Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ILS ??? nie rozumiem. Jak możesz to sprecyzuj. Instrument landing system ( ILS ) to zupełnie co innego. Jest to system między innymi montowany na lotnisku. Tam go nie było

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

 

 

Na Tu-154 miał 2937 z czego na stanowisku dowódcy 608 godzin tak aby uściślić. 3521 miał ogólnie godzin spędzonych w powietrzu. Pozostała część załogi raczej nie była tak doświadczona szczególnie nawigator niespełna 60 godzin na TU-154 i jak wskazują Polscy cywilni i wojskowi eksperci nie była ze sobą zgrana. Wydaje mi się że załoga polskiego "Air Force One" powinna być rekrutowana z najlepszych z najlepszych. Chyba że tak było że to byli najlepsi jakimi dysponowało nasze lotnictwo wojskowe jeśli tak to powinien zawisnąć na jajach minister obrony i dowódca sił powietrznych ten ostatni niestety zapłacił najwyższą karę za zaniedbania.

Jesteś niemiłosiernie upierdliwy, Tupolew 154 dawno, dawno temu został wycofany z floty pasażerskiej.

Jedyną możliwością nalotu godzin był samolot rządowy.Zdajesz sobie sprawę, że ani Premier, ani Prezydent nie lata codziennie, a samolot to nie gołąb i na zawody się go nie puszcza.

Powinieneś również wiedzieć że rok ma 365 dni i by nalatać 3000 h trzeba przez prawie dziesięć lat wykonywać godzinne loty.

Głąby prasowe, które propagują ruską wersję o braku treningu na symulatorze, zapominają dodać, że kabina rządowego Tupolewa rożniła się od symulatora, tak jak rożni się "picie w Szczawnicy od szczania w piwnicy" .

 

Podobno doposażono Tu w:

 

zdwojony system nawigacyjny FMS UNS-1D (produkcji Universal Avionics) z komputerem nawigacyjnym Navigation Computer Unit (NCU) oraz dwoma panelami sterowania i kontroli (FPCDU – Flat Panel Control Display Unit) i dwoma kompletami dwunastokanałowych odbiorników GPS z antenami CI 401;

radiokompas ARK-15M,

radiowysokościomierz RW-5M,

system nawigacji i lądowania Kurs-MP-70,

dodatkowy odbiornik nawigacyjny GPS Bendix/King KLN-89, wcześniej użytkowany był odbiornik Garmin 155XL, samolot o n/b 101 posiadał kolejny odbiornik GPS-1000 z anteną typ CI 401,

odbiornik sygnałów radiowych Radio Reference Sensor z anteną DME, splitterem sygnałów VOR,

system sterowania samolotem ABSU-154-2,

system kursowy TKS-P2,

system danych aerodynamicznych WBE-SWS,

system zobrazowania powierzchni ziemi i ostrzegania o zbliżaniu do przeszkód terenowych TAWS

system antykolizyjny TCAS-II (wykrywa do 45 obiektów, obrazuje 30 z nich),

radar pogodowy RDR-4B,

wyświetlacz wielofunkcyjny MFD-640,

dopplerowski miernik kąta znoszenia i prędkości podróżnej DISS-013,

przenośny napęd dysków (Omega DTU) na stanowisku nawigatora.

Edytowane przez xemit
Opublikowano

Jest kilka możliwości podejścia do tego lotniska patrząc na wyposażenie. Nie mam pojęcia, który wybrali. Mogli korzystać z sygnałów transmitowanych z NDB lub danych z RNAV ( GPS ). Ten drugi jest o niebo dokładniejszy. Jednak oba dają informację poziomą. Profil pionowy, czyli ścieżka schodzenia jeżeli nawet została wykreowana przez system nie mogła być uznawana za wiarygodną.. Dziś mamy za mało danych.

Opublikowano

Xsemit sam jesteś upierdliwy, fachowcu od siedmiu boleści gdzie zarzuciłem Pilotowi brak doświadczenia? Jedynie uściśliłem twoją wypowiedź bo napisałeś że miał 3500 godzin nalotu na samolocie w którym zginoł. Miał na TU-154 2937h czyli prawie dwukrotnie minimum (1500) jakie wymagane jest aby dowodzić taką jednostką więc w mojej ocenie był doświadczonym pilotem.

Uważałem i nadal uważam że piloci są nie winni tej katastrofy, popełniali błędy które doprowadziły do katastrofy ale nie działali autonomicznie tylko pod presją która spowodowała bałagan, do tego doszło zbyt małe zgranie załogi.

Całkowitą winę ponosi generał Błasik bo jako ich przełożony widząc łamanie procedur i że zadanie które im powierzył ich przerasta powinien zdecydowanie odradzić im dalszego podchodzenia do lądowania koniec kropka.

Opublikowano

Jedno jest pewne po tej katastrofie okazało się że większość Polaków może spokojnie zasiadać w różnego rodzaju komisjach do spraw badania przyczyn wypadków lotniczych. Wiedza jaką niektórzy prezentują może zawstydzić najbardziej doświadczonych ekspertów i pilotów.

Opublikowano

Co do Możejek to nawet sami Litwini nie byli pozytywnie nastawieni do tej inwestycji. Nie mówie ,że rosjanie nie mataczą, ale i sami litwini rozbierają linię kolejową ,którą mogłabyć dowożona ropa. Także jednym określeniem - nikt nas nie lubi....

Opublikowano (edytowane)

Dotyczy TAWS, znalezione w necie.

W linku poniżej macie listę lotnisk znajdujących się w bazie danych TAWS Universal Avionics, takiego jak w PLF101. Kod ICAO lotniska Smolensk Siewiernyj to XUBS.

http://www.uasc.com/documents/support/usable_datums.pdf

Tak na marginesie, to pamiętacie ile czasu trwały u nas dywagacje nad dobudowaniem kawałka rurociągu by połączyć z ukraińskim Odessa- Brody. To ropy zabraknie, to jeszcze coś i nie powstał. W ostatnich dniach Białoruś z Ukrainą podpisała umowę o transporcie ropy z południa. Rurociąg już jakiś czas pracuje w drugą stronę, przesyłał tez ropę"wenezuelską". Można, można i jednak dużo w nas buty i nieudacznictwa.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano (edytowane)

West. Informacje ode mnie możesz potraktować jak ze źródła.... . Wiem, że to forum rolnicze. Niektórzy rolnicy znaleźli inne źródło dochodu :) .

Pozdr

Edytowane przez maniek33
Opublikowano

Jarek wczoraj w tv podał już winnych katastrofy - pośrednio winny jest Tusk i jego rząd a bezpośrednio Rosjanie. On nawet na katastrofie chce coś ugrać. Żenada.

Opublikowano (edytowane)

Żeby nie katastrofa to by jarusia 20 razy dziennie w mediach nie pokazywali, a już na pewno nigdy by nie startował w wyborach prezydenckich, swoja drogą to zaczynam podejrzewać, że to właśnie.....

Edytowane przez farmermf
Opublikowano

jak mawial poeta to kwestia smaku,

calkiem powaznie to wydaje mi sie ze kiedys zatesknimy za j. kaczynskim jako za ostatnim w miare rozsadnym i przewidywalnym polityku polskiej prawicy, ktory radykalny byl zawsze w slowach a w czynach juz zdecydowanie mniej, polityke gospodarcza pis mozna okreslic jako socjalistyczna i nawet sld mu nie dorasta do piet. tak samo bylo [i jest] z jego antyrosyjskoscia-tylko slowa i malo czynow.

gdy patrze na jego ewentualnych nastepcow[chyba ze pis podzieli los ko, pc czy aws] to dopiero zaczynam sie bac, a to ze powroca za kilka lat do wladzy nie powinno nikogo dziwic-kiepskie czasy ida dla polski

 

pierwszy wniosek juz wyciagnieto z tej katastrofy, w poniedzialek komorowski mial przyleciec do krakowa, mgla byla ale kiepska, lotnisko od stycznia ma ils 2, mimo tego samolot wyladowal w pyrzowicach[dla zartu lotnisko nazywa sie katowice].

Opublikowano

Pomijając całą działalność Jarosława chcę wspomnieć tylko o jednym aspekcie a mianowicie chodzi o to, że to właśnie on nakręca tą całą spirale nienawiści dotyczącą katastrofy samolotu przez co chce podzielić Polaków, osłabić rząd i DOJŚĆ DO WŁADZY - tylko to się liczy bez względu na poniesione straty.

Opublikowano

Czy ja wiem czy tym sposobem dojdzie. Jednak te teorie spiskowe i jego opowieści oddalają go od władzy. Poparcie jakoś mu nie rośnie.

Czy też zauważyliście że teraz numer jeden w Polsce to Smoleńsk? Już chyba dług publiczny jak i dziura w budżecie znikły skoro nic nie wspominają. O reformach też nic nie jest wspominane.

Opublikowano

"Znawcy od katastrof lotniczych" obrzucają się błotem w sejmie zapominając o ofiarach i mają gdzieś podatki czy reformy. Drzewiecki miał rację - POLSKA TO JEST DZIKI KRAJ.

Opublikowano (edytowane)

Uważałem i nadal uważam że piloci są nie winni tej katastrofy, popełniali błędy które doprowadziły do katastrofy ale nie działali autonomicznie tylko pod presją która spowodowała bałagan, do tego doszło zbyt małe zgranie załogi.

Całkowitą winę ponosi generał Błasik bo jako ich przełożony widząc łamanie procedur i że zadanie które im powierzył ich przerasta powinien zdecydowanie odradzić im dalszego podchodzenia do lądowania koniec kropka.

 

 

Zgadzam się z kolegą i dodam, że aparat nacisku działał niewątpliwie skutecznie.

Edytowane przez Marcin91
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Skąd ta pewność? http://www.eolkusz.pl/2011/01/2020/

 

Dziwnym trafem, naszych żołnierzy doceniali obcy, jak np, Churchill wygłaszając słynne "Nigdy tak wielu........" czy nawet Niemcy honorując majora H.Sucharskiego po zdobyciu Westerplatte.

Na własnym podwórku obrażamy, niszczymy i szkalujemy ludzi, którym winy nikt jeszcze nie udowodnił.

Czyżby jedynymi prawdziwymi polskimi genarałami byli Kiszczak i Jaruzelski?

Bo jakoś nie zauważyłem by którykolwiek z polskich dziennikarzyn niezostawiających suchej nitki na gen,Błasiku, podważył publicznie wątpliwe zasługi tych typów.

Edytowane przez xemit
Opublikowano

Ponoć tylko krowa nie zmienia zdania :D -a i to nie wszędzie...bierze sie kołek i się tłumaczy :D .Doceniam upór kolegi bo ja jeżeli znalazłyby się niezbite dowody na to że nasz i rosyjski rząd robił wszystko co możliwe aby ujawnić kulisy katastrofy to wchodzę pod stół i odszczekuję-ale nie wcześniej .

Polecam takie tam różne a nie tylko jedynie słuszne opinie-i jak w reklamie-czytamy,czytamy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jahooo
      Zapraszam do nowego tematu, kontynuacja wątku z roku 2024
       
    • Gość
      Przez Gość
      Podejrzewam ogromny kryzys w rolnictwie. Nie zaskoczy mnie gdy mleko będzie po 0,70 zł, trzoda po 3,50 A byki po 5,50.😥😥
    • Przez Piotr_SM
      Może kogoś zainteresuje: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/minister-stefan-krajewski-oglosil-wsparcie-dla-rolnikow-700-mln-zl-na-jednoprocentowe-kredyty-260-mln-zl-na-pomoc-za-straty-okolo-1577-mld-zl-na-platnosci-bezposrednie
    • Przez jahooo
      Kontynuacja tematu z 2023 roku
       
    • Przez dunda92
      Proponuję uporządkować rozmowę. Byłem na Dorohusku, byłem na strajku w swojej okolicy. Czas i obowiązki większości ludzi nie pozwalają stać na granicy 24/7, a myślę że chcieliby jak i ja dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na wszystkich granicach. Tym bardziej w związku z wczorajszym posunięciem Tuska o włączeniu granic do infrastruktury krytycznej.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v