Polecane posty

xsardas18    0

czy można założyć turbo do zetora 6211 ???

co trzeba by było dokupić ???

i jak je zamocować??? :D

 

 

 

Powód Edycji: zmiana tematu, edytowane przezNikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

myśleliśmy kiedyś żeby do zetora 6340 założyć turbo ale wszystkich co o to pytaliśmy to nam odradzali ponieważ (w naszym przypadku) zetor 7340 nie różni się tylko tym że ma turbine ale ma równie niektóre elementy mocniejsze od naszego a to mogło by groźić awarią ciągnika więc postanowiliśmy nie ryzykować, turbina kosztuje 1-2 tys zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
czy można założyć turbo do zetora 6211 ???

co trzeba by było dokupić

i jak je zamocować??? :D

 

Wszystko można tylko za ile i na jak długo?

Ten silnik nie jest przystosowany pod turbo, skąd wiesz jaką dać turbine i jakie ciśnienie doładowania żeby nie uszkodzić silnika? Tłoki w tym Zetorze chyba nie mają chłodzenia olejowego (oil jet) i moga sie powypalać od doładowania. Układ korbowy może nie wytrzymać większych sił i momentów i w konsekwencji np. urwać się korbowód. Pomijając juz aspekty zdroworozsadkowe, to skąd weźmiesz kolektor z flanszą pod turbine do tego silnika? Moża go dorobić ale to bardzo duże koszta... Zrobienie smarowania turbiny to nie problem ale będziesz musiał wywiercić w bloku/misce otwór do powrotu oleju. Silniki turbo są zazwyczaj odprężone w stosunku do jednostek wolnossących (inne tłoki albo głowica). To nie jest takie proste jak sie wydaje i w tym przypadku bezsensowne. Lepiej pieniądze na przeróbke przeznaczyć na dołożenie do mocniejszego ciągnika (np. 7711)

Pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Silnik będzie mocno się grzał co przyspieszy mozliwe awarie jak pisali poprzednicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawełtdi    0
Wszystko można tylko za ile i na jak długo?

Ten silnik nie jest przystosowany pod turbo, skąd wiesz jaką dać turbine i jakie ciśnienie doładowania żeby nie uszkodzić silnika? Tłoki w tym Zetorze chyba nie mają chłodzenia olejowego (oil jet) i moga sie powypalać od doładowania. Układ korbowy może nie wytrzymać większych sił i momentów i w konsekwencji np. urwać się korbowód. Pomijając juz aspekty zdroworozsadkowe, to skąd weźmiesz kolektor z flanszą pod turbine do tego silnika? Moża go dorobić ale to bardzo duże koszta... Zrobienie smarowania turbiny to nie problem ale będziesz musiał wywiercić w bloku/misce otwór do powrotu oleju. Silniki turbo są zazwyczaj odprężone w stosunku do jednostek wolnossących (inne tłoki albo głowica). To nie jest takie proste jak sie wydaje i w tym przypadku bezsensowne. Lepiej pieniądze na przeróbke przeznaczyć na dołożenie do mocniejszego ciągnika (np. 7711)

Pozdrawiam :D

 

Turbine można dobrać, to nie jest największy problem. W Zetorach serii 3320-7340 wszystkie silniki miały ten sam stopień sprężania. Nie wiem jak w starszych, ale podejrzewam, że było tak samo. Więc odprężanie możnaby darować. Chociaż silnik z 6211 nie ma teraz kontynuacji w produkcji... W Zetorze 5211 układ chłodzenia jest bardzo wydajny i może odprowadzić dużo więcej ciepła niż musi. Jeśli 6211 ma większą chłodnice pewnie ma podobnie, jeśli tą samą... to nie wiem jaki ma zapas.

Ciągnik czasem musi pracować pod maksymalnym obciążeniem. Jeśli za dużo się od niego będzie wymagać może odmówić współpracy. Jeśli całą przeróbkę zrobić z głową ma prawo to chodzić. Odpowiednie doładowanie, ostrożnie z paliwem i dobra obsługa !

Wszystko się da, tylko czy warto w stosunku do ceny? Raczej nie. Pozdrawiam

Pawełtdi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zetorka 7045 z turbo.

Turbine kupiłem okazyjnie za 150zł z omegi A 2.3 diesel

Intelcooler z forda mondeo 1.9 dałem 50zł.

W silniku nic nie przerabiałem.

Kolektor pasuje z C-360 tylko kilka przeróbek i koniec.

