Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak seria M to tylko 4 cylindry. To cos pomiedzy serią N a T, a tak bardziej  konstrukcyjne seria T z 4ro cyl. silnikami. Konstrukcja w sumie identyczna jak wczesniejsza seria 6xxx która tez miała bak w ramie ciągnika pomiędzy silnikiem a skrzynią a przednią oś cofniętą pod miskę olejową silnika. Wg mnie bardzo fajna seria jezeli ktoś nie potrzebuje smoka z seri T a podobaja mu się stare konstrukcje valtry z "kanciaków", bo seria N juz jest bardziej kompaktowa i mniejsza od Mki.

Mechancznie czyli skrzynia silnik to wszystko to samo co w seri T i N, most przedni czesto na poduszkach pneumatycznych czyli jak seria T i starsze 6xxx. Jak zadbany to powinno byc ok ale na co trafisz to nie wiesz. Moja 6350 ma 11 tyś h a sruby na ciągniku jeszcze klucza nie widziały, znowu w t170 i niecałe 8 tys h skrzynia biegów po wymianie bo komus sie zagieła rurka od smarowania skrzyni...

Opublikowano

mam 3 szt różne modele stare -nowsze  nie chcę zapeszyć ale przy odrobinie  serwisu olej filtry powinny przeżyć właściciela  praktycznie bezawaryjne  .Po 15 latach reperaturka pompy po 19 latach   wymiana przegubów ukł. kier  ,uszczelnienia pompki ham. na rynku dostępne filtry i oleje w rozsądnej cenie - dobrze kupić i jeździć 

Opublikowano

A ja będzie zachowywał się ten ciągnik w mocniejszej wersji np 150 koni. Czy nie będzie zbyt dużego spalanie i czy silnik nie będzie zbyt przeciążonu przy tych 4 cylindrach ?

Opublikowano
2 minuty temu, krzysztoffo napisał:

A ja będzie zachowywał się ten ciągnik w mocniejszej wersji np 150 koni. Czy nie będzie zbyt dużego spalanie i czy silnik nie będzie zbyt przeciążonu przy tych 4 cylindrach ?

mam n 142 wyciągniętą pod 190 km i pali mniej niż fabrycznie nie rozumiem tego ale tak jest

Opublikowano
1 godzinę temu, krzysztoffo napisał:

Jaki czas miną od tej modernizacji? nie grzeje się za bardzo ?

5 lat latem nie używam bo tylko QQ ale nie dochodzi nawet do połowy zielonego a zwiększenie mocy osiągnięto nie przez zwiększenie dawki paliwa ale przez optymalizację momentu wtrysku jednak nie orientuję się w Mce jaki silnik czy na pompie  ale chyba tak więc STANADYNE a skoro pompa to podniesienie mocy tylko dawką  a masz np. coś takiego https://www.traktorpool.pl/details/ciągniki/Valtra-M130/4436266/

Opublikowano
3 minuty temu, Mikruss napisał:

W mce raczej bedzie juz vp 30 z boscha siedziec nie wiem hak w slabszych ale w tych najmocniejszych to na pewno juz pompa z komp.

Więc można elektronicznie  lub przez zakup hup elektronicznie przyjeżdża firma z hamownią zgrywają program wysyłają do Austri tam jest obrabiany w zależności od życzeń klienta  całość operacji do 3 godzin  ja płaciłem 3000 zł jest możliwość kupna hup-a z 10 programami i według potrzeb dostosowujesz moc do potrzeb Jak działa w ciągniku nie wiem w aucie tak )  

Opublikowano
21 minut temu, krzysztoffo napisał:

a jak wygladają pozostałe podzespoły.czy są jakieś konkretne "bolączki,,tej serji . i na co zwrócić uwagę podczas jej zakupu

M-ki nie mam ale to rozbudowa serii 600 i 800  jeśli tak to niezwodność jak stare fendt czy mercedes  na pewno sprawdz działanie hydrauliki na zimno i ciepło 

Opublikowano

Z dostepnoscia nie ma ale jezeli chodzi o ceny typowo mechanicznych czesci typu tryby walki choinki rewersu to naprawde kreci sie w glowie wiec radze dobrze przetrzepac ciagnik czy nic nie zgrzyta itp. Jezeli sie slizga to juz nie ma tragesi i wystarczaja zestawy naprawcze koszy sprzeglowych np. Koszt rewersu przod tyl to 5000 zl z uszczelnieniami.

