Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam mały problem z tym ciągnikiem , otóż kupiłem pierwszy raz paliwo  z innego źródła niż do tej pory aby sprawdzić jakie jest itp. ,wiecie o co chodzi :) i z tego wyniknął problem ,otóż zaczęło mulić ciągnik , wypuściłem paliwo ze zbiornika , zmieniłem filtry na nowe ,wlałem nowe,czyste paliwo i przez jakieś 40 min było ok, później to samo , 3 razy przedmuchiwałem filtry i problem wraca, co jeszcze mogę zrobić ? Jak oczyścić układ z poprzedniego paliwa ? 

Opublikowano

A co za paliwo wlałeś? Niech zgadnę z oszczędności u kogoś czy bylo sporo tańsze? Pociesze Cie ze i tak masz szczęście ze wogole silnik chodzi bo 2 lata temu mój sąsiad kupił ,,tańsze” paliwo 2,5 tysiąca litrow i efekt był taki ze kombajn class i 2 fergusony z pola sciągał zetor 7011. Koszt przywrócenia do używalności 12 tysiecy.

Opublikowano (edytowane)

Ja raz kupiłem tez z innego źródła i efekt taki ze filtry pozapychalo przy jd. 60 spalała to 2 lata.

tak jak wyżej ktoś pisał bez serwisu sie nie obędzie bo poszło na wtryski, 

Edytowane przez przemek28_28
Opublikowano
trzeba zrobić płukankę układy tak jak kolega wcześniej pisał. sam widziałem jak przywieźli na lawecie john deere 6930 który nie chciał odpalić . Uruchomili go dwoma plakami i zrobili płukanie układu po dwóch godzinach pracy na tym płynie ciągnik pojechał już na własnych kołach i jak pytałem się serwisanta to ciągnik cały czas działa czyli dwa lata
Opublikowano

Jak tak czytam to nieźle wymyślają te traktory, jeszcze parę lat to będzie tak że paliwo tylko z serwisu, olej tylko z serwisu, powietrze do silnka będzie miało własny zbiornik i będzie nabijane w serwisie bo te ogólnodostępne będzie zawierało smog na którym się filtr zalepi. Poprostu dziwne te traktory macie.

Opublikowano

Nie dziwne tylko comonrail jest wrażliwy na paliwo, a wiesz ze z tym rożnie bywa w Polsce. Paliwo idzie pod ogromnym ciśnieniem wiec musi byc dobrej jakości bo syf poprostu nie idzie. To nie 60 czy rusek ze pojedzie na wodzie ze stawu.

Opublikowano

Widać kolego jakie masz pojęcie o mechanice. Po pierwsze, nie znam żadnego innego prywatnego warsztatu, który posiada płuczkę do układu paliwowego, a po drugie jak nie wiesz w jakich układach nie można płukać to narobisz sobie szkody i kosztów. Np. silniki koncernu CNH z układem paliwowym BOSCH zbytnio nie reagują na te płyny, a sam układ oczyszczania spalin może ulec uszkodzeniu, ponieważ powierzchnie czujników NOx pokryte powłoką porcelanową ulegają uszkodzeniu. Natomiast, DENSO znane z silników JD jest dobrym układem paliwowym, ale bardzo wrażliwym na złej jakości paliwo i tutaj nawet producent przewiduje płukanie układu chyba co 3tyś godz. pracy silnika. Sam ostatnio podniosłem do życia taki motorek po tym jak gość zatankował paliwo z resztkami oprysku w bańce. Gro ludzi nie wie ile kosztuje brak wiedzy, a wystarczy by serwis lub ktoś kto się zna wykonał taką usługę, przez jakąś godzinę i ciągnik jedzie dalej. A tak zamiast zapłacić 400-500zł za usługę to zapłacisz 6 końcówek wtryskiwaczy po jakieś 500-600zł + robota za wyjęci i włożenie wtrysków + jak się spiepszy jakiś wspominany czujnik i robi się kilka ładnych tyś. zł.

Opublikowano

Spróbowałem jeszcze dziś wyczyściłem taki jeden mały filterek na przewodach , który teraz dostrzegłem , zobaczę co dalej , możliwe że po 1830 mth trzeba wykonać to płukanie? W Claasie jest silnik JD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez gameplayakiho
      Witam.
      Zastanawiam się na zakupem ciągnika i mam problem z wyborem między Claasem Arion 430 oraz Valtra A114 lub N104
      ewentualnie New Holland T5.
       To będzie mój główny ciągnik więc zależy mi na wytrzymałości tego ciągnika dlatego moje pytanie który ciągnik był by najlepszy  w przedziale 100-120 KM
    • Przez artur04c
      Witam, Mam Claasa Airiona 640 i zauważyłem ze sam z siebie kręci się wałek odbioru mocy z tyłu choć jest wyłączony, jak go zahamuje to niby stoi ale po czasie lub po ponownym uruchomieniu silnika znów się kręci. Sytuacja jest wredna bo jak jadę z opryskiwaczem to mi zaczyna wałek kręcić i podczas transportu wiadomo co sie dzieje. Jakieś porady ? 
    • Przez POLAKPl
      Witam, potrzebuję instrukcji napraw claas ares 816 po polsku. Czy może ktoś tako posiada? 
    • Przez marekkucybala2
      Witam, posiadam od kilku lat kombajn zbożowy Claas Dominator 98sl. Nie było z nim wcześniej żadnych większych problemów. W tym roku problem polega na tym że kiedy chciałem wyjechać kombajnem to odpala ale nie chce jechać. Co może być przyczyną?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v