Skocz do zawartości

1025a - jedzie na luzie...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Kilka dni temu jednego z MTZ 82 w moim gospodarstwie zastąpił Pronar 1025a 2007r, jest to nowy nabytek więc nie znaj jeszcze jego zachowań, ale jedno jest co najmniej dziwne...

Otóż dzisiaj po odpaleniu sprzętu i wyjechaniu z garażu zdziwiłem się, gdy wybiłem bieg na luz, a po puszczeniu sprzęgła ciągnik wyraźnie powoli się toczył... dopiero gdy dźwignią zmiany zakresów wybiłem na luz to ciągnik się całkowicie zatrzymywał, no i w miarę rozgrzewania się ciągnika ten objaw zanikał, czy to normalne?

W sumie to dzisiaj po raz drugi od zakupu się nim przejechałem, no ale wydaje mi się że tydzień temu tego nie było :D poza tym dzisiaj był mróz -2,5 stopnia czyli trochę chłodniej niż tydzień temu, ma to wpływ na jakiś mechanizm w skrzyni biegów?

Opublikowano
Może kolego ktoś robił skrzynie i wlał gęstszy olej aby nie było może słychać j stąd taki objaw wiem że tak jakieś łożyska się sypały i to czasem tak że dziurę robiło z boku obudowy
Opublikowano
12 godzin temu, Piotr0224 napisał:

I tak wejdzie Ci w nawyk że jak wychodzisz to dwie dźwignie rozłączasz, ale co ciekawe w 1221 nie mam czegoś takiego skrzynia prawie identyczna jak 1025

Może dlatego że jest cięższy od 1025?

W tym wypadku będę musiał się tego nauczyć :) w poprzednich sprzętach skrzynia była całkowicie mechaniczna, tutaj widzę hydraulika jakąś rolę oprócz smarowania chyba odgrywa? ciekawe.

2 godziny temu, zetorlublin7341 napisał:

Może kolego ktoś robił skrzynie i wlał gęstszy olej aby nie było może słychać j stąd taki objaw wiem że tak jakieś łożyska się sypały i to czasem tak że dziurę robiło z boku obudowy

Nie strasz :)

Ciekawe czym nowy nabytek mnie jeszcze zaskoczy :) jest na monobloku (wzmacniany podnośnik) z działającym rozdzielaczem tym pod kabiną, w poprzednich ruskach te rozdzielacze były posypane i TUZ był podpięty pod rozdzielacz główny 3 sekcyjny - ten pomiędzy silnikiem a kabiną. jestem aż ciekawy jak będzie szła orka tym sprzętem, chyba jest wygodniej :) niestety nie ma on funkcji docisku a na glinach czasami się przydawało w ostatnie suche lata...

Opublikowano
3 godziny temu, zetorlublin7341 napisał:

Może kolego ktoś robił skrzynie i wlał gęstszy olej aby nie było może słychać j stąd taki objaw wiem że tak jakieś łożyska się sypały i to czasem tak że dziurę robiło z boku obudowy

Ja mam od nowości i tak samo ma a w skrzyni nic nie robiony, olej wymieniany na identyczny i w lato też tak samo robi.

Co do monobloku to największy minus że nie ma porządnego docisku bo w starym rozwiązaniu to był taki że aż ciągnik schodził z obrotów a nie popuścił.

A takie pytanko czy Ci podnosi ramiona do góry jeśli nie masz nic zaczepionego na nim, ja tak mam i czasem trochę to denerwuje gdy chce się coś zapiąć a tu mu ramiona do góry same się podnoszą mówię o 1221 który jest na monobloku

Opublikowano
1 godzinę temu, Piotr0224 napisał:

A takie pytanko czy Ci podnosi ramiona do góry jeśli nie masz nic zaczepionego na nim, ja tak mam i czasem trochę to denerwuje gdy chce się coś zapiąć a tu mu ramiona do góry same się podnoszą mówię o 1221 który jest na monobloku

Nic takiego nie zauważyłem, ale poprzedni właściciel coś mówił że miał problemy właśnie z podnośnikiem, chyba że nie chciał opuścić albo właśnie sam podnosił. Winny był jakiś zawór który jest z tyłu ciągnika przy ramionach, nie wiem czy nie ten przy którym jest dźwignia do sterowania TUZ z zewnątrz.

Czyli jednak nie ma docisku, szkoda.

Opublikowano

Mam dwustronnego i dźwignię do regulacji siłowej ale to nie jest to, jak sucho jest to pług zagonowy wysadza na wierzch i nie ma siły żeby wcisnąć go z powrotem co innego 1025a to pług aż skrzeczy i wejdzie 

Opublikowano
1221 u mnie też nie jedzie na luzie. moim zdaniem jest ciezejszy od 1025 i dlatego.
Opublikowano
2 godziny temu, seweryn20 napisał:

A to całkiem inne konstrukcje. W podnośnikach starego typu były regulatory które miały ciśnienie docisku ograniczone do 40-tu bar. W monobloku pojęcia nie mam ale możliwe że też.

Stary MTZ ma taki docisk że koła można wymieniać bez lewarka :D

 

  • Thanks 1
  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v