Opublikowano
1 minutę temu, Mikruss napisał:

Z dostepnoscia nie ma ale jezeli chodzi o ceny typowo mechanicznych czesci typu tryby walki choinki rewersu to naprawde kreci sie w glowie wiec radze dobrze przetrzepac ciagnik czy nic nie zgrzyta itp. Jezeli sie slizga to juz nie ma tragesi i wystarczaja zestawy naprawcze koszy sprzeglowych np. Koszt rewersu przod tyl to 5000 zl z uszczelnieniami.

podsumowywałem koszty eksploatacyjne części no cóż zachodnie ale nakładając unikalną awaryjność warto ja nie żałuję może szczęście i niech tak się kręci 

Opublikowano

w jaki sposób sprawdzić czy sie nie ślizga ? bo ja słyszałem ,że najlepiej zaprzecć się o ścianę,czy może znacie inne metody.Czyli konstrukcyjnie mosty skrzynie itd to jest stary valmet aby silnik się zmienił,tylko czy na lepsze,czy na gorsze ?

Opublikowano
2 minuty temu, krzysztoffo napisał:

w jaki sposób sprawdzić czy sie nie ślizga ? bo ja słyszałem ,że najlepiej zaprzecć się o ścianę,czy może znacie inne metody.Czyli konstrukcyjnie mosty skrzynie itd to jest stary valmet aby silnik się zmienił,tylko czy na lepsze,czy na gorsze ?

stary ale z rozbudowaną hydrauliką kliknij link na priw to powiem ci coś więcej 

Opublikowano
W dniu 9.02.2019 o 00:04, Mikruss napisał(a):

Tak seria M to tylko 4 cylindry. To cos pomiedzy serią N a T, a tak bardziej  konstrukcyjne seria T z 4ro cyl. silnikami. Konstrukcja w sumie identyczna jak wczesniejsza seria 6xxx która tez miała bak w ramie ciągnika pomiędzy silnikiem a skrzynią a przednią oś cofniętą pod miskę olejową silnika. Wg mnie bardzo fajna seria jezeli ktoś nie potrzebuje smoka z seri T a podobaja mu się stare konstrukcje valtry z "kanciaków", bo seria N juz jest bardziej kompaktowa i mniejsza od Mki.

Mechancznie czyli skrzynia silnik to wszystko to samo co w seri T i N, most przedni czesto na poduszkach pneumatycznych czyli jak seria T i starsze 6xxx. Jak zadbany to powinno byc ok ale na co trafisz to nie wiesz. Moja 6350 ma 11 tyś h a sruby na ciągniku jeszcze klucza nie widziały, znowu w t170 i niecałe 8 tys h skrzynia biegów po wymianie bo komus sie zagieła rurka od smarowania skrzyni...

Czy Valtra serii M z przebiegiem 11 000 mtg warta jest zakupu? Na co zwrócić uwagę przy sprawdzaniu stanu technicznego? A może wiesz czy są jakieś problemy z elektroniką?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Mam pytanie do użytkowników Valtry 6250,chodzi o to gdzie się spuszcza olej ze skrzyni biegów oraz tylnego mostu i gdzie znajduje się wlew oleju do skrzyni.
    • Przez kubakar117
      Witam Od roku jestem posiadaczem valtry n134 active.Posiadam skrzynie z biegiem Eco i moje pytanie jest czy można podnieść prędkość w tej maszynie. Aktualna maksymalna prędkość to 43km/h.
    • Przez zet9540
      Witam interesuje mnie ciągnik Valtra N114 , zna ktoś może opinie na temat tego ciągnika ( Awaryjność , komfort itp ).
    • Przez pawelns88
      Witam proszę o pomoc ktory traktor z wyżej wymienionych wybrac? Wszystkie z amortyzacja osi i kabiny przednim tuzem i wom ceny case 328 claas 350 mf 362 i valtra 355 będę bardzo wdzieczny 
      Case puma skrzynia 19x6 50KPH opony przod 540 tyl 650 38 Firestone wom 540 540eco i 1000 ,Claas skrzynia 24/24 50 KPH540 540eco 1000eco 1000 opony 540 650 38 Trelleborg, Mf skrzynia dyna 6 24/24 50KPH 540 540eco 1000 1000eco opony 540 600 38 losowe, Valtra skrzynia 30/30 40KPH 540 1000 1000eco opony 540 650 Trelleborg silnik 7.4l 
       
    • Przez Maniek24240
      Witam wszystkich, chciał bym was prosić o pomoc w doradztwie nowego ciągnika do mojego gospodarstwa , miał by to być nowy ciągnik z turem i tuzem + wom, ciągnik będzie jako główny na gospodarstwie 60 ha + dodatkowe usługi , rozmyslam nad Valtra, John Deere i New Hollandem.Moc miedzy 150-170 KM.Prosił bym o pomoc w doradztwie bo nie wiem jak tam teraz spisują się te nowe maszyny. Z góry dziękuję .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v