Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od dłuższego czasu prześladuje mnie nieodparta chęć wyżycia się :P motoryzacyjnie, ale bezpiecznie, nie na drogach publicznych. Więc myślę nad budową porządnego buggy do pośmigania po polach i w średnim, niezbyt wymagającym terenie. Nie mam zamiaru sklecać byle czego z rurek od płotu, więc się pytam, jeżeli ktoś miał w tym doświadczenie:

 

Po pierwsze: czy samodzielnie uspawana rama da dobrą sztywność całości? Jakiej grubości rury wystarczą (od razu mówię, że do dyspozycji mam tylko zwykłą spawarkę i niezbyt dużo czasu na budowę)? Czy lepiej nie bawić się i kupić gotową ramę z samochodu i dorobić klatkę bezpieczeństwa? Nadała by się taka od Wartburga rama na przykład?

 

Po drugie: Od czego zaadaptować silnik i skrzynię, żeby nie rozleciało się to po dniu zabawy? (silnik planuję zamontować z tyłu, bo lepsze będzie rozłożenie wagi) Myślę, że przy wadze do 500-600 kg, 100 KM będzie już górną granicą, bo i tak będzie nadmiar mocy przy takiej masie.

 

No i po trzecie wasze ogólne porady :)

 

I jest jeszcze drugie wyjście: nie robić od początku, tylko kupić jakiegoś tylnonapędowca starego i go należycie wzmocnić... Co lepsze?

Opublikowano

Witam

niewiem co ci doradzic w sensie ramy ale jesli chodzi o silnik to NAJLEPSZY jest od znanego nam fiata 126p :) .Mój kuzyn miał takiego ''spawacza'', który wspaniale mu się sprawował.Jesli by ci coś nawaliło to dostęp do używanych części jest nieograniczony, mozna je znalesć wszędzie nawet na złomie(nieoznacza to że są wadliwe) :):P:) ja sam planuje zrobienie takiego ruraka.Ale jeszce nie teraz powodzenia z budową buggy. :) :) :)

Opublikowano

Witam to jest nas już dwóch których prześladuje ta sama myśl zrobienie takiego pojazdu nie jest aż takie trudne niestety trzeba poświęcić sporo czasu na wykonanie.widziałem taki pojazd zrobiony przez kolesi w warsztacie samochodowym którzy przy okazji handlują częściami i autami z zachodu. na pierwszy rzut oka to bardzo proste rama rurowa o przekroju 40 mm przednie zawieszenie orginał z jakiegoś auta bodajże audi (wachacze piasty amory (dorobione tylko górne uchwyty amorów)układ kierowniczy też audi z tyłu zaś chyba VW 1,6 lub 1,8 na gażniku to znaczy cała jednostka napędowa w komplecie (silnik skrzynia półosie piasty wachacze i amory) moc to coś około 80KM widziałem jak na tym jeżdżą zajefajny sprzęt Przerabianie jakiegoś samochodu to już nie będzie to kupno gotowca to dosyć duży koszt Pozdrawiam

Opublikowano

Pierwsze pytanie jaki budżet jest na budowe z silnikiem malucha daj sobie spokój. ja bym stawial na silnik motocyklowy jest stosunkowo lekki i mocny zarazem. jak zaczniesz do tego wkładac części od samochodów wyjdzie cięzki klamot co do ramy no cóz najlepiej poszukaj wzorów w necie czy na youtube.

Opublikowano

Jeżeli się na tym nie znasz sam bym z projekt ramy się nie brał :P Lepiej skorzystać z gotowych planów, które można zawsze zmodyfikować. Poza tym określ budżet :) Takie coś można zbudować za 1000 a można za 40 tys :)

Opublikowano

daj se spokój z silnikiem od malacza. weź 1.8 z vw na gażniku. 90 KM, niezawodny i trwały motor. zawieszenie z opla kadeta E(przdnie X 2). silnik oczywiście z tyłu. do tego kubełek, psy szelkowe, układ kierowniczy z golfa, escorta albo kadeta. jak nie masz mig maga to ciężko ci będzie to zrobić. poszukaj sobie gotowych projektów np na allegro i na nich opieraj swój projekt. do 2000zł powinieneś sie zmieścić

 

w mojej okolicy mają właśnie coś takiegi jak opisywałem tylko że z silnikiem 115 km. co to robi!!!!!!!!!

Opublikowano

Wejdź na stronkę elektroda.pl i poczytaj. Jest kilka tematów, z których jeden ma kilkadziesiąt stron, z których dowiesz się wszystkiego o budowie.

 

Co do twojego pomysłu z silnikiem ze względu na położenie z tyłu i skrzynię to nie musisz szukać silnika, który był zamontowany z tyłu(maluch, transporter, garbus). Może to być również silnik z samochodu przednionapędowego, po prostu przenosisz silnik bez odwracania na tylną oś. Będzie trochę kłopotów z połączeniem dźwigni zmiany biegów, bo wcześniej drążek był za skrzynią a teraz będzie przed skrzynią, ale można to dosyć łatwo rozwiązać. Możesz także przenieść silnik ze skrzynia na tylną oś i obrócić go, wtedy jeździłby na wstecznym do przodu, ale wystarczy przełożyć(obrócić o 180st) mechanizm różnicowy tak aby półoś z lewej poszła na prawo i na odwrót. Wtedy buggy będzie miał normalnie 5(lub40 biegów w przód i 1 w tył Nie mam tylko pewności, czy to się powiedzie. W tradycyjnym moście i w maluchu nie ma z takim przełożeniem problemu.

Opublikowano

libero taki bardziej terenowy bug :P ale pomysl jest.

sportowy to lepiej naped RWD i srodek ciezkosci zdecydowanie nizej. jak ktos wyzej pisal silnik od motocykla, prosto zrobic tez lekki uklad napedowy.

Opublikowano

Jaka aktywność :P Jestem pod wrażeniem zainteresowania :)

 

Co do bazy silnikowej to myślę nad jakimś popularnym jeździdłem typu Escort albo Fiesta (mój znajomy złomiarz często takie "cacka" zwozi za jakieś 300 czy 400 zł i takim jeździ aż mu się zepsuje, to poinformuję go, żeby dla mnie coś znalazł :))

 

@brzozak : Właśnie myślę nad RWD i w miarę nie za wysokim zawieszeniu, bo i tak żadnego trialu nie będę tym czynił - nie ma u mnie na to terenu.

 

@Thomas : Nie mam jakoś przekonania, że przełożenie mechanizmu różnicowego coś da... ale może się mylę - jestem raczej technik teoretyk jeśli chodzi o mechanizm różnicowy :) Łatwiej będzie zrobić jakieś przeniesienie do dźwigni zmiany biegów chyba. Ale to wyjdzie w praniu. A tak btw. to Transporter T3 z 84r. stoi w garażu i czeka na zainteresowanie i pomalowanie, ale nie poświęcę go na buggy - będzie na niedzielne lansiarskie wyjazdy :)

 

@macieja : Projekt mógłbym i zrobić bo w konstrukcjach, wytrzymałościach i mechanice technicznej ponad poziomem liceum raczej jestem, bo się do OWT przygotowywałem, ale to tylko teoria, a potem będzie tak, że kartka z projektem sobie a spawarka i rury sobie i wyjdzie zupełnie co innego :)

 

Więc kolejne pytanie: jaki w miarę popularny samochód ma porządną ramę nadającą się do takich celów? Duży Fiat czy Poldek by się nadawał? (one w ogóle mają ramę taką typową :) - lamerskie pytanie :))

Opublikowano

No tak, ale takie Libero to niezbyt częsty "gość" na szrotach :P, chodzi o coś w miarę popularnego, dostępnego w miarę od ręki. Ale jak w przyszłym tygodniu aktywuję do życia skuter po zimowej przerwie to pojeżdżę po różnych złomach i zorientuję się w sytuacji :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v