Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
xsardas18    0

czy można założyć turbo do zetora 6211 ???

co trzeba by było dokupić ???

i jak je zamocować??? :D

 

 

 

Powód Edycji: zmiana tematu, edytowane przezNikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    28

myśleliśmy kiedyś żeby do zetora 6340 założyć turbo ale wszystkich co o to pytaliśmy to nam odradzali ponieważ (w naszym przypadku) zetor 7340 nie różni się tylko tym że ma turbine ale ma równie niektóre elementy mocniejsze od naszego a to mogło by groźić awarią ciągnika więc postanowiliśmy nie ryzykować, turbina kosztuje 1-2 tys zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    11
czy można założyć turbo do zetora 6211 ???

co trzeba by było dokupić

i jak je zamocować??? :D

 

Wszystko można tylko za ile i na jak długo?

Ten silnik nie jest przystosowany pod turbo, skąd wiesz jaką dać turbine i jakie ciśnienie doładowania żeby nie uszkodzić silnika? Tłoki w tym Zetorze chyba nie mają chłodzenia olejowego (oil jet) i moga sie powypalać od doładowania. Układ korbowy może nie wytrzymać większych sił i momentów i w konsekwencji np. urwać się korbowód. Pomijając juz aspekty zdroworozsadkowe, to skąd weźmiesz kolektor z flanszą pod turbine do tego silnika? Moża go dorobić ale to bardzo duże koszta... Zrobienie smarowania turbiny to nie problem ale będziesz musiał wywiercić w bloku/misce otwór do powrotu oleju. Silniki turbo są zazwyczaj odprężone w stosunku do jednostek wolnossących (inne tłoki albo głowica). To nie jest takie proste jak sie wydaje i w tym przypadku bezsensowne. Lepiej pieniądze na przeróbke przeznaczyć na dołożenie do mocniejszego ciągnika (np. 7711)

Pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zts    41

Silnik będzie mocno się grzał co przyspieszy mozliwe awarie jak pisali poprzednicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawełtdi    0
Wszystko można tylko za ile i na jak długo?

Ten silnik nie jest przystosowany pod turbo, skąd wiesz jaką dać turbine i jakie ciśnienie doładowania żeby nie uszkodzić silnika? Tłoki w tym Zetorze chyba nie mają chłodzenia olejowego (oil jet) i moga sie powypalać od doładowania. Układ korbowy może nie wytrzymać większych sił i momentów i w konsekwencji np. urwać się korbowód. Pomijając juz aspekty zdroworozsadkowe, to skąd weźmiesz kolektor z flanszą pod turbine do tego silnika? Moża go dorobić ale to bardzo duże koszta... Zrobienie smarowania turbiny to nie problem ale będziesz musiał wywiercić w bloku/misce otwór do powrotu oleju. Silniki turbo są zazwyczaj odprężone w stosunku do jednostek wolnossących (inne tłoki albo głowica). To nie jest takie proste jak sie wydaje i w tym przypadku bezsensowne. Lepiej pieniądze na przeróbke przeznaczyć na dołożenie do mocniejszego ciągnika (np. 7711)

Pozdrawiam :D

 

Turbine można dobrać, to nie jest największy problem. W Zetorach serii 3320-7340 wszystkie silniki miały ten sam stopień sprężania. Nie wiem jak w starszych, ale podejrzewam, że było tak samo. Więc odprężanie możnaby darować. Chociaż silnik z 6211 nie ma teraz kontynuacji w produkcji... W Zetorze 5211 układ chłodzenia jest bardzo wydajny i może odprowadzić dużo więcej ciepła niż musi. Jeśli 6211 ma większą chłodnice pewnie ma podobnie, jeśli tą samą... to nie wiem jaki ma zapas.

Ciągnik czasem musi pracować pod maksymalnym obciążeniem. Jeśli za dużo się od niego będzie wymagać może odmówić współpracy. Jeśli całą przeróbkę zrobić z głową ma prawo to chodzić. Odpowiednie doładowanie, ostrożnie z paliwem i dobra obsługa !

Wszystko się da, tylko czy warto w stosunku do ceny? Raczej nie. Pozdrawiam

Pawełtdi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zetorka 7045 z turbo.

Turbine kupiłem okazyjnie za 150zł z omegi A 2.3 diesel

Intelcooler z forda mondeo 1.9 dałem 50zł.

W silniku nic nie przerabiałem.

Kolektor pasuje z C-360 tylko kilka przeróbek i koniec.

Tanio mnie to wyniosło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    1021

Jakie masz ciśnienie doładowania czy to turbo nie za małe za 3,6 litra??


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bedi90    0

weź pod uwagę, że silniki samochodów osobowych moją znacznie większe prędkości obrotowe od silników ciągników rolniczych, jeśli obliczysz wydatek powietrza dla tamtego samochodu ( w uproszczeniu prędkość obrotowa x objętość skokowa) i dla zetora wyniki będą podobne, więc turbina jest całkiem dobrze dobrana, aczkolwiek myślę, że jest nawet ciut za duża, trzeba by to obliczyć, bo na oko mówię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawcio21    2

kolego zetor7045turbo mógł byś jakies fotki wstawic co i jak oraz jak to wychodzi i ile zyskałes dzieki tej turbinie ?? i ile juz na tej turbinie chodzi ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

bedi90 a Ty weź pod uwagę, że silniki samochodowe mają zazwyczaj mniejszą pojemność i dzięki temu mogą kręcić się szybciej. W silniku benzynowym ile dasz paliwa tyle spalisz, natomiast w dieslu dojdziemy do momentu w którym zwiększanie dawki nie podniesie ani mocy ani nie zwiększy prędkości obrotowej silnika ;)


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawcio21    2

w zasadzie to racja jak w c360 co z tego ze dasz obroty do konca ale siły sie nie zyska lec wiekszy wir w baku wiec lepiej mniej spalic :) a dac obroty zdrowe dla silnika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel125d    1

myśleliśmy kiedyś żeby do zetora 6340 założyć turbo ale wszystkich co o to pytaliśmy to nam odradzali ponieważ (w naszym przypadku) zetor 7340 nie różni się tylko tym że ma turbine ale ma równie niektóre elementy mocniejsze od naszego a to mogło by groźić awarią ciągnika więc postanowiliśmy nie ryzykować, turbina kosztuje 1-2 tys zł

 

ten model wymaga tylko zmiany tłoków od 7340 turbina pasuje też od 7340 ,w 7340 korbowody są te same co w 6340 głowica też porównaj w sklepie tłok różni się tylko wieżchnią warstwą utwardzaną jest to wstawka prawdopodobnie żeliwna i otworkami olejowymi do nakrapiania denka tłoka co zabezpieczy przed wypaleniem w 7245 jest tłok z mniejszą komorą przez co trochę ma mniejszą pojemność ma też inaczej wykorbiony wał suw jego tłoka jest krutszy niż w 6340 czy 7340 to też ma wpływ na pojemność w 6340 pompa wtryskowa została wyposażona w sekcje 9 mm 7340 9,5 mm to mała różnica zakładaj turbo nic się nie martw silnik po zmianie tłoków wytrzyma zwiększ tylko dawkę po otwarciu dekielka pompy wtryskowej z tyłu od strony kabiny przykręcony 9 śrubek zobaczysz śruby regulacyjne dawek górna to początkowa , środkowa rozruchowa i dolna działa jak silnik przekroczy 1400 obrotów górną wkręć o 1 obrót a tom na dole o 2 obroty środkowej nie dotykaj chyba że rano ciężko pali to wykręć odrobinę nie sugeruj się tym że u 360 dawkę regulowano wykręcając śrubkę u zetora jest odwrotnie wykręcając zmniejszasz życzę powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marerek    3

kolego po co ty wyciągasz stare tematy z przed paru lat jak chcesz być mądry to odpowiadaj na teraźniejsze tematy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel125d    1

kolego po co ty wyciągasz stare tematy z przed paru lat jak chcesz być mądry to odpowiadaj na teraźniejsze tematy

 

stare też trzeba odświeżyć i nie ma się co denerwować kolego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marerek    3

kolego ale nikt nie oczekuje odp na te pytania i nie cytuj odpowiedzi przed tobą bo dostaniesz punkty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel125d    1

kolego ale nikt nie oczekuje odp na te pytania i nie cytuj odpowiedzi przed tobą bo dostaniesz punkty

 

ja sądze że ty nie oczekujesz na moje odpowiedzi ale jakbyś nie wiedział są tu inni z kimś można napewno porozmawiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    1751
Dnia 24.11.2013 o 20:42, marerek napisał:

kolego po co ty wyciągasz stare tematy z przed paru lat jak chcesz być mądry to odpowiadaj na teraźniejsze tematy

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez em0t
      Witam . Potrzebuje porady jak prawidłowo zamontować uszczelkę pod głowicą . Chodzi o to że uszczelka ma silikon z jednej strony a na tulei nie ma pierścienia miedzianego który uszczelnia blok z tuleje 


    • Przez tre_k
      Panowie mam problem, sprzęt nie zapala, nie kręci rozrusznikiem. Przeczyściłem klemy na akumulatorze, mierzyłem napięcie jest 12 v na rozruszniku. Najpierw nie było napięcia w stacyjce obstawiam że przez kluczyk, skręciłem 15 z 30 ze stacyjki świeci się ładowanie więc chyba ok. Przycisk rozrusznika też wyczyściłem, naciskam i nic.... się nie dzieje, rozebrałem go i próbowałem na kable na styk też nic... Macie jakiś pomysł gdzie dalej szukać? próbowałem zewrzeć na krótko na rozruszniku ale tez nic. Stacyjkę kupiłem nową jutro wstawię. Nie wiem czy to ma znaczenie ale światła też nie działają po przekręceniu kluczyka. Nie mam już pomysłu ? 
    • Przez michal97
      Witam.
      Najpierw opiszę całą sprawę.
      Dwa lata temu nasz zetor 7340 turbo zaczął dmuchać białym dymkiem z odmy, jesienią po zakończonych pracach rozebraliśmy go bo z odmy dmuchał jak głupi. Okazało się że na jednym tłoku zapiekły się pierścienie więc wymieniliśmy tuleję z tłokiem a w pozostałych trzech tylko pierścionki. W tamtym roku znowu zaczął dmuchać gdy dmuchał coraz bardziej znowu go rozebraliśmy i okazało się że na tym wymienionym tłoku pękł pierścień odłamała się końcówka około trzech centymetrów, znowu wymieniliśmy wszystkie pierścienie i było ok do niedawna w tym roku po z gruberowaniu kilku hektarów zaczął dmuchać dość sporą ilością białego dymu z odmy. Na razie jeszcze nic nie robiliśmy ale znowu chyba trzeba będzie.
      I w związku z tym mam do was pytanie co może powodować to dymienie? Mój sąsiad który był mechanikiem w pobliskiej kopalni twierdzi że może być to skrzywiony korbowód. Czy istnieje taka możliwość?
      Z góry wielkie dzięki za pomoc
    • Przez robadas78
      Witam. Mój Zetor 5011 jak postoi kilka godzin to nie zapali bez podpompowania pomką. Muszę pompować kilkadziesiąt razy i w ostojniku widać ubytki paliwa i powietrze.
    • Przez Piotr1711
      Witam! Poszukuje oryginalnego tlumnika typu beczka do mojego zetorka 3320 z 98 roku wszystkie które oglądałem to zamienniki na oryginalnym ma taki charakterystyczny warkot
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj