opublikowano

Szkoda ze tak późno się dowiedziałem, bo teraz już tego nie sprawdzę czy to w tym akurat tkwi problem, ale będziemy próbowac na następny sezon, dzięki wielkie za podpowiedź :D

Opublikowano

jakie są różnice między mdw a fortschrittem 514 tzn od 90 roku co się zmieniło w tym kombajnie,bo np.strona konedata podaje że mdw ma już 2 dodatkowy bęben młócący a zwykły 514 nie, co o tym sądzicie

bo głownie mi się o to rozchodzi?.

Opublikowano

Dokładając do takiego hederu sieczkarnię, to silnik nie da rady, ale 4,20 + sieczkarnia musi iść, chyba, że dużo słomy to może mieć ciężko.

Matey ... wież lub nie ale mam 514-stke od marca 94 roku ;P dokładnie 5,70 kosa ... z sieczkarnia bez problemu 12-14l na godzinę :)

Jak ktoś nie wieży to zapraszam do mnie w przyszłe żniwa ;D

 

 

Pozdrawiam .

Opublikowano

Chodziło mi o E-512, bo o takim kombajnie wcześniej rozmawialiśmy, ale szkoda że nie miałem okazji zobaczyc 512 z takim hederem i sieczkarnią w akcji, a w to że Twoja 514 daje rade to nie wątpie :)

Opublikowano

Ja posiadam e 514 z silnikiem IFA od okolo 5 sezonow bylem z niego caly czas zadowolony lecz na koniec ubiegłego sezonu cos mi "wyleciało" przez sieczkarnie i teraz bardzo nim "trzepie", nie wiecie co mogło być przyczyna? Nie zagladalem do niego od tamtej pory bo nie bylo czasu lecz teraz bedzie trzeba lada moment zaczac przygotowywac maszyne...??

  • Like 1
Opublikowano

Z ojcem wpadlismy na pomysł zeby te rowki co oringi sie wkłada lekko roztoczyć i sprobowac złożyc simeringi albo poprostu grubsze oringi,juz wile razy naprawialismy to przy innych forsznitach i ludzie własnie narzekaja na to, mam go dopiero rok i jak go kupilismy to po paru godzinach zacza sie moczyc a na natepny dzien zaczelo sie lac:(,wymienilismy tylko te oringi bo nie bylo czasu ale w tym roku przed zniwami chcemy to przerobic i jak nam sie uda to postaram sie napisac:)

 

problem także sa rysy na tłoczkach ktore powoduja nieszczelnośc,niktorzy mowia zeby co jakis czas wymieniac tez tłoczki na nowe ale one troche kosztuja;/sprobujemy cos przerobic moze sie uda:)

A masz wogóle dławiki w rozdzielaczu? Bo u kolegi jestem każdy dzień w żniwa od 4 lat i ani wycieku nigdzie 100 ha rocznie

 

A u mnie jak kosił miał rozdzielacz po regeneracji wstawiony i nie założyli tych dławików no i co się działo? dzień pokosił i olej rzygał we wialni aż stał. Rure zamykał to aż trzaskał bo ani jednego nie miał. Do tego dobrze jest rozebrać podłoge :) To jest głowna wida przecieków za duze ciśnienie jest po prostu

Opublikowano

Skoro nim "trzepie" to masz poważniejszy problem, być może kamień uszkodził któryś z cepów, lub odrzutnik słomy się skrzywił.

 

A mozesz kolego mi sprecyzowac o tym odrzutniku słomy? gdzie on jest i jak mniej wiecej wyglada? czy mowisz o klawiszach? z gory dzieki:]

Opublikowano

Interesuje mnie zakup kombajnu E-514, cena - wiadomo, jak najtaniej... I tu mam pytanie do was, ile trzeba wydać na taki sprzęt, żeby spokojnie można było nim pracować w polu? Wiadomo, mam zamiar przejrzeć wszystkie paski, łożyska, by wyeliminować potencjalne zagrożenia... Zastanawiam się pomiędzy E-512 a E-514 lecz ten drugi bardziej by mnie interesował... Możecie mi jakoś pomóc? Maszyna ma pracować na ok. 15 ha u mnie i na usługach...

Opublikowano

Zalezy jak stoisz z pieniedzmi, my mielismy podobna problem jak ty i wybór padł na 512. Jeśli masz tak w okolicach 30 tyś to nawet sie nie zastanawiaj i szukaj 514 (chociażby ze wzgledu na lepszy komfort i lepsze rozwiazanie napędu kosy)

 

Staraj sie szukac kombajnu który nie był spawany, bo z moich obserwacji wynika że kombajn spawany=kombajn wyeksploatowany.. Zagladaj pod spód czy nie ma dziur, podajniki kłosowy i ziarnowy sprawdź, klepisko, sita, generalnie wszystko

Opublikowano

No tak w 30 tys. chciałbym się zmieścić... Na zakup mam jeszcze cały rok, ale informację trzeba już zacząć zbierać, bo nie wiadomo kiedy jakiś ciekawy egzemplarz się trafi :) Przykład: http://otomoto.pl/fortschritt-e-514-mdw-e-514-mdw-A79890.html wg. mnie ciekawa propozycja, aczkolwiek nie wiem, czy nie pochodzi z południa europy, a z tego co przeczytałem na forum, najlepiej, żeby kombajn był z zachodu, lub północy. Dzięki wielkie za odpowiedź. Pozdrawiam!

Opublikowano

Ten jest bardzo ładny, najlepiej poszukaj zaraz po sezonie lub zimą, wtedy powinny byc tansze. W takim kombajnie raczej nie masz co sie obawiac skad pochodzi, jesli jest w takim stanie jak na zdjeciu to jeszcze dlugoo pochodzi ;)

Opublikowano (edytowane)

Dlatego teraz już zaczynam się interesować, by mieć jak największą wiedzę na ich temat :) A czym się różni zwykła 514 od MDW? Tylko tym, że została wyprodukowana po połączeniu się fabryk Fortschritt'a i Claas'a? Gdzieś wyczytałem, że MDW miały też dżojstiki do sterowania hedrem, zgadza się?

Edytowane przez Przemek1988
Opublikowano (edytowane)

Nie żadne połączenie to było inaczej Po upadku NRD przejęła kombajny spółka MDW tworząc marke Ernte Meister potem MDW przejął Case.

514 niebieskie MDW miały mocniejszy silnik i kabiny lepsze. Dokładnie E-514 S MDW 514 to zwykła 514 z wąskimi laczkami, starą kabiną i 4 cylindrową IFĄ tylko naklejki Ernte Meister

 

Co do tej 514 z linku widać że jest oryginalna nie malowana a więc za piękna żeby użytkował ją niechluj węgier czy pepik B)

Edytowane przez UrsusCzesio
Opublikowano

Mieliście przypadki złamania półosi w swoich 514.

 

 

Sam osobiscie nie widzałem ale jestem właśnie po zakupie 514 i oglądałem ok 20 kombajnów i w kilku widziałem ze półoś jest np niebieska w zielonym kombajnie czyli wymieniona. (z reguły ta dłuższa). Przyczyna wymiany mogło być złamanie bo co innego? Chyba ze duży luz na wieloklinie ale to mało prawdopodobne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam. Mam problem z podnośnikiem. Po podniesieniu i opuszczeniu ramion, samoczynnie się podnoszą. Podczas gdy sie unoszą można je zatrzymać tylko przy użyciu tej samej dźwigni. Z obydwu stron dźwigni do znajdują się dwa "druty", które wyglądają na obcięte lub urwane. Poniżej dodaje zdjęcie. Czy miał ktoś z was taki problem ? Czy może jednak tak ma być?

    • Przez master20002
      Witam.
      Szukam ciągnika Fortschritt 323 w dobrym stanie (do jazdy). Może ktos ma na sprzedaż, lub wie kto ma. Preferuje Podkarpacie i województwa sąsiednie.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam,czy polecili byście mi kosiarkę samojezdną fortschritt e 302
    • Przez patrykdabek2000
      Zna może ktoś dokładny układ biegów w skrzyni przekładniowej w ciagniku Fortschritt zt323?
    • Przez fortschritt323
      witam mam broblem z instalacją w fortschritt zt 323 a dokładnie z deską rozdzielczą czy mógłby ktoś mi wysłać kolor kabla zasilającego deskę rozdzielczą i zdięcie  gdzie on wchodzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v