P107R

Members
  • Ilość treści

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O P107R

  • Ranga
    Nowicjusz

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Temat do zamknięcia, pękła tulejka w skrzyni doprowadzająca olej do blokady napędu.
  2. Witam, Mam problem w swoim 1025a z 2007r, otóż wczoraj podczas prac polowych nagle przestał działać przedni napęd. Ciśnienie w skrzyni sprawdzone manometrem 9 bar na ciepłym silniku, elektrozawór sprawny, podaje olej, podniosłem jedno przednie koło i przy pracującym silniku jak włączę napęd to nie mogę tego koła obrócić, czyli napęd jest teoretycznie załączony, ale z ciężkim agregatem na piachu ciągnik się prawie zakopał, bo przód nie ciągnął wcale, tak samo podczas hamowania zawsze było słychać moment załączenia się przedniego napędu a od wczoraj cisza. Niestety nie mogę znaleźć schematów i nie wiem jak ten napęd jest skonstruowany. Wiem że w 82 i pochodnych jest podpora wału ze sprzęgłem przeciążeniowym, tutaj tego nie ma. Czy ktoś dysponuje schematem tego napędu, lub wiedzą jak on tak właściwie jest skonstruowany i jaka jest jego zasada działania? co odpowiada za jego załączenie? są tam jakieś tarczki które naciska tłok hydrauliczny? jest tam sprzęgło przeciążeniowe? Sprzęt jest potrzebny więc nie chcę go niepotrzebnie rozbierać żeby patrzeć co i jak tam w środku działa, będę wdzięczny za podpowiedzi lub najlepiej jakiś schemat tego napędu np. z katalogu części.
  3. Nic takiego nie zauważyłem, ale poprzedni właściciel coś mówił że miał problemy właśnie z podnośnikiem, chyba że nie chciał opuścić albo właśnie sam podnosił. Winny był jakiś zawór który jest z tyłu ciągnika przy ramionach, nie wiem czy nie ten przy którym jest dźwignia do sterowania TUZ z zewnątrz. Czyli jednak nie ma docisku, szkoda.
  4. Może dlatego że jest cięższy od 1025? W tym wypadku będę musiał się tego nauczyć w poprzednich sprzętach skrzynia była całkowicie mechaniczna, tutaj widzę hydraulika jakąś rolę oprócz smarowania chyba odgrywa? ciekawe. Nie strasz Ciekawe czym nowy nabytek mnie jeszcze zaskoczy jest na monobloku (wzmacniany podnośnik) z działającym rozdzielaczem tym pod kabiną, w poprzednich ruskach te rozdzielacze były posypane i TUZ był podpięty pod rozdzielacz główny 3 sekcyjny - ten pomiędzy silnikiem a kabiną. jestem aż ciekawy jak będzie szła orka tym sprzętem, chyba jest wygodniej niestety nie ma on funkcji docisku a na glinach czasami się przydawało w ostatnie suche lata...
  5. Witam, Kilka dni temu jednego z MTZ 82 w moim gospodarstwie zastąpił Pronar 1025a 2007r, jest to nowy nabytek więc nie znaj jeszcze jego zachowań, ale jedno jest co najmniej dziwne... Otóż dzisiaj po odpaleniu sprzętu i wyjechaniu z garażu zdziwiłem się, gdy wybiłem bieg na luz, a po puszczeniu sprzęgła ciągnik wyraźnie powoli się toczył... dopiero gdy dźwignią zmiany zakresów wybiłem na luz to ciągnik się całkowicie zatrzymywał, no i w miarę rozgrzewania się ciągnika ten objaw zanikał, czy to normalne? W sumie to dzisiaj po raz drugi od zakupu się nim przejechałem, no ale wydaje mi się że tydzień temu tego nie było poza tym dzisiaj był mróz -2,5 stopnia czyli trochę chłodniej niż tydzień temu, ma to wpływ na jakiś mechanizm w skrzyni biegów?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj