Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam dwa problemy odnośnie ładowarki Merlo P30.7 ev z 94 roku. Pierwszy z nich to biały olej w zbiorniku od hydrostatu. Ładowarka nie ma problemu z jazdą czy brakiem siły, ale wydaje mi się, że tak być nie powinno. Drugi problem to gaśnięcie maszyny po pracy z większym wysiłkiem lub po dłuższej jeździe. Mam wrażenie jakby coś odcinało paliwo. Czy ktoś z posiadaczy spotkał się już z takimi przypadłościami?

Opublikowano
Chyba mamy uszkodzony elektrozawór lub jest jakaś funkcja do odryglowania osprzętu bo jak otwieram krokodyla to nie zostaje w pozycji otwartej tylko opada. To samo dzieje się jak zamykam nie trzyma tylko olej się cofa z siłownika.
Opublikowano
Twoja ładowarka nie ma zamka albo ma uszkodzony kolega dobrze mówi musisz prawdopodobnie dołożyć . Co znaczy biały olej? Jak mleko? Spieniony? czy przezroczysty? Jeżeli Biały jak mleko to byc może jakiś inteligentny wody tam nalał myśląc że to zbiornik chłodnicy bo różne płyny już widziałem w tym zbiorniku. Jak jest przeźroczysty to powinno tak być idzie tam HVI 46
Opublikowano
Olej jest jak mleko. Nawet jak dłużej stoi to i tak nie zmienia barwy. Miałem tą samą myśl, więc wymieniłem olej na Fuchs hvi 46. Nie wiedziałem, czy da się to inaczej zrobić, więc wymieniałem poprzez spuszczanie z powrotu i dolewanie świeżego oleju do zbiornika. Ładowarka gaśnie tak powoli jakby zaczynało jej brakować paliwa. Nie tak od razu. Dodam, że zaczęło się tak dziać po tym jak zagotował mi się silnik. Myślałem, że wywaliło uszczelkę pod głowicą, więc ją wymieniłem. Przy okazji wymieniłem pompę wody i wypłukałem cały układ chłodzenia.
Opublikowano
Czyli olej już jest ok? Wymieniłeś prawidlowo. To nie ma nic wspólnego z tym że gaśnie. Od wewnętrznej strony silnika jest na bloku mała pompka zasilająca Zacznij wiec od niej. Możesz zdjąć z niej pokrywke i masz tam siatkę. Zobacz czy nie zafajdolona syfem. Po złożeniu zluzuj przewód który idzie na filtr i zobacz czy prawidłowo podaję paliwo. Ja bym sprawdzał pompke ,filtry, ew. Zasilanie ze zbiornika.
Opublikowano
Po wymianie olej wygląda znacznie lepiej lecz wydaje mi się, że po dłuższym postoju powinien wrócić do koloru jaki wlewałem z bańki czyli taki złocisty. Sprawdzę cały układ paliwowy i wymienię filtry bo jeszcze tego po zakupie nie robiłem. Może faktycznie masz rację, że to problem zasilania.
Opublikowano
Zacznij od pompki. Zapewne trochę przy niej potańczysz, dostęp jest jak do dziewicy. Filtry też oczywiście wymień. Warto też zajrzeć do oleju w zwolnicach i skrzyni. I wymień kubki na mostach bo to ważne.
Opublikowano
Dzięki Pietras892. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami na temat tego oleju i jeden z nich powiedział, że jeżeli silnik jazdy będzie przepuszczał to olej będzie się grzał i zrobi się z niego mleko. Zobaczymy co będzie jak trochę pojeżdżę na tym nowym oleju. Czy jest możliwe, że płyn chłodniczy łapie temperaturę w chłodnicy, która jest zespolona z chlodnicą oleju?
Opublikowano
Problem rozwiązany. Przyczyną gaśnięcia było sitko w pompce zasilającej. Dzięki Pietras892 za pomoc. Sprawę grzania się płynu chłodniczego też udało mi się rozwiązać. Okazało się, że wlewałem za dużo płynu. Chłodnica nie ma zbiorniczka wyrównawczego i po nagrzaniu płyn się rozprężał powodując wyciek. Zamontowałem czujnik temperatury oraz wskaźnik i w końcu mam spokój.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Cześć, potrzebuję porady na temat okładzin szczęk hamulcowych do fadromy Ł200. A mianowicie czy wie ktoś z Forumowiczów czy podchodzą z jakiegoś innego pojazdu w ludzkich pieniądzach? Nie ukrywam, że maszyna sumarycznie pracuje może 1-2 miesiące w ciągu roku. Dlatego szkoda mi jakoś bardzo inwestować w ten sprzęt, niemniej jednak hamulce się przydają.
       
      A może zalegają komuś takie okładziny i chciałby się wymienić na kilka papierków z wizerunkiem odpowiedniego władcy?
       
      Pozdrawiam!
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      posiada ktoś może dokument jak skalibrować czunik przeciążenia w ładowarce Dieci?
      Pozdrawiam, Tikuś!
    • Przez Kierownik
      Witam. Szukam użytkowników tej skrzyni. Jak to się sprawdza co z czym się je?
    • Przez JakubPL
      Dzień dobry,
      mam problem z hamulcami w ładowarce JCB 526s, rok produkcji 1997r. Z tego co udało mi się ustalić to działają one na tym samym oleju co układ hydrauliczny od wysięgu, ramienia itd. Problem polega na tym, że pedał hamulca jest dość miękki i ładowarka nie zawsze hamuje po wciśnięciu. Czasem jest tak, szczególnie na rozgrzanej, że hamulce działają jak brzytwa. Natomiast przy zimnej ładowarce, dopiero po około 3 sekundach po wciśnięciu pedału hamulca. Dolewałem oleju do zbiornika bo było mało. Jednak po uzupełnieniu problem nie zniknął. Podejrzewam, że mogły się zapowietrzyć, czy ktoś miał podobny problem ? Wiecie może jak je próbować odpowietrzyć ? Dziękuje za odpowiedź. 
    • Przez kamil43228
      Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem mini ładowarki schaffer 332. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaki olej zalewa się do jej hydrauliki ? Pierwszy raz mam styczność z hydrostatem i nie wiem jaki będzie w porządku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v