Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
:D Witam mam mały problem z moim zetorem 6211 (91r); mianowicie są luzy w przekładni i nie wiem jak je wyeliminowac;końcówki drązka kierowniczego wymieniłem ale to prawie nic nie pomogło. odziwo na siłowniku nie ma luzów ; - ( proszę o pomoc :D ?????????
Opublikowano

A więc: ściągasz pokrywkę pod kierownicą (tam jest cała instalacja elektryczna itd...), rozkręcasz (rozłączasz) sprzęgło na drążku kierowniczym, sprawdzasz czy drążek który jest w kolumnie nie ma przypadkiem luzów wzdłużnych (wysuwa się i wsuwa) :

1. Jeżeli ma takie luzy to:

Odkęcasz dwie śrubi M6 (10mm) na drążku następnie wykręcasz nakrętkę w której były te śrubki (ma prawy gwint) jak odkręcisz to pod nią jest następna nakrętka i TĄ nakrętkę dokręcasz ( ona ma też prawy gwint), zarazem likwidując luz, później skręcasz wszystko

2. Jeżeli nie ma takich luzów a dalej są luzy w kierownicy to masz trochę roboty:

-łapiesz kabinę z przodu za te boczne uchwyty, podciągasz trochę do góry, odkręcasz akumulator (skrzynkę), bak, przewody elektryczne i od hamulców zostają (ewentualnie sprawdź czy są lużne), odkręć śrubę z tuleii i wyciąg ją (tuleii trzymającej przód kabiny), podnieś maksymalnie przód kabiny

-z kolumny po lewej stronie jest dźwignia, która idzie do wspomagania, najpierw ściągasz z niej wszystko (przegub i takie niby lożysko) następnie, ściągasz tą dźwignię (będzie ciężko bo jest na sożku)

-odkręcasz pokrywy boczne z kolumny kierowniczej, odkręcasz także tą z góry od drążka kierowniczego

-I TU SIĘ ZACZYNAJĄ SCHODY!!! ;) Albo zatrudniasz jakiegoś fachowca który zrobi resztę, albo samemu ja robiłem sam ;) (nigdy tego wcześniej nawet na oczy nie widziałem i zrobiłem :D tylko trochę Ku...w się posypało ;)),

-jak to wszystko porozkręcasz tam jest taka śruba od drążka ona obraca cię w takiej nakrętce która znajduje się wewnątrz kolumny ( jak pościągasz wszystko to zobaczysz), teraz wykręcasz tą śrubę no i wyjmujesz na zewnątrzą tą srubę i narkętkę (NAJLEPIEJ ZAŁATW SOBIE OD KOGOŚ KATALOG I ZOBACZ JAK WYGLĄDAJĄ TA ŚRUBA I NAKRĘTKA)

- możliwe że z tej śruby wyleciały kulki i przez to jest luz (ale sam ocenisz dlaczego tam był luz ), ja musiałem kupić nową śrubę i nakrętkę bo to jest KOMPLET!!!

- potem przy wkładaniu musisz!!!!!!!!UWAŻAĆ ABY CI TE ŚRUTY Z NAKRĘTKI NIE POWYLATYWAŁY!!!!, albo poproś jakiegoś mechanika niech Ci włoży tą nakrętkę i wkręci do niej śrubę, a resztę zrobisz sam.

 

POWODZENIA Życzę Ci, aby to był punkt nr. 1 :D

Opublikowano

to jest sporo roboty i nerwow.nie wie czy to sie oplaci robic.nowa kulka ze srutami 200 zl,dwa tygodnie i rozwalona,reklamacja i dali nowa.mam wszystko nowe oprocz kola kierownicy i luz dalej jest tylko mniejszy.przeguby lozyska silownik pompa galki ze 2000zl.kabiny nie trzeba sciagac,opisalem to dokladnie w lecie wie sobie znajdz

Opublikowano

dokładnie jak kolega @jacus wyżej napisał, luzu całkowicie nie usuniesz, luz tylko się zmniejszy i po miesiącu znów będzie to samo. Ale wybór czy to robić należy do Ciebie, powodzenia w składaniu maglownicy

Pozdro Kraker

Opublikowano
to jest sporo roboty i nerwow.nie wie czy to sie oplaci robic.nowa kulka ze srutami 200 zl,dwa tygodnie i rozwalona,reklamacja i dali nowa.mam wszystko nowe oprocz kola kierownicy i luz dalej jest tylko mniejszy.przeguby lozyska silownik pompa galki ze 2000zl.kabiny nie trzeba sciagac,opisalem to dokladnie w lecie wie sobie znajdz

Niezgadzam się!!! Wymieniłeś wszystko wiesz też o tym, że luz na kole kierownicy ma być 15stopni. jak dalej jest większy to sprawdzenie przedniej osi DOKŁADNIE POMOŻE. Powodzenia

Opublikowano

problem juz rozwiazalem

winna byla tuleja dystansowa,niby to zwykla rurka,ale wlozona jedna strona pasowala idealnie a druga robil sie luz,cos musialo byc wyrobione i nie pasowalo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
    • Przez ziooober88
      Witam, z racji tego, że moje stare wspomaganie strasznie zaczęło cieknąć stwierdziłem, że oddam je do regeneracji. Regeneracja polegała na zdaniu starego siłownika i wzięciu po regeneracji. Przy okazji remontu postanowiłem wymienić wszystkie końcówki drążków. Poskładałem wszystko w całość, mniej więcej ustawiłem zbieżność, podniosłem przód ciągnika. Wymieniłem filtr oleju i zalałem nowy olej. Odpaliłem ciągnik i kręciłem w prawo i w lewo. I jakie wnioski? Jak kręcę w prawo to siłownik dochodzi ładnie do samego końca. Natomiast jak kręcę w lewo to przy samym końcu jest takie przełamanie mocne siłownika. Dlaczego tak się dzieje? Dodatkowo w momencie jak np koła są na wprost i kręcę w prawo i nagle chcę dać w lewo to jest takie przełamanie. Czemu tak się dzieje? Dodam, że kół nie ściąga ani w prawo ani w lewo. Gość od którego to kupiłem kazał kilka razy pokręcić w lewo i w prawo i ma być. Tylko moje stare wspomaganie działało dużo lepiej. Ktoś coś podpowie?
    • Przez szumrak
      Mam pytanie czy opłaca się montować elektryczne wspomaganie do ursusa c 330 bo jest tanie podug hydraulicznego 
    • Przez Zetor-Team-7711
      Witam czy wie ktoś jak sie nazywa ta zaznaczona część tej dźwigni i czy można ją kupić osobno bez wymiany całej dźwigni? Czy może jest jakaś możliwość zamienienia tego elementu na jakieś łożysko?
    • Przez ziooober88
      Witam, posiadam Zetora 7211 i mam problem z luzem na kierownicy, nie jest on jakiś duży ale jest. W innym wątku wyczytałem, że można go skasować. Rozkręciłem kolumnę kierowniczą i jakie mam wnioski. Wszędzie piszą, że luz można wykasować tymi nakrętkami. Rozkręciłem te nakrętki i pod nimi jest taka tulejka, którą można wkręcić lub wykręcić i teraz pytanie jak ona ma być ustawiona? Bo pod tymi nakrętkami jest tam dwie śrubki, je jak odkręciłem to wykręciłem ten pierścień i pod nim jest następny i jak go dokręciłem delikatnie to kierownica ciężko się kręciła. Więc wróciłem do wersji pierwotnej. Interesuje mnie to czy tą tulejką pod nakrętkami można coś wykasować?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v