Skocz do zawartości
xsardas18

luzy na kierownicy

Polecane posty

xsardas18    0
:D Witam mam mały problem z moim zetorem 6211 (91r); mianowicie są luzy w przekładni i nie wiem jak je wyeliminowac;końcówki drązka kierowniczego wymieniłem ale to prawie nic nie pomogło. odziwo na siłowniku nie ma luzów ; - ( proszę o pomoc :D ?????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cree    0

A więc: ściągasz pokrywkę pod kierownicą (tam jest cała instalacja elektryczna itd...), rozkręcasz (rozłączasz) sprzęgło na drążku kierowniczym, sprawdzasz czy drążek który jest w kolumnie nie ma przypadkiem luzów wzdłużnych (wysuwa się i wsuwa) :

1. Jeżeli ma takie luzy to:

Odkęcasz dwie śrubi M6 (10mm) na drążku następnie wykręcasz nakrętkę w której były te śrubki (ma prawy gwint) jak odkręcisz to pod nią jest następna nakrętka i TĄ nakrętkę dokręcasz ( ona ma też prawy gwint), zarazem likwidując luz, później skręcasz wszystko

2. Jeżeli nie ma takich luzów a dalej są luzy w kierownicy to masz trochę roboty:

-łapiesz kabinę z przodu za te boczne uchwyty, podciągasz trochę do góry, odkręcasz akumulator (skrzynkę), bak, przewody elektryczne i od hamulców zostają (ewentualnie sprawdź czy są lużne), odkręć śrubę z tuleii i wyciąg ją (tuleii trzymającej przód kabiny), podnieś maksymalnie przód kabiny

-z kolumny po lewej stronie jest dźwignia, która idzie do wspomagania, najpierw ściągasz z niej wszystko (przegub i takie niby lożysko) następnie, ściągasz tą dźwignię (będzie ciężko bo jest na sożku)

-odkręcasz pokrywy boczne z kolumny kierowniczej, odkręcasz także tą z góry od drążka kierowniczego

-I TU SIĘ ZACZYNAJĄ SCHODY!!! ;) Albo zatrudniasz jakiegoś fachowca który zrobi resztę, albo samemu ja robiłem sam ;) (nigdy tego wcześniej nawet na oczy nie widziałem i zrobiłem :D tylko trochę Ku...w się posypało ;)),

-jak to wszystko porozkręcasz tam jest taka śruba od drążka ona obraca cię w takiej nakrętce która znajduje się wewnątrz kolumny ( jak pościągasz wszystko to zobaczysz), teraz wykręcasz tą śrubę no i wyjmujesz na zewnątrzą tą srubę i narkętkę (NAJLEPIEJ ZAŁATW SOBIE OD KOGOŚ KATALOG I ZOBACZ JAK WYGLĄDAJĄ TA ŚRUBA I NAKRĘTKA)

- możliwe że z tej śruby wyleciały kulki i przez to jest luz (ale sam ocenisz dlaczego tam był luz ), ja musiałem kupić nową śrubę i nakrętkę bo to jest KOMPLET!!!

- potem przy wkładaniu musisz!!!!!!!!UWAŻAĆ ABY CI TE ŚRUTY Z NAKRĘTKI NIE POWYLATYWAŁY!!!!, albo poproś jakiegoś mechanika niech Ci włoży tą nakrętkę i wkręci do niej śrubę, a resztę zrobisz sam.

 

POWODZENIA Życzę Ci, aby to był punkt nr. 1 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Ja dodam że te kulki najlepiej na smar włożyć wtedy nie wylatują tak szybko przy wkładaniu do obudowy przekładni ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jacus    95

to jest sporo roboty i nerwow.nie wie czy to sie oplaci robic.nowa kulka ze srutami 200 zl,dwa tygodnie i rozwalona,reklamacja i dali nowa.mam wszystko nowe oprocz kola kierownicy i luz dalej jest tylko mniejszy.przeguby lozyska silownik pompa galki ze 2000zl.kabiny nie trzeba sciagac,opisalem to dokladnie w lecie wie sobie znajdz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    1

dokładnie jak kolega @jacus wyżej napisał, luzu całkowicie nie usuniesz, luz tylko się zmniejszy i po miesiącu znów będzie to samo. Ale wybór czy to robić należy do Ciebie, powodzenia w składaniu maglownicy

Pozdro Kraker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cree    0
to jest sporo roboty i nerwow.nie wie czy to sie oplaci robic.nowa kulka ze srutami 200 zl,dwa tygodnie i rozwalona,reklamacja i dali nowa.mam wszystko nowe oprocz kola kierownicy i luz dalej jest tylko mniejszy.przeguby lozyska silownik pompa galki ze 2000zl.kabiny nie trzeba sciagac,opisalem to dokladnie w lecie wie sobie znajdz

Niezgadzam się!!! Wymieniłeś wszystko wiesz też o tym, że luz na kole kierownicy ma być 15stopni. jak dalej jest większy to sprawdzenie przedniej osi DOKŁADNIE POMOŻE. Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

problem juz rozwiazalem

winna byla tuleja dystansowa,niby to zwykla rurka,ale wlozona jedna strona pasowala idealnie a druga robil sie luz,cos musialo byc wyrobione i nie pasowalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×