Tanio mnie to wyniosło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jakie masz ciśnienie doładowania czy to turbo nie za małe za 3,6 litra??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bedi90    0

weź pod uwagę, że silniki samochodów osobowych moją znacznie większe prędkości obrotowe od silników ciągników rolniczych, jeśli obliczysz wydatek powietrza dla tamtego samochodu ( w uproszczeniu prędkość obrotowa x objętość skokowa) i dla zetora wyniki będą podobne, więc turbina jest całkiem dobrze dobrana, aczkolwiek myślę, że jest nawet ciut za duża, trzeba by to obliczyć, bo na oko mówię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawcio21    2

kolego zetor7045turbo mógł byś jakies fotki wstawic co i jak oraz jak to wychodzi i ile zyskałes dzieki tej turbinie ?? i ile juz na tej turbinie chodzi ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

bedi90 a Ty weź pod uwagę, że silniki samochodowe mają zazwyczaj mniejszą pojemność i dzięki temu mogą kręcić się szybciej. W silniku benzynowym ile dasz paliwa tyle spalisz, natomiast w dieslu dojdziemy do momentu w którym zwiększanie dawki nie podniesie ani mocy ani nie zwiększy prędkości obrotowej silnika ;)


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawcio21    2

w zasadzie to racja jak w c360 co z tego ze dasz obroty do konca ale siły sie nie zyska lec wiekszy wir w baku wiec lepiej mniej spalic :) a dac obroty zdrowe dla silnika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel125d    2

myśleliśmy kiedyś żeby do zetora 6340 założyć turbo ale wszystkich co o to pytaliśmy to nam odradzali ponieważ (w naszym przypadku) zetor 7340 nie różni się tylko tym że ma turbine ale ma równie niektóre elementy mocniejsze od naszego a to mogło by groźić awarią ciągnika więc postanowiliśmy nie ryzykować, turbina kosztuje 1-2 tys zł

 

ten model wymaga tylko zmiany tłoków od 7340 turbina pasuje też od 7340 ,w 7340 korbowody są te same co w 6340 głowica też porównaj w sklepie tłok różni się tylko wieżchnią warstwą utwardzaną jest to wstawka prawdopodobnie żeliwna i otworkami olejowymi do nakrapiania denka tłoka co zabezpieczy przed wypaleniem w 7245 jest tłok z mniejszą komorą przez co trochę ma mniejszą pojemność ma też inaczej wykorbiony wał suw jego tłoka jest krutszy niż w 6340 czy 7340 to też ma wpływ na pojemność w 6340 pompa wtryskowa została wyposażona w sekcje 9 mm 7340 9,5 mm to mała różnica zakładaj turbo nic się nie martw silnik po zmianie tłoków wytrzyma zwiększ tylko dawkę po otwarciu dekielka pompy wtryskowej z tyłu od strony kabiny przykręcony 9 śrubek zobaczysz śruby regulacyjne dawek górna to początkowa , środkowa rozruchowa i dolna działa jak silnik przekroczy 1400 obrotów górną wkręć o 1 obrót a tom na dole o 2 obroty środkowej nie dotykaj chyba że rano ciężko pali to wykręć odrobinę nie sugeruj się tym że u 360 dawkę regulowano wykręcając śrubkę u zetora jest odwrotnie wykręcając zmniejszasz życzę powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marerek    4

kolego po co ty wyciągasz stare tematy z przed paru lat jak chcesz być mądry to odpowiadaj na teraźniejsze tematy

  • Confused 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel125d    2

kolego po co ty wyciągasz stare tematy z przed paru lat jak chcesz być mądry to odpowiadaj na teraźniejsze tematy

 

stare też trzeba odświeżyć i nie ma się co denerwować kolego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marerek    4

kolego ale nikt nie oczekuje odp na te pytania i nie cytuj odpowiedzi przed tobą bo dostaniesz punkty

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel125d    2

kolego ale nikt nie oczekuje odp na te pytania i nie cytuj odpowiedzi przed tobą bo dostaniesz punkty

 

ja sądze że ty nie oczekujesz na moje odpowiedzi ale jakbyś nie wiedział są tu inni z kimś można napewno porozmawiać

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017
Dnia 24.11.2013 o 20:42, marerek napisał:

kolego po co ty wyciągasz stare tematy z przed paru lat jak chcesz być mądry to odpowiadaj na teraźniejsze tematy

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj