Skocz do zawartości
LukasR

Zetor Forterra 11441 problem ze sprzegłem :(

Polecane posty

LukasR    0

Witam

Jestem posiadaczem Zetor Forterra 11441 od 3 lat. Ponad4 miesiące temu wystapił problem ze sprzęgłem zaczęło po woli zanikać aż teraz prawie wcale nie wysprzęgla. Jak chce ruszyć to najpierw jedynka a potem rewers inaczej nie da rady. Jakiś miesiąc temu wymieniłem tłoczek przy pedale sprzęgła ponieważ myślałem ze to on jest przyczyna tej awarii ponieważ troszkę ciekł. Jednak to nie pomogło. Zwracam sie z prośbą do was może ktoś miał taki problem lub wie jak go rozwiązać??

Z góry dzięki

Pozdrawiam

Łukasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

do serwisu Zetora najlepiej a tak na marginesie to dziwna sprawa a odpowietrzone masz to sprzęgło bo przy wymianie tego tłoczka to masz przy baku paliwa trudny dostęp i trzeba odpowietrzyć w dwie osoby a jak nie to będzie trza go rozpołowić chociarz myśle że się obejdzie a wcześniej 1 dobrze wchodziła nawet jak rewers był do przodu bo ja mam 11441 i ciężkawo właśnie wchodzi ta 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ktm950    0
do serwisu czy nawet tani serwis taniego zetorz jest za drogi???

,czekaj, czekaj - i twoja valtra kiedys odmówi posłuszeństwa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tvt    0

widze ze wam sie to tez przytrafilo no jest na to sposób wymiana docisku tarczy ale nie znow na ceramiczna lecz plucienna i szlif talerza na ktorym jest wieniec

choc i to moze nie pomóc na wysprzeglanie sprzegla

gdyz skrzynia ze silnikiem jest zile spasowana

i nawet przy nowych juz odrazu to wystepuje ze sprzeglo nie wysprzegla

a masz go z ladowaczem

Edytowano przez Pavel
błędy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukasR    0
do serwisu Zetora najlepiej a tak na marginesie to dziwna sprawa a odpowietrzone masz to sprzęgło bo przy wymianie tego tłoczka to masz przy baku paliwa trudny dostęp i trzeba odpowietrzyć w dwie osoby a jak nie to będzie trza go rozpołowić chociarz myśle że się obejdzie a wcześniej 1 dobrze wchodziła nawet jak rewers był do przodu bo ja mam 11441 i ciężkawo właśnie wchodzi ta 1

 

Jak był nowy to jedynka dobrze wchodziła i sprzęgło odpowietrzałem (ciężko było ale myślę ze to dobrze zrobiłem). A tak na marginesie czy niema takiego tłoczka przy samym sprzęgle który może być zepsuty?? A jeśli jest to czy można go jakoś zobaczyć bez rozpoławiania silnika i sprawdzić czy on działa czy nie??

 

widze ze wam sie to tez przytrafilo no jest na to sposub wymiana docisku tarczy ale nie znow na ceramiczna lecz plucienna i szlif taleza na ktorym jest wieniec

choc i to moze nie pomuc na wysprzeglanie sprzegla

gdyz skrzynia ze silnikiem jest zile spasowana

i nawet przy nowych juz odrazu to wystepuje ze sprzeglo nie wysprzegla

a masz go z ladowaczem

mam go bez ładowacza

i jakie są szanse ze wymiana docisku i szlif talerza pomoże??

Edytowano przez Pavel
post pod postem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tvt    0

a jeszcze sprobuj podkrecic wysprzeglik na maksa i jeszcze odpowietrz dokladnie pompke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukasR    0
a jeszcze sprobuj podkrecic wysprzeglik na maksa i jeszcze odpowietrz dokladnie pompke

Zrobiłem tak jak mówisz i nic dalej to samo :(

macie jeszcze jakieś pomysły co można zrobić by naprawić ta usterkę??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grześ77    0

A pompa jest ok? W tych modelach pompy często padają. Kolega ma takiego z turem to co rok wymienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Jak naprawisz to napisz ile Cie to kosztowalo (oczywiscie jak bedziesz mogl) :(


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukasR    0
A pompa jest ok? W tych modelach pompy często padają. Kolega ma takiego z turem to co rok wymienia

o jaka pompę ci chodzi??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

pompka sprzęgłowa jest zupełnie inna niż od hamulców hamulcowe są czeskie żółte z innym tłoczkiem a sprzęgłowa jest dużo dłuższa niemiecka czarna i więcej płynu podaje hihi że tak powiem i jest dużo droższa chyba te dwie hamulcowe tańsze niż sprzęgłowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piehuj    0

widze ze zetor jest nie złym badziewiem dla ich posiadaczy... posiadam sam forterre 11441 i jestm zaszokowany jego wykonaniem ..po przepracowaniu 800 mtg wysiadły mi połbiegi , chłodnica olejowa przeciekała , naczynie wyrównawcze rowniez ciekło, ehr padł tez... wykonanie zetora jest straszne ...odradzam kupna tej marki ... a co najlepsze nowa wersje ma ocynkowane schodki szare felgi i inne lampy...a i takie małe udogodnienie rodzielacze od wyjsc na zewnatrz sa połaczone z ehr i w razie awari naprawa 3500 zł ...brawa dla tych co udogodnili ta wersje niby i jest drozsza o 10 tys zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

2 razy ten sam post gosc umiescil


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo1211    0

moi znajomi są posiadaczami forterry i obydwaj mieli takie same problemy z zetorami. sprzęglo słabowysprzęglało , biegi slabo wchoziły no i niestety obydwaj musieli rozpoławiać i wymieniać tarcze sprzęgłowe. Sam jestem od półtorej roku posiadaczem zetora forterra 11441 i jestem zaniepokojony tym co się dzieje z tymi ciagnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumie jakąs awarie w nowym ciągniku ale żeby aż zepsuło się tyle rzeczy nie uwierzyłbym.Może tylko poprostu trafił się taki :o egzemplarz.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majranjd    8

ja mam tez stycznosc z ta marką... z zalem ale musze powiedziec "niestety" ja mam 5340... 950 mth i tez mi sie rozleciał tłoczek od sprzegła... w instrukcji jesli ja ktos czyta to powinni napisac wilekimi literami "za nim wsiadzesz spr czy nie tłoczek nie jest wilgotny i czy przypadkiem juz nie leci z niego płyn..." no sorry ale ja codziennie nie bede zdejmował boków tej maski zeby spr czy jeszcze płyn mi nie wyleciał... olej spr bagnetem i juz a to myslałem ze sie rzadziej spr... jednak nie... a inne przypadki znam z innych zetorów... i wiem ze ci ktorzy cieszyli sie bardzo z zetora + ładowcz czołowy, teraz bardzo tego załują... jak mozna w takich juz duzych modelach tak sknocic skrzynie... a ehr jak na czechow to mi sie wydaj zbyt duzy skok... A po ostanich targach rozwalił mnie pomysł umieszczenia skrzynki na akumulator... :| jak myslicie dlaczego w prospektach jest pokazywany z prawej strony?(Proxima) bo z lewej obok schodów jest ta super skrzynka :o :o


DEZERTER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuras    1

witam

z tym sprzegłem to moze byc ze po prostu brakuje ci tego płynu hamulcowego gdzie zbiorniczek jest po lewej stronie ciagnika przy kabinie... dolej go i zobacz jak to nie pomoze to nie wiem

ten płyn nazywa sie DOT4 z K2 albo Borygo jak sie nie myle.... ja kupiłem z K2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego mysle ze kolega najpierw sprawdzil plyn a ni eod razu zabral sie za wymiane tloczka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuras    1

A wiesz nie pomyślałem... Spoko nie przemyślałem tego... dzięki za uwage nastepnym razem przemysle wsio ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    15

Mam dwa ,7211 z 90r i 11441 z 06r.Nie pamiętam już ile razy wymieniałem pompkę w mniejszym modelu , średnio co dwa lata . Siłownik jest drugi i więcej jak dziesięć lat ..Przy montażu nowej pompki czy siłownika polecam włożyć trochę smaru pod gumową osłonkę .Zrobiłem tak ostatnim razem i pomogło.W nowym zetorze 11441 też mi sprzęgło nie rozłącza do końca i biegi wchodzą ze zgrzytem ale to chyba wina jakiejś nowoczesnej ceramicznej tarczy sprzęgłowej .

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

mam pytanie...czy w forterze 12441 też mogą występować takie problemy ze sprzęgłem???i czy mają tą samą skrzynie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez drogerhas
      Witam mam wielki dylemat na temat wyboru ciągnika. Posiadam gospodarstwo o pow. 15ha i zajmuję się hodowlą bydła mlecznego i w tej chwili mam 3 ciągniki: Ursus c-330, Ursus c-360 i Ursus c-385, który złożony z Ursusa i Zetora trochę tego i trochę tego taki już po prostu kupiłem. I właśnie z tym c-385 mam problem, posiada on przedni napęd, elektryka sprawna, 87km, 2 wyjścia hydrauliczne i  reszta standardowo, nie jest on w najgorszym stanie z zewnątrz bo pomalowany i w kabinie nie jest najgorzej. I właśnie chcę się jego pozbyć, bo kupiłem go od handlarza i to był mój bardzo wielki błąd. Handlarz zrobił go tak aby tylko go sprzedać: pomalował bez podkładu, silnik w nie najlepszym stanie(wiem że dużo nie wytrzyma), hydraulika się psuje, pompa paliwa do wymiany. Choć mam go od wielu lat dopiero teraz pomyślałem  o tym tylko zastanawiam się co lepiej? Sprzedać go i kupić inny za podobne pieniądze czy też do poczciwej sześćdziesiątki wstawić przedni napęd i wspomaganie? Dodam też że sześćdziesiątka ma swoje podzespoły w bardzo dobrym stanie oprócz hydrauliki ale to się zrobi. C-360 robiłem do tej pory większość prac polowych c-385 tylko orałem, kultywatorowałem i belowałem. Jakbym wstawił przedni napęd te obowiązki przejęłaby 360, dodam też że mam podłączonego do niej tura zwykłego dwusekcyjnego i w przyszłości planuję zakup nie za dużego pługa 3 obrotowy. I co Panowie zrobiliby na moim miejscu? Sprzedać ursusa c-385 i kupić jakiś z napędem 4x4 o podobnej kwocie(więcj niż 24 000 nie wyciągnę w takim stanie) czy też może go naprawić a może sprzedać i udoskonalić poczciwą sześćdziesiątkę? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
    • Przez roberti
      Witam Panowie mam taki problem z zetorem forterra hsx 120. 2013r. zaczął rozłączac rewers. na wyswietlaczu Literka ,,N'' myga gdy chce go zapalic. tak jak myga f. dzieje sie tak jak jest gorąco. gdy schłodze cały rewers okładami z lodu wtedy jest na jakis czas spokój az się znów nie nagrzeje i znów rozłącza i nie da się jechać. a jak zgaszę to juz ie można zapalic. nie wiem co zrobic a nowy kosztuje ok. 1500zł
    • Przez Mares
      Witam. Obecnie mam podłączonego tura pod tylne wyjścia hydrauliki i jak chce używać innej maszyny to trzeba wypinać węże od tura i w te miejsce podpinać maszynę. Chce mieć z tyłu 4 szybkozłącza gdzie pod dwa będzie wpięty tur a pozostałe dwa gniazda będą do maszyn. I mam pytanie, zawór odcinający tura musi być na zasilaniu i na powrocie czy tylko na zasilaniu wystarczy ? Poniżej zamieszczam rysunek z tym o co mi chodzi.
      PS. Czy lepiej dać zawory 3 drożne ?

×