Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam chce kupic nowy ciagnik w przediale mocy od 150 do 170km myslalem nad valtra albo john deere i sam niewiem ktora marke wybrac? a moze cos innego polecacie? myslalem tez nad uzywanym fendem 718 ale troche sie boje ?
Opublikowano
ale jestem ciekaw skrzyn w valtrze bo to sa raczej chyba nowe skrzynie ciekawe ile godzin wytrzymaja bezproblemowo valtre myslalem jakby co brac wersje actice bo versu ma sporo elektroniki ciekawe jak za pare lat co bedzie sie dzialo
Opublikowano

a jakie to nowe skrzynie niby. w podstawie masz chyba hitech5 a to już dobre ileś lat chodzi. jak większość obecnie skrzyń 10 tys  h i pewnie będzie trzeba zajrzeć co tarczek.

active ma lewarek do biegow czy pod obciążeniem grupy przełączane?

Opublikowano
a co powiecie o uzywanych fendach np 718 albo 820 moze one dluzej wytrzymaja niz te nowe no i sprawdzona jest tam bezstopniowka czy tylko da rade znaleźć takiego z 6 , 7 tys motogodzin do ilu one wtrzymuja psuje sie w nich elektronika?
gdzies czytalem ze podobno w tych nowych ciagnikach seri 6m sa chinskie czesci to prawda uzytukuje ktos ta serir ile mtg taki ciagni teraz moze wytrzymac
Opublikowano

Vario to też loteria. wszystko zależy od poprzedniego traktorzysty jak korzystał z zakresów itp. jednemu po 7 tys h jest Vario do remontu a drugi będzie miał 15 tyś i działa  bez problemu.

Opublikowano
8 godzin temu, bartek15208 napisał:

a co powiecie o uzywanych fendach np 718 albo 820 moze one dluzej wytrzymaja niz te nowe no i sprawdzona jest tam bezstopniowka czy tylko da rade znaleźć takiego z 6 , 7 tys motogodzin do ilu one wtrzymuja psuje sie w nich elektronika?
gdzies czytalem ze podobno w tych nowych ciagnikach seri 6m sa chinskie czesci to prawda uzytukuje ktos ta serir ile mtg taki ciagni teraz moze wytrzymac

John m w kabinie jest tragiczny. Miałem takiego na pokazach i po kilku godzinach doszedlem do wniosku ze nie chce go miec. Valtre posiadam to komfort naprawde fajny a fendt to ciezki temat. Kupic dobrego fendta graniczy z cudem

Opublikowano

wydaje mi się  że  każdy wybór będzie  dobry,  jd to wytrzymały sprzęt  a te chińskie części to chyba w tych małych  5m  ,valtra napewno dobra skrzynia  i silnik i o niebo lepszy komfort a  jak całość się sprawdzi to trzeba poczekać bo to dość młoda konstrukcja, jeśli chodzi o fenda to ładny egzemplarz jest wart zainteresowania 

Opublikowano

ja się jeszcze raz spytam gdzie we valtrze macie nowe konstrukcje, co najwyżej co chwilę lekki lifting i tyle tak jak w każdej zresztą marce. zrobią jakąś pier**le czy zamiast dźwigni biegów wrzuca pod przesowki siłowniki do tego elektrozawory i przycisk i już mamy nową skrzynie. 

co do Johna to wg mnie tylko wersja r jeżeli chcesz porównywać do valtry t.

Opublikowano
40 minut temu, Mikruss napisał:

ja się jeszcze raz spytam gdzie we valtrze macie nowe konstrukcje, co najwyżej co chwilę lekki lifting i tyle tak jak w każdej zresztą marce. zrobią jakąś pier**le czy zamiast dźwigni biegów wrzuca pod przesowki siłowniki do tego elektrozawory i przycisk i już mamy nową skrzynie. 

co do Johna to wg mnie tylko wersja r jeżeli chcesz porównywać do valtry t.

Dokladnie tak. Nie mozna porownywac wersij m do valtry t chociaz by ze wzgledu na kabine. Wchodzac do kabiny johna to tak jakbys wchodzil do zetora a w valtrze kabina jest naprawde udana i chyba jedna z wiekszych bo tam jest ogrom miejsca a widocznosc tez bajka

Opublikowano
1 godzinę temu, Mikruss napisał:

ja się jeszcze raz spytam gdzie we valtrze macie nowe konstrukcje, co najwyżej co chwilę lekki lifting i tyle tak jak w każdej zresztą marce. zrobią jakąś pier**le czy zamiast dźwigni biegów wrzuca pod przesowki siłowniki do tego elektrozawory i przycisk i już mamy nową skrzynie. 

co do Johna to wg mnie tylko wersja r jeżeli chcesz porównywać do valtry t.

to porównaj sobie valtre N  hi tech  nową  do starej skrzynia ma inne prędkści na poszczególnych biegach  nawet z zewnątrz ma inną obudowę  tylny most całkiem masywniejszy   całkiem inny jest osprzęt inne sterowniiki silnika nawet filtry nie pasują  nawet nowa n 104  a n114 ma inną dupe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
    • Przez yacenty
      Hejka,
      czy ktoś z was dokładał we własnym zakresie 2 komplety lamp aby uzyskać oświetlenie 360st?
      Moja kabina ma miejsca na boku kabiny i wewnątrz z przodu.
      Pytanie jest takie czy w brakujących miejscach jest wyprowadzona wiązka okablowania czy trzeba coś pokombinować? Coś dokładać czy ewentualnie pociągnąć tylko prąd kablem z lampy obok?
    • Przez NewVario
      Hej i czołem Koledzy ,
      zacznę może od najważniejszej rzeczy : ze względu na coraz to rosnące (chore ceny) maszyn i ciągników przeszła mi zajawka na modernizację ... mam podpisaną umowę od czerwca i chcę zacząć ją realizować poprzez jakieś zakupy.

      Czemu zakładam temat? Ponieważ chcę się doradzić osób, które mają jakieś doświadczenie w tym temacie. Kwota dofinansowania jest śmieszna, a potrzeby gospodarstw "milionowe".
      Mam stary główny ciągnik z 1986 r. o mocy 143 km, obecnie używam go w transporcie z przyczepą tandem 12t oraz  gruberem 2,6m, gdzie pracuję na 30-40 cm bezorkowo , ciągnik ciągnie ten agregat 6 zębowy na ciężkich ziemiach z prędkością 6-10 km / h. o ile pod pszenicę jestem zadowolony z efektu bezorki po rzepaku , o tyle po pszenicy pod rzepak bezorkowo wydaje mi się, że mam za słaby agregat (słabo miesza). Ciągnik nie psuje się często, lecz ma swoje mankamenty, nie wspominając o braku klimy; - ogólnie komfortu.
      Mam 15m opryskiwacz pilmet, bez rozwadniacza, bez komputera. o pojemności 1000l.
      Mam rozsiewacz mxl 850 z nadstawką na 2 big bagi. 
      Posiadam 12 t. tandem oraz 6t przyczepę wywrotkę.
      Pracuję na areale ponad 100 ha , 40 ha ziemii bardzo ciężkiej gliniastej oraz reszta ziemii lekkiej IVa,b-V klasa.
      Duży udział bo ok. 20-30% struktury zasiewów stanowi rzepak ozimy, 20% pszenica ozima, a 50% zboża jare.
      Ogólnie w sezonie jest problem z obsługą "na czas" oprysku w rzepaku, pszenicy ozimej, ogólnie staram się stosować najmniej jak to możliwe chemii, lecz jest to nieuniknione. Jestem młodym człowiekiem ok. 30 roku życia, mam świadomość tego, że najważniejszą maszyną w gospodarstwie powinien być opryskiwacz, ponieważ przez niego przelewa się ogrom "pieniędzy" oraz to on decyduje o naszym kontakcie z chemią ... obecnie nie jestem zadowolony z tego, że muszę stać nad beczką i "wdychać chemię" przy sporządzaniu cieczy roboczej, zamiast np. korzystać z komfortowego rozwadniacza oraz rozłączania sekcji z komputera, gdzie obecnie robię to ręcznie... musząc otwierać kabinę podczas oprysku.
      W żniwa pojawia się problem np. z odbiorem zboża, ponieważ mam za mało przyczep ...
      Uprawę bezorkową wykonuję ciągnikiem 143 km, lecz mam za słaby agregat, zresztą możliwości tego ciągnika są ograniczone i nie wiem czy pociągnąłby chociażby 3 belkowy agregat 2.5m na ciężkiej glinie .
      Ciągniki ze średnią wieku 30 lat są awaryjne. Często mnie zawodzą.
      Ścieżki modernizacji parku maszynowego swojego gospodarstwa przedstawiają się następująco:
      1. Zakup ciągnika 6 cylindrowego np. marki Massey Ferguson 7716 dyna6 , Valtra T154 , John deere 6155m za ok. 380 tyś netto lub ciągnika 6 cylindrowego t174e o mocy 177 km, gdzie na tryb eko mógłbym wgrać mapę np. 215 km z modelu t214. za ok. 410 tyś netto.
      do tego dokupiłbym agregat bezorkowy np. Agrolift 3 belkowy 8 rap 2.5m do wyżej wymienionych ciągników, bądź 3m spec hd do ciągnika t174e , lecz czy on da z nim radę jechać 12 km/h na ciężkiej glinie 30 cm głęboko nawet po podniesieniu mocy do 215km ?
      W tym wariancie, lepiej chyba dołożyć te 30 tysięcy do bardziej przyszłościowego modelu t174?
       
      2. Wariant: Zakup maszyn:
      -opryskiwacz UG 3200 l / 27m/15 m Amazone za ok. 170 - 220 tyś netto w zależności od wyposażenia. A może ze względu na krótkie okna pogodowe, lepiej kupić opryskiwacz z rękawem np. bury vento ?
      -przyczepa 14 t 2 osiowa - ok . 65-70 netto;
      - Agregat bezorkowy 2,5m agrolift 3 belkowy; ok. 25 tyś netto.
      - 5 zębowy pług dłutowy z agro liftu na zab. hydro za ok. 35 tyś netto.
      - dodatkowo myślałbym wtedy o używanym ciągniku ok . 160 km np. claas arion z 2010 r. itd.  np. za 100-120 tyś netto.
       
      Ogólnie mam 60% dofinansowania max 200 tyś . Więc najbardziej opłaca mi się zakup do 333 netto. Porządnego ciągnika 6 cyl za tę kwotę niestety nie kupię, średnio mi się widzi dokładać do 450 tyś . 
       
       
      Opisałem bardzo pokrótce moje problemy.
      Chciałbym uzyskać jakiejś rady, pomocy w którą stronę powinienem się zmodernizować. 
       
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v