Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam okazje kupic ursusa 5024 z 2006 r na komfortowej kabinie 12/4 liczba biegow. Z racij tego ze nie za bardzo moge namierzyc jakis opinii na ten temat dlatego zakladam nowy temat. Czy warto kupic taki ciagnik mam obecmie 4512 ale chcialbym zmienic na 5024. Co w porownanoi z 4512 zostalo zmienione? Jak ze spalanie i awaryjnoscia? Czy to keszcze produkcja ursusa czy jakis skladak?

 

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, przemekuliski napisał:

różni skrzynia lekko mocą może hydraulika inna i tylee gra nie warta swieczki

hmmm dlaczego gra nie warta swieczki? skrzynia z wieksza liczba biegow + przedni naped. dlaczego uwazasz ze lepiej sobie glowy tym nie zawracac? 5024 ma chybą 900 mth tylko wiec jezeli bd tak bezawaryjny jak 4512 to pochodzi jeszcze wiele lat.

Edytowane przez Dominik_1211
Opublikowano
900 motogodzin przez 11 lat? tym bardziej nie zbyt jak coś nic nie robi to też nie znaczy że jest dobrze jeszcze zależy od ceny ale jeśli krzyknie więcej niż 60 to już przesada naped można zawsze założyć do obecnego a skoro 4512 bezawaryjny to zostaw sam mam 4512 i wiem co on warty
Opublikowano
10 godzin temu, przemekuliski napisał:

900 motogodzin przez 11 lat? tym bardziej nie zbyt jak coś nic nie robi to też nie znaczy że jest dobrze jeszcze zależy od ceny ale jeśli krzyknie więcej niż 60 to już przesada naped można zawsze założyć do obecnego a skoro 4512 bezawaryjny to zostaw sam mam 4512 i wiem co on warty

mowi ze chodzil malo bo ma duze ciagniki i ten tylko sporadycznie przyczepa i zgrabiarka. montaz przodka to tez raczej sporo roboty a mi tez troche zalezy na biegach bo 4512 jest troche za szybki :/

jezeli chodzi o cene to tyle jest wyjsciowa ale mam nadzieje ze to nie ostateczna.

Opublikowano

Ursus 5024 nie jest żadnym odpowiednikiem 4514. Ma inny, większy silnik, skrzynię może mieć 8+2 lub 12+4 ( jak w tym przypadku ). Wg. mnie, jeśli wystarcza Ci mocy to nie warto zmieniać, będzie więcej palił, droższy w częściach ( jeśli chodzi o silnik i skrzynię ), no i 900 mtg przez 11 lat - hm, może jestem człowiekiem małej wiary ale coś mi to nie pasuje.

Opublikowano
4 godziny temu, akmaly napisał:

Ursus 5024 nie jest żadnym odpowiednikiem 4514. Ma inny, większy silnik, skrzynię może mieć 8+2 lub 12+4 ( jak w tym przypadku ). Wg. mnie, jeśli wystarcza Ci mocy to nie warto zmieniać, będzie więcej palił, droższy w częściach ( jeśli chodzi o silnik i skrzynię ), no i 900 mtg przez 11 lat - hm, może jestem człowiekiem małej wiary ale coś mi to nie pasuje.

A jak duża może być różnica w spalaniu? Ten 5024 ma 12/4 i to mnie właśnie najbardziej zaciekawiło bo jednak 4512 jest zdecydowanie za szybki na 1L , jak porównywałem to odpowiada on 3 terenowej w C360 co w przypadku sadzenia np truskawek jest zdecydowanie za szybko. Dodam że ja posiadam 4512 bez przodka, którego jednak czasami brakuje... Ja już z różnymi rzeczami się spotkałem więc jeżeli ktoś miał 6 ciągników i ten był najmniejszy to różnie można na to patrzyć. Zresztą jak się nie obejrzy to można tak gdybać, zerknąć zawsze można a do kupna nikt nikogo nie zmusi. Bo do 5024 będą pasowały koła tylne od 4512?

Opublikowano

Most jest ten sam, kwestia jakie masz koła i jakie są w 5024 - w przypadku 4x4 musisz zgrać przód z tyłem. 

Silnik w 5024 to 4,4 litrowy Perkins  1104C-44 i niby 68 KM, choć wersja z turbo może mieć ponad 100KM, a wersja na USA ma nominalnie 85 KM.

W 4512 siedzi stary doby Perkins A4.236 o pojemności 3,9 litra i mocy od ok 60 do 72 KM ( w zależności od wersji ) i 90 KM w wersji turbodoładowanej. 

Nie podam ile więcej pali, bo dokładnie nie wiem, tylko z opowieści ale to może lepiej zachować dla siebie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez aster453
      Ostatnio taka myśl mi przyszła do głowy czy aby nie zamienić dwóch wysłużonych 60 tek z dopłatą na 4514. Co o tym sądzicie ? Czy ten wiekszy bedzie dużo więcej palił ? Myślałem o nim jako pomocniczym główny to proxima 90 plus. Jako że proxa ma tur więc praktycznie jest do wszystkiego w ciągu roku robi ok 400 Mth więc wg mnie sporo podczas gdy te dwa dziadki jedynie pracują przy cyklopie, czasem z mniejszym rozrzutnikiem 4,5 t, opryskiwacz, zielonce przewracanie, podwalanie więc dużo nie mają do roboty...  W dodatku chciałbym do niego  również tura czyli wyręczył bym dziadki w tych mniejszych pracach jak również i  przejął bym od proximy choćby prace związane z turem a nawet zamiennie prasowanie w Unia DF1,2. 
      @mf Wiesz to tez sposób można i tak zrobić tez o tym myślałem najwyżej tak tez bym zrobił. tylko czy w ogóle jest sens sprzedawać jedną (czy dwie moze mniejszy sens) i dołożyć i kupić ten pośredni ciągnik ? Czy taki ciągnik srpawdza się w turze np. ?
    • Przez Damiano604
      Witam, jestem na etapie zamawiania części do układu pneumatycznego w Ursusie 4514. Znalazłem schemat całego układu jednak przy nr. 10 mój zawór hamulca ręcznego posiada 2 wejścia a tutaj są 3, również przewód od pedału hamulca ten po prawej powinien iść przed regulator ciśnienia przed butlą (tak mi się wydaje). Może ktoś przerabiał ten temat i podpowie czy dobrze myślę. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! 


    • Przez Marcin70707
      Witam, zamontowałem kabine na moim ursusie 3512 Lubsko 2. Kabina ma metalowy dach, ale pasuje mi coś dać od wewnątrz aby chociaż minimalnie wygluszyc na ile jest to możliwe. Jak polecacie mi to zrobić stosunków tanim kosztem i jakie macie pomysły na takie coś ?

    • Przez kacper9540
      witam chciałem zapytać się na co zwrócić uwagę przy zakupie ursusa 5314
    • Przez Lalafka
      Cześć, od nowości mam podłączonego tura na 1 parze wyjść hydraulicznych. Natomiast chciałbym teraz podłączyć go w taki sposób, aby zawsze dostępne były 2 pary. Ma ktoś coś takiego, albo robił? